וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לא רק בחילות: 5 דברים מוזרים שקורים לגוף בזמן ההריון

מערכת וואלה! NEWS בשיתוף סימילאק

9.4.2016 / 7:05

כולן יודעות שבהריון אנחנו עייפות יותר וסובלות מבחילות - אבל האם ידעתן שגם הצבע של העור משתנה לפעמים, ושאתן עלולות לסבול מדלקות בחניכיים? הנה כמה תופעות לוואי קצת פחות מדוברות

אישה בהריון. ShutterStock
אחרי הלידה - הכל עובר/ShutterStock

רוב הנשים שמתכננות הריון מוכנות נפשית לכך שהן יהיו עייפות יותר, שהן יסבלו מבחילות ושהרגליים שלהן יתנפחו. אבל אלה לא תופעות הלוואי היחידות שחוות נשים בהריון, ויש כמה דברים מוזרים ופחות מוכרים שעשויים לקרות לגוף שלך בתקופה הזו. הנה 5 תופעות קצת פחות מדוברות.

עוד בנושא:
האם כדאי לספור קלוריות בהריון?
5 דברים שלא ידעת שאסור לך לאכול בהריון
שיהיה בשעה טובה: מה מכינים בתיק לחדר לידה?

דלקות חניכיים
את אולי לא מצפה לזה, אבל יש סיכוי לא קטן שבמהלך ההריון תסבלי מדלקות בחניכיים, ומבעיות בשיניים באופן כללי. יש לכך כמה סיבות – ראשית, השינויים ההורמונליים בגוף גורמים גם לדלקת בחניכיים. שנית, יש נשים שמשקיעות קצת פחות בצחצוח השיניים, בגלל הבחילות שמקשות על הכנסת המברשת לפה, וכמובן – העייפות. ולבסוף, בגלל הבחילות בהריון, ולפעמים גם ההקאות, יש עלייה ברמת החומצה בפה.

אז מה עושים? אם טרם נכנסת להריון, מומלץ מאוד לקפוץ לרופא שיניים לפני לטיפול מונע. במהלך ההריון כדאי להקפיד לבקר אצל השיננית, ולא לוותר על צחצוח שיניים. יש לצחצח פעמיים ביום במברשת רכה ובצורה עדינה כדי למנוע שחיקה של השיניים. גם שטיפות פה והעברת חוט דנטלי ישמרו על הפה בריא יותר.

אישה בהריון - צריכת מגנזיום. ShutterStock
מערכת העיכול עובדת קשה מאוד/ShutterStock

טחורים
לא מעט נשים בהריון עלולות לסבול מטחורים. חלקן ייסבלו מהם כבר בהריון וחלקן רק אחרי הלידה, והם נפוצים יותר בהריונות ראשונים. טחורים הם למעשה צבר כלי דם שכאשר הוא גדול הוא עלול לגרום לדימום, לכאבים ולאי נוחות. אצל הרבה נשים הטחורים נגרמים מעצירות, תופעת לוואי נוספת של הריון, אבל הם עלולים לקרות גם בגלל נטייה תורשתית, שינויים הורמונליים, תזונה לא נכונה, היעדר פעילות גופנית, או משקל הבטן והרחם שיוצרים הפרעות במחזור הדם.

מה עושים? במקרה של טחורים רצוי להתייעץ עם רופא. אפשר להיעזר במשחות מקומיות המשככות כאבים עם תכונה אנטי-דלקתית. כדי למנוע טחורים ולהקל על הכאב מומלץ לבצע שינוי תזונתי ודיאטה מתאימה - להרבות בשתייה, לצרוך מזונות עשירים בסיבים תזונתיים, כמו פירות, ירקות ודגנים מלאים, להימנע מקפה, מצריכת בשר וממאכלים חריפים.

פיגמנטציה
זו אחת התופעות שהכי מבאסות נשים בהריון – חשיפה קטנה לשמש, ועור הפנים מתמלא כתמים חומים. פיגמנטציה בהריון נקראת בשפה המקצועית מלסמה, או מסכת היריון, והיא נחשבת לנפוצה ביותר. היא נגרמת, כמובן, בגלל ההורמונים שמשתוללים בגוף בתקופת ההריון וגורמים לפעילות יתר של תאי הפיגמנט - המלנוציטים. הפנים הן לא היחידות שמשנות את צבען – הרבה נשים מגלות פס כהה במרכז בטנן - מהטבור ועד עצם הפוביס. פס זה מכונה linea negra (הפס השחור)

אז מה עושים? אין הרבה מה לעשות עם פיגמנטציה, והדבר החשוב ביותר הוא מניעה – הקפידי למרוח קרם הגנה גם באזור הפנים, וחבשי כובע בחשיפה ממושכת לשמש. במרבית המקרים הפיגמנטציה תחלוף מעצמה, או לפחות רובה, אחרי הלידה.

עוד באותו נושא

נבדקת בשביל שניים: מדריך בדיקות ההריון המלא

לכתבה המלאה
הריון בחופשה. ShutterStock
שימי כובע, במיוחד בתקופת ההריון/ShutterStock

שערות חדשות
הרבה נשים מתלוננות כי במהלך ההריון הן התחילו לגלות שערות סוררות באזורים מפתיעים בגופן, בעיקר באזור הבטן התחתונה, באזור החזה ובסנטר. לא, זה לא אומר שתגדלו זקן, אבל אין ספק שהגוף שלכן ייראה קצת אחרת.

אז מה עושים? מקבלים זאת בהבנה. זה עובר אחרי ההריון, והגוף שלכן יחזור לעצמו. אם אתן לא יכולות לשאת את זה, בחרו בהסרת שיער בשעווה ולא בלייזר, שכן טיפול לייזר עלול להזיק לעור בהריון.

גזים
עוד תופעה פחות מדוברת בהריון היא גזים. השינויים ההורמונליים בתקופת ההיריון יכולים לגרום לתנועתיות של מערכת העיכול, שגורמת לגזים (ולפעמים גם לשלשול, כאבי בטן וייצור רב של רוק). הרבה נשים סובלות מגזים כבר בתחילת ההיריון, ומתלוננות על בטן תפוחה עוד לפני שהרחם מתבלט החוצה מהאגן.

אז מה עושים? אי אפשר לשלוט בתופעה לגמרי, אבל אפשר לסגל שינויים קטנים בתזונה שיקלו על מערכת העיכול. כמו כן, אם את סובלת מהתופעה כדי להימנע ממאכלים שמעודדים גזים, כמו כרוב, מוצרי חלב וקטניות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully