וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לא רק אספירין: כל מה שצריך בארון התרופות בגיל השלישי

וואלה! NEWS בשיתוף אלטמן

4.8.2016 / 13:52

שישים זה החמישים החדש ואין שום סיבה לשבת בבית. פעילות גופנית קבועה ושמירה על תזונה מאוזנת יעזרו לכם להאריך את החיים, אבל יש עוד כמה תוספים ותרופות ללא מרשם שכדאי מאוד שתחזיקו בבית

אילוסטרציה. ShutterStock
שומרים על בריאות גם בגיל השלישי/ShutterStock

אומרים ש"60 זה ה-50 החדש", אומרים שכשיוצאים לפנסיה מגיע "הגיל שאפשר להתחיל", ובעיקר שרים לנו "סימן שאתה צעיר". לא פלא לכן שרבים בגיל השלישי מגלים שהעולם מלא בהפתעות: טיולים מסביב לעולם, לימודים, יצירה, תחביבים, חוגים, התנדבות, ספורט ועוד תחומים רבים.

אמנם טרם נמצא מעיין הנעורים, אבל אפשר לסמוך על הרפואה והמדע שממשיכים להמציא לנו פטנטים, שעוזרים לנו לשמור על חיוניות ועל בריאות טובה ומאריכים את החיים. כן, אם לא ידעתם, מעשור לעשור עולה תוחלת החיים בעולם המערבי. השיפור בתוחלת החיים מוסבר בעלייה ברמת החיים: ברמת התברואה, התזונה, בשירותי הבריאות, ובהתנהגות מקדמת בריאות. לא רק שאנחנו זוכים לחיסונים, תרופות, תוספי מזון איכותיים יותר, יש לנו גם מודעות גדלה יותר והפנמה שהרבה תלוי בנו ולא רק בתרופות: אנו מעשנים פחות, עושים יותר ספורט ומודעים למה שנכנס לנו לפה.

אז מה כדאי לבני הגיל השלישי להחזיק בארון התרופות ללא מרשם רופא?

קופסת תרופות. ShutterStock
איכות החיים תלויה בנו/ShutterStock

זה לא הגיל, זה המעבר:
עם הכניסה לגיל המעבר, לאחר הפסקת המחזור החודשי, נשים רבות מתלוננות על תופעות מטרידות – מגלי חום ועד דלקות חוזרות בנרתיק.

מה אפשר לקחת?
למניעת גלי החום ההמלצה היא לנסות להקל על התופעות בעזרת תכשירי סויה, המכילים איזופלאבונים (חומרים הדומים מעט להורמון העיקרי החסר).

להקלה על דלקות בנרתיק: קיים מגוון של תכשירים פרוביוטיים המיועדים לאיזון הרכב החיידקים בנרתיק ולטיפול בגרד, באי נוחות ובריחות לא נעימים.

חזון העצמות:
נשים לאחר גיל המעבר, וגם גברים, עלולים להיפגע בגיל השלישי ממחלת דלדול העצם (אוסטיאופורוזיס) שנגרמת בגלל פגיעה במשק הסידן. משום כך, קצובות הסידן המומלצות לאחר גיל המעבר הן גבוהות יותר וקשה מאד להשיג אותן באמצעות תזונה בלבד.

מה אפשר לקחת?
תוסף סידן או מולטי-ויטמין המכיל כמויות גבוהות של סידן, בהתייעצות עם רופא או דיאטנית כמובן. כמו כן, חשוב מאד להעלות את רמת ויטמין D בגוף, על ידי חשיפה מבוקרת לשמש או על ידי נטילה של תוסף.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל
קרן שמש מעל שמשייה צהובה. ShutterStock
חשיפה מבוקרת לשמש/ShutterStock

אנו הולכים ברגל:
כידוע, פעילות גופנית חיונית בכל גיל ואין שום סיבה להפסיק אותה בגיל השלישי. נהפוך הוא, יש טעם להתחיל אם עדיין לא התנסיתם. פעילות גופנית מסייעת לשמירה על החיונית ועל הבריאות באופן כללי, מונעת מחלות, משפרת את מצב הרוח ועוזרת לשמור על משקל תקין. רק מה, לעתים הברכיים ומפרקים נוספים מאותתים לנו שצריך לדעת מתי לנוח או להפחית עומס. על פי המחקרים, כ-50% מבני החמישים ומעלה יסבלו מדרגה זו או אחרת של שחיקת סחוס, מתברר כי נשים סובלות פי 2 מגברים.

מה אפשר לקחת?
מחקרים מצביעים על כך שישנם תוספי תזונה שמסייעים בהפחתת כאבים ומאטים את קצב התקדמות הפגיעה במפרקים. הרכיבים המקובלים כיום בתוספי התזונה הם גלוקוזמין, אחד מאבני הבניין של הסחוסים, וכן אפלפין – מיצוי חדש ופטנטי של שרף המופק מצמח בשם בוסווליה (לבונה) המכיל חומרים יחודיים המסייעים לבעיהכואב, אבל יותר: הגב שנתפס לעתים קרובות יותר, הרגליים שמתעייפות והשרירים שמתכווצים. אין מה לעשות: בגיל השלישי הגוף מגיב בצורה שונה, ולעתים קרובות התוצאה היא כאבים. לעיתים אנו יודעים מתי "זה יחלוף מעצמו" ומתי הדבר מעיד על משהו רציני המצריך בדיקה של רופא. אבל מי אמר שבינתיים חייבים לסבול?

מה אפשר לקחת?
תכשירים הומיאופתיים, כמו טראומיל, מתאימים לעיסוי, למריחה ולהרגשה טובה במצב של כאבי שרירים או חבלות "יבשות" כמו נקע בקרסול, כאבי כתף, גב תחתון, צוואר או ברכיים.

זהירות, התנגשות:
אם אתם נוטלים תרופות על בסיס קבוע, לטיפול במחלות ידועות או במצבי רפואיים המחייבים השגחה, כגון יתר לחץ דם, פרופיל לקוי של שומני הדם או רמת סוכר גבוהה, התייעצו עם הרופא המטפל אודות אפשרויות הטיפול הטבעיות והמשלימות המקובלות עליו, וודאו שלא קיימת התנגשות בין התרופות לתוספי התזונה שאתם נוטלים.
ושרק נמשיך ליהנות מהחיים ולהיות בריאים

*המידע בכתבה שלעיל מהווה המלצות מניעה בלבד ואינו מהווה חוות דעת רפואית או תחליף לייעוץ רפואי מקצועי. בכל מקרה יש להיוועץ בגורם רפואי מוסמך לצורך אבחון והתאמת טיפול.

הטבה טובה לבריאות- הנחה על מגוון מוצרי אלטמן לנרשמים חינם למועדון, לחץ להרשמה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully