וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מקלחות חמות ופחות קפה: 7 דרכים להזיע פחות בקיץ

25.6.2017 / 7:30

בקיץ הישראלי אין מנוס מהריח החריף של הזיעה באוטובוסים, במתחמים ציבוריים ולמעשה כמעט בכל מקום עם אנשים. כדי להקל על המצב, חוקרים מצאו דרכים מקוריות להפחית את כמות הזיעה ולצמצם את הריח שלה

פנים מזיעות. ShutterStock
היא קיימת כדי לשמור עלינו, רק חבל שזה בא עם מחיר לא נעים/ShutterStock

אם גם לכם יש חברים שטוענים שהם אף פעם לא מזיעים, עכשיו אתם יכולים להגיד להם שהם טועים. כל האנשים מזיעים כמעט כל הזמן, אבל במצב מנוחה הפרשת הזיעה מזערית והיא מתנדפת מיד באוויר. אם זה לא היה קורה, הגוף היה מתחמם מעבר למה שהוא יכול לשאת. כך למעשה הזיעה מגנה על הגוף ומסייעת לנו לרוץ למרחקים רבים יותר מחיות אחרות עם יכולות פיזיולוגיות מרשימות יותר.

לכל אחד מאיתנו יש שני סוגים של זיעה – האחת משמשת לקירור ומופקת בבלוטות שנמצאות על פני העור. הסוג השני של הזיעה מופק על ידי בלוטות אחרות באזור בתי השחי, איברי המין והפטמות. הזיעה מסוג זה שומנית יותר, ומופרשת בדרך כלל בעת לחץ, או כתוצאה משינויים הורמונליים.

עוד בנושא:
לעצור את השטף: מה עושים עם הזעת יתר?
אילו מאכלים ומחלות גורמים לריח רע מהגוף?
בואו לבדוק: האם אתם מזיעים הרבה ביחס לאחרים?

בניגוד למה שרבים חושבים, הזיעה עצמה לא מסריחה. מה שיוצר את הריח החריף שלה הוא המגע שלה עם חיידקים על העור. הסוג השומני שלה, שנגרם מלחץ, גורם לתגובה חריפה יותר במגע עם החיידקים, ולכן הסוג הזה יהיה מסריח וחזק יותר. גם אנשים עם יותר שיער בבית השחי יסבלו מריח חזק יותר של זיעה, משום שאזור זה אוגר יותר פסולת וחיידקים.

אז איך אפשר לשלוט בריח הזיעה ולצמצם את הכמות שלה? הנה 7 דרכים מפתיעות לעשות את זה נכון:

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully