וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מסתבר שבריא להיות ישראלי

מערכת וואלה!

13.8.2014 / 13:17

ישראלים אוהבים להתלונן. אנחנו מסתכלים בערגה אל העולם שמעבר לים ורוצים להיות קצת כמוהם. אבל לא לגמרי כמוהם, כי בנושאים מסוימים אנחנו הרבה יותר טובים

מלונות תל אביב חוף הים חופשה מלון. ShutterStock
חום ואהבה ומערכת בריאות טובה/ShutterStock

ישראלים אוהבים להתלונן, ובדרך כלל יש להם על מה. חם פה, לח פה, שכר הדירה גבוה והמצב הביטחוני נפיץ. אנחנו מסתכלים בערגה אל העולם שמעבר לים ורוצים להיות קצת כמוהם. אבל לא לגמרי כמוהם, כי בנושאים מסוימים אנחנו הרבה יותר טובים - לנו יש פלאפל, יש לנו חום ואהבה ומערכת הבריאות שלנו היא מהטובות בעולם.

ארגונים עולמיים שסוקרים את מערכות הבריאות בעולם מדרגים את ישראל שוב ושוב במקומות גבוהים מאוד. בשנה שעברה דירגה חברת המידע הפיננסי בלומברג את מערכת הבריאות הישראלית במקום הרביעי בעולם מבחינת היעילות, אחרי הונג קונג, סינגפור ויפן. רוצים להיות אמריקה? מבחינת הבריאות לא בטוח - הם הגיעו למקום ה-46.

הקריטריונים שנבחרו על מנת לדרג את מערכות הבריאות היו תוחלת חיים, עלות לנפש של שירותי הבריאות יחסית לתמ"ג, ועלות אבסולוטית לנפש של שירותי הבריאות. כן, מסתבר שאנחנו חיים יותר, וזה עולה לנו פחות.

איך זה קורה? מערך ביטוח הבריאות הממלכתי בישראל, שהינו חובה לכל אזרח, תורם רבות לשמירה על הבריאות של כולנו. הגישה שיש לכל אזרח למערכת הרפואית מסייעת במניעת מחלות, טיפול יעיל במחלות כרוניות ומעקב מתמשך. אלה מונעים אשפוזים, ניתוחים ומוות בטרם עת.

בנוסף, לצד ביטוח הבריאות הממלכתי קיים בישראל מערך ביטוחים פרטיים, המשלימים את השירות הממלכתי, שעלותם נמוכה בהרבה מהקיים במדינות אחרות, כך שמתאפשר לאזרחים רבים לרכוש אותם.

ביטוח פרטי זול? אפשר אפילו יותר

אז אמנם המצב בישראל טוב מבשאר העולם, אבל השילוב הקיים בין מערכת הבריאות הממלכתית לזו הפרטית עדיין גורם לכך שאנשים רבים משלמים יותר מדי כסף על ביטוחי בריאות. כן, הביטוח הממלכתי הוא מצוין, אבל עדיין אינו מכסה כל תרחיש ולכן קופות החולים מציעות את כיסוי השב"ן - שירותי בריאות נוספים - בעלות נוספת. אבל גם השב"ן אינו מכסה הכל וכאן נכנסים הביטוחים הפרטיים. מאחר שמרבית פוליסות הבריאות הפרטיות כבר כוללות בתוכן את ההטבות הניתנות במסגרת השב"ן, יוצא שהצרכן משלם על אותו השירות פעמיים, אך מפוצה רק פעם אחת.

על מנת למנוע את המצב של תשלום על כפל ביטוחי, אופיין מוצר ביטוחי הנקרא משלים שב"ן שנועד רק להשלמת הכיסוי שלא התקבל מכיסוי השב"ן. המוצר הזה עולה לצרכן הרבה הרבה פחות כסף. למעשה הוא חוסך כ-2500 שקלים בשנה.

למה כדאי לשים לב?

מאחר שכיסויי השב"ן מכסים את רוב המקרים הרפואיים, כאשר באים לבחור ביטוח משלים שב"ן צריך להתייחס למאפיינים הייחודיים שהשב"ן לא מכסה. מה למשל? חשוב לוודא שבמקרה הצורך תוכלו לבחור בעצמכם כל רופא מנתח, שתהיו זכאים לטיפולים מחליפי ניתוח, להתייעצויות לפני ניתוח, לפיצוי כספי על השתלות איברים, להחזר כספי עבור השגחה, שיקום והחלמה לאחר ניתוח קשה ושהפוליסה תכלול כיסוי לתרופות שאינן מצויות בסל התרופות.

עוד בנושא:
כך תבחרו ביטוח בריאות משלים ותחסכו כסף
מה עדיף – ביטוח בריאות פרטי או קבוצתי?
איך לממן תרופות מחוץ לסל הבריאות?

הכתבה הוכנה בשיתוף AIG

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully