וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האם זה מסוכן לישון עם חזייה בלילה?

7.3.2017 / 14:01

אם אתן פוקחות עיניים בתדהמה ושואלות את עצמכן "מי ישנה עם חזייה?", אתן טובות יותר מכל השאר ומוזמנות להמשיך הלאה. לאלו שכן נרדמות מדי פעם עם החזייה - הכתבה הזו בשבילכן

ShutterStock

כמעט אצל כל אחת מאיתנו עברה המחשבה בשלב זה או אחר של החיים ששינה עם חזייה תוכל להוות התנגדות לכוחות הגרביטציה שמופעלים למרבה הצער גם על הגוף הנשי. מצד שני, מרביתנו גם שמענו ששינה עם חזייה היא לא בריאה. אז איפה נמצאת האמת? האם שינה עם חזייה באמת יכולה להציל את הנעורים שבורחים או שהיא בכלל בעלת השפעות מסוכנות על הבריאות?

למרבה הצער, נפילה של השדיים היא כורח המציאות. אין לאן לברוח. עם השנים, רקמת החיבור שתומכת, מחברת ומפרידה בין חלקים שונים בגוף (ומחזיקה את השדיים שלנו עומדים), מאבדת מגמישותה. בנוסף לכך, בעשורים האחרונים, בעיקר בגלל שימוש בהורמונים במזון שאנחנו אוכלים, הפכו השדיים הנשיים לגדולים וכבדים יותר, מה שגורם להם גם ליפול מהר יותר. תוסיפו לזה הריון, הנקה, גנטיקה ודיאטות וקיבלתם מתכון לצניחה חופשית. אבל האם השילוב הבלתי אפשרי הזה אומר שלבישת חזיות בלילה לא שומרת על הציצי שלנו עומד? לא בהכרח.

עוד בנושא:
7 דברים שלא ידעתם על ציצים
חצי מהנשים לא מכירות את איברי המין שלהן
על הצד, גב או בטן: איזו תנוחת שינה הכי לא בריאה לכם?

מיותר או נהדר?

הנפילה שכל הנשים חוות, נגרמת כאמור על ידי כוח המשיכה שפועל על מסת השדיים. זו הסיבה ששדיים כבדים יותר, נופלים מהר יותר – ככל שיש יותר שומן ברקמות כוח הכבידה עובד עליהן יותר. "כשאתם שוכבים אנכית, כוח הכבידה דוחף את רקמת השד חזרה לכיוון החזה, במקום לכיוון הבהונות", הסביר לאתר הקוסמופוליטן הבריטי, ד"ר סת' רנקין. "אם כך, לבישת חזייה שמטרתה היא לתמוך בשדיים מלמטה, נראית מיותרת". לדבריו, על פי הגיון זה, תקופות ממושכות של שכיבה (ללא קשר לשאלה אם את לובשת חזייה או לא) עשויה למנוע נפילה ארוכת טווח של השדיים. מצד שני, טוען ד"ר רנקין, ממוצע שעות השינה שעומד על 7-8 שעות בלילה לא מספיק כדי למנוע את הנפילה הזו, ולכך ידרשו כ-20 שעות (!) שכיבה במיטה.

חזייה. ShutterStock
להוריד או לא להוריד?/ShutterStock

אז לבישת חזייה בלילה לא באמת מועילה. אבל האם יש סיכוי שהיא מזיקה לבריאות? בהחלט קיים סיכוי כזה. "לגבי רקמת השד עצמו: אם החזייה משאירה סימנים על העור שלכם באופן תדיר, כי היא צמודה מדי, לבישה שלה במשך 24 שעות ביממה, שבעה ימים בשבוע, לא נותנת לעור אפשרות להתאושש – מה שעלול להוביל לפגיעה ברקמה בטווח הארוך, הסביר ד"ר רנקין. הדבר בעיקר קיצוני כאשר לובשים חזייה צמודה מדי עם ברזלים תומכים.

עור מגורה, פטריות ופגיעה באספקת הדם

לדבריו, מלבד השדיים עצמם, האנטומיה של אזור החזה מלאה בכלי דם ושרירים, עצבים ובלוטות לימפה. אם החזיה שלכן צמודה מדי – אתן עשויות לפגוע באספקת הדם למקומות החשובים האלה ולפגוע בתפקוד שלהם. "חזייה הדוקה יכולה להגביל את זרימת נוזל הלימפה לבלוטות החשובות הרבות באזור השד ובית השחי, מה שעלול למנוע את התפקיד החיוני של שטיפת הפסולת הרעילה מהגוף".

עוד תופעת לוואי משמעותית עלולה להיות עור מגורה: הקרסים והרצועות עלולים להתחכך בעור ולגרום לגירוי, פריחה או אפילו ציסטות אם אתן נוהגות ללכת לישון מדי יום עם חזייה. בנוסף, שינה עם חזייה יכולה לגרום לשינויים בפיגמנטציה הרגילה של העור ולהכהות חלקים ממנו. במידה ומדובר בחזייה עם ברזלים תומכים – המצב יכול להיות חמור יותר ואף לגרום לכאבים קלים במהלך הלילה - מה שעלול להפריע לכן לישון ולפגוע באיכות השינה שלכן.

ואחרונים חביבים, איך לא – חיידקים. לבישת חזייה במהלך כל היום וכל הלילה, עלולה ליצור פטריות באזור השד – שכן מדובר בסביבה חמה ולעיתים אף לחה שהיא אידיאלית לצמיחת חיידקים. ואם זה לא יגרום לכם להוריד חזייה, אנחנו לא יודעות מה כן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully