וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לתשומת לב הנוסעים: מתי חייבים להתייעץ עם רופא לפני הטיסה

16.7.2017 / 7:10

כמעט כל מי שאנחנו מכירים עומד לעלות על טיסה בשבועות הקרובים(בכל זאת, קיץ) וזה בדיוק הזמן לבדוק באילו מצבים עדיף לא לטוס, ובאילו מקרים כדאי לקפוץ לרופא לפני שקונים כרטיסים

מטוס אלסקה איירליינס. ShutterStock
יש מחלות שאסור לטוס איתן/ShutterStock

החום הכבד והחופש הממושך מבתי הספר מבריח ישראלים רבים לחו"ל בתקופה הזו. בעוד שחופשה יכולה לעשות פלאים לבריאות הנפשית שלנו, יש אנשים שעצם הטיסה עלולה לסכן את בריאותם הפיזית. לפני שאתם מכרטסים, בדקנו על מה חשוב להקפיד מבחינה רפואית לפני נסיעה לחו"ל.

עוד בנושא:
יובש, גזים ובחילות: זה מה שקורה לגוף שלכם במהלך טיסה
אני רק שאלה: למה האוזניים נסתמות בטיסות?
התפרצות חצבת באירופה: מי צריך להתחסן, ואיפה עושים את זה?

ניתן לחלק את הבעיות הרפואיות שעלולות לפקוד מטיילים לשלוש קבוצות. קבוצה ראשונה היא מחלות שמאפיינות את מדינות היעד, והן כמובן משתנות בהתאם לסוג היעד אליו טסים, רמת התברואה בו, מאפייני הטיול (טיול עירוני לעומת טיול תרמילאים) ומשך הזמן שבו שוהים ביעד. כדי להיערך מבעוד מועד למדינת היעד, רצוי להקפיד לברר מראש ולהיוועץ במרפאת מטיילים מספר חודשים לפני מועד הטיול המתוכנן.

קבוצה שנייה היא בעצם כל אותם מצבים רפואיים שגרתיים שעלולים לפקוד כל אחד מאתנו גם במהלך השהות בארץ, החל מהצטננות ועד לדלקת חריפה של התוספתן, רק שלעיתים הטיפול באותם מצבים בדיוק עלול להיות מאתגר יותר כשנמצאים במדינה זרה ורחוק מהבית. ההיערכות למצבים אלה תלויים בעיקר בגילכם ובמצבכם הרפואי הכללי. הקבוצה השלישית היא מחלות כרוניות – מחלות איתן אתם מתמודדים מדי יום, ולא ייעלמו גם כשתצאו לחופשה.

לצאת לטיול עם מחלה כרונית

אם אתם חיים עם מחלה קבועה, אתם ודאי כבר יודעים כיצד להתנהל איתה בשגרה. ואולם, נסיעות וטיולים הם שינוי גדול מאוד, והם מזמנים הרבה מצבים בלתי צפויים. לכן, אם אתם מתכננים נסיעה, אלה הדברים שאתם צריכים להכין.

רשימת אבחנות. רצוי לנסוע עם רשימה מפורטת ומתורגמת לאנגלית של המצבים הרפואיים בהם אתם מאובחנים.

קופסת תרופות. ShutterStock
אל תשאירו את התרופות שלכם בארץ/ShutterStock

רשימת תרופות. רשימה של שמות התרופות שאתם נוטלים, כולל המינון ואופן הנטילה, ושל אלרגיות לתרופות אם יש.

רענון מלאי. חשוב להקפיד להצטייד מראש במלאי תרופות למשך תקופת הטיול. את התרופות רצוי לארוז כשהן באריזה המקורית שלהן. כדאי לוודא האם התרופה זמינה למקרה חירום גם במדינת היעד, ואם לא - לדאוג למלאי עודף (למשל חפיסה בתיק יד וחפיסה שנייה במזוודה, לכל צרה).

צמיד או שרשרת התראה רפואית לחולים במחלות קשות או הסובלים מאלרגיות מסכנות חיים.

לאנשים הסובלים ממחלות לב רצוי להצטייד בהעתק של תרשים א.ק.ג בסיסי שלהם על מנת שניתן יהיה להשוות אותו לתרשים חדש במידת הצורך.

מזוודה עמוסה. ShutterStock
תשאירו מקום לדברים החשובים באמת/ShutterStock

פנקס חיסונים עדכני, או רשימת החיסונים שקיבלתם לקראת הנסיעה.

אינטראקציה בין תרופות למזון. לתרופות מסוימות עשויה להיות אינטראקציה עם מזונות. טיול מאופיין לעיתים בשינוי הרגלי התזונה, ולכן רצוי לברר עם רוקח האם לתרופות שאתם נוטלים יש אינטראקציות עם מוצרי מזון מסוימים.

האם יש אנשים שלא כדאי להם בכלל לטוס?

ככלל, חולים עם בעיה רפואית לא יציבה, כולל שאובחנו רק לאחרונה עם מחלה חדשה, מחלה שמחמירה קלינית או שהיא בעלת מהלך בלתי צפוי או שמשתנה במהירות, אינם צריכים לטוס כלל במטוס מסחרי. במצבים בהם מטרת ההטסה עצמה היא מתן טיפול רפואי, מדובר בהטסה רפואית ולא בטיסה מסחרית רגילה והיא מבוצעת בליווי רפואי מתאים.

קבוצה בעייתית נוספת היא של חולים עם מחלות מדבקות שמהווים סיכון משמעותי לנוסעים אחרים, כמו חולים בשחפת. במצבים כאלה חשוב לוודא עם הרופא המטפל, ובמקרה הצורך לספק אישור רפואי לחברת התעופה על מנת לוודא שבשלב זה הנוסע יציב, מתאים לנסיעה ואינו מדבק.

  • עוד באותו נושא:
  • טיסה
  • מטוס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully