וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רוק אנד רול: למה תינוקות מריירים ואיך להתמודד עם זה?

25.6.2016 / 7:00

סביב גיל 3 חודשים התינוק שלכם יתחיל לרייר בכמויות. יהיו שיגידו לכם שזה בגלל שהוא מוציא שיניים, אבל זו ממש לא הסיבה היחידה. למה תינוקות מייצרים כל כך הרבה רוק ומה אפשר לעשות עם זה?

תינוק מרייר. ShutterStock
טיפת רוק קטנטנה שמעטרת את הסנטר, מראה נפוץ/ShutterStock

תינוקות – הם חמודים, הם חייכנים והם גם מריירים. כמעט כולם מכירים את כתם הרטיבות הקבוע שיש לתינוקות על חזית הבגד, או את טיפת הרוק שמעטרת את הסנטר הקטן שלהם. כמעט כל התינוקות מריירים, וזה מתחיל מאוד מוקדם. כבר סביב גיל חודשיים-שלושה התינוק מתחיל לרייר, והתופעה הזאת צפויה להמשך עד גיל שנה בערך, לפעמים קצת יותר.

עוד בנושא:
שלב הטעימות: מתי נכון להציע לתינוק מזון מוצק?
התפתחות תינוקות 0-6: מה התינוק צריך לדעת לעשות?

למה תינוקות מריירים?
כשהתינוק שלכם יתחיל לרייר, סביר להניח שאחת התגובות שתשמעו מהסביבה שלכם לפחות פעם אחת (אם לא יותר) היא: "הוא מוציא שיניים!". הורים רבים מופתעים לחשוב על האפשרות שהתינוק שלהם מצמיח שיניים כבר בגיל חודשיים- שלושה, אז מתחיל בדרך כלל הריור.

תינוקת מריירת. ShutterStock
כל הרטיבות הזאת יכולה לגרות את העור/ShutterStock

צמיחת שיניים יכולה בהחלט לגרום לייצור מוגבר של ריר בפיו של התינוק, אך היא ממש לא הסיבה היחידה. רוב התינוקות מוציאים שיניים ראשונות בין גיל חצי שנה ל-8 חודשים, כך שהריור שמתחיל בגילאים מוקדמים יותר אינו קשור בהכרח לשיניו העתידיות של התינוק. אם כי, למרות שבקיעת השיניים קורית בגיל מאוחר יותר, השיניים מתחילות לנוע מעלה לכיוון פני החניכיים באופן הדרגתי וזה תהליך שכן קורה בחודשים המוקדמים יותר.

אולי שמתם לב שהתינוק שלכם מכניס כמעט כל דבר לפה – החל מהידיים שלו ועד לצעצועים או סתם חפצים אקראיים שמגיעים לידיו. המציצה והלעיסה של כל מה שבא ליד, גם אם היא נעשית ללא שיניים, אלא בעזרת חניכיים חשופות בלבד, מפעילה את בלוטות הרוק וגורמת להן לייצר יותר רוק ממה שהתינוק מסוגל לבלוע. העודפים מוצאים את דרכם החוצה וכך נוצר הריור. סיבה נוספת לריור מוגבר, היא שבלוטות הרוק מייצרות יותר רוק, שמכיל אנזימים לפירוק מזון, כהכנה לחשיפה למזון מוצק (בגיל חצי שנה).

תאמינו או לא, אבל כל הריור העודף הזה גם עוזר לתינוק שלכם לגדול ולהתפתח. הרוק עוזר לנטרל את החומציות בקיבה שלהם וזה מסייע לדפנות המעי להתעבות ולהתפתח ומאפשר לרקמת דפנות הוושט, שעלולה להתגרות מאוד כתוצאה מפליטות, להחלים.

עוד באותו נושא

איך להקל על כאבי בקיעת שיניים אצל תינוקות?

לכתבה המלאה

מה עושים עם זה?

קודם כל, חשוב להבין שלאור כל הסיבות שציינו פה, אין שום סיבה לנסות למנוע או לעצור את הריור. הכל חלק מתהליך ההתפתחות הטבעי והתקין של התינוק. עם זאת, כל הרוק העודף הזה עלול לפעמים להוות מטרד. אז הנה כמה דברים פשוטים שאתם יכולים לעשות כדי לצמצם את ההשפעה הזאת:

תינוק עם סינר רוק. ShutterStock
הצטיידו בסינרים/ShutterStock

הקפידו לייבש בעדינות את האזור שסביב הפה ואת הסנטר. רטיבות קבועה באזור הזה עלולה לגרום לעור להתייבש ולהתגרות. אם זה כבר קרה, מרחו בעדינות וזלין או משחת הנקה על האזור המגורה.

אף אחד לא רוצה להסתובב חצי יום עם חולצה רטובה, וגם להחליף בגדים בתדירות של פעם בשעה-שעתיים זה לא תענוג גדול. כדי למנוע מהרוק להרטיב את בגדיו של התינוק, תוכלו להיעזר בסינרי רוק קטנים. סינרים אלה עשויים לרוב מבד סופג שמונע את מעבר הרוק לבגדים והם קלים להחלפה - ברגע שאחד מהם כבר ספוג, החליפו אותו בסינר יבש.

ומה עם הבגדים שלכם? אם אתם מחזיקים את התינוק על הידיים או במנשא קרוב אליכם, השתמשו בחיתול בד כדי להגן על הבגדים שלהם מכתמי רוק.

מערכת וואלה! NEWS בשיתוף סימילאק

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully