וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עכשיו זה מדעי: קרם הגנה מונע קמטים

מחקר חדש חושף את מה שרופאי עור וקוסמטיקאיות יודעים כבר שנים: שימוש בקרם הגנה בכל יום מסייע בהגנה מפני הזדקנות עור. ככה זה עובד

מתרחצים בחופי תל אביב בפברואר, פברואר 2013. דרור עינב
משתזפים בחופי תל אביב. עוד סיבה טובה להצטייד בקרם הגנה/דרור עינב

היתרונות הידועים של תכשירי הגנה למניעת כוויות שמש והפחתת הסיכון לסרטן העור הם חד משמעיים. אבל עד היום כלל לא דובר על ההשפעה של קרם הגנה על photo-aging - השפעות קרינת השמש על הזדקנות העור. כעת מחקר חדש חושף את מה שרופאי עור וקוסמטיקאיות יודעים כבר שנים: שימוש בקרם הגנה בכל יום עשוי לסייע בהגנה מפני נזקי הזמן.

עוד בוואלה! בריאות:
חשיפה גורלית: הכל על נזקי השמש
מה לאכול כדי לשפר את מראה העור?
מוצר חדש: משקה שייגן עליכם מהשמש

מחקר אוסטרלי חדש - שפורסם במגזין Annals of Internal Medicine - בחן נתונים מלמעלה מ-900 משתתפים עד גיל 55, שהיו במעקב בין השנים 1992 ל-1996. מחצית מהנבדקים הונחו למרוח קרם הגנה ברמה 15 SPF ומעלה על הפנים, על הצוואר, על הזרועות ועל הידיים בכל בוקר, ולחדשו בעת הצורך. בקבוצה השנייה הונחו המשתתפים להשתמש בקרם הגנה על פי שיקול דעתם. בתחילת המחקר ובסיומו החוקרים מדדו את הזדקנות העור כתוצאה מקרינה.

החוקרים מצאו כי על פני ארבע שנים, לא חלו שינויים משמעותיים במצב העור של האנשים בקבוצה שהשתמשה בקרם הגנה מדי יום, גם לאחר שקלול גורמים נוספים שקשורים לחשיפה לשמש. בנוסף, אצל הקבוצה שהשתמשה בקרם הגנה מדי יום השיעור של הזדקנות עור מוגברת היה נמוך ב-24% בהשוואה למשתתפים שמרחו קרם הגנה לפי ראות עיניהם. טיפול בבטא קרוטן (כמו זה שיש בגזר), שגם ניתן לחלק מהמשתתפים, לא הראה השפעה על הזדקנות העור.

הזדקנות העור מתרחשת כתוצאה מחשיפה ארוכת שנים לקרינה אולטרה סגולה, שחודרת את העור ומובילה לשברים בקולגן (החלבון שמרכיב את מבנה העור) ולמוטציות ב-DNA של התאים. המפתח להגנה על העור טמון בהקניית הרגלי הגנה יומיומיים מפני השמש כבר מגיל צעיר. מחקר זה מציג הוכחה חותכת לכך שמריחת קרם הגנה חשובה לא רק עבור מניעת סרטן העור או צמצום גידולי עור טרום סרטניים, אלא גם לשמירה על חיוניות העור ועל מראה צעיר ובריא.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully