וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פה גדול: כך תצחצחו שיניים נכון לילדים בגיל הרך

16.2.2017 / 10:00

אתם יודעים שזה חשוב, אבל לכו תסבירו את זה לילד בן 3 שצורח ולא נותן לכם להכניס את מברשת השיניים לפה. שיננית מסבירה ומדגימה איך לצחצח את שיני הילדים בצורה נכונה והכי חשוב - איך לגרום להם לשתף פעולה

יח"צ - חד פעמי

כל הורה לפעוטות יודע שלפעמים משימת צחצוח השיניים יכולה להיות זירת קרב. מצד אחד ההורה, שחשוב לו לצחצח את שיני הילד, לשמור על בריאותו ולהקנות לו הרגלי היגיינה טובים כבר מההתחלה, ומהצד השני, הפעוט, שלא פעם מפגין התנגדות מול המשימה הזאת. אז מה עושים? אומנם אף הורה לא רוצה לצחצח בכוח, אבל זה חשוב מכדי לוותר על זה.

כדי לא להגיע למצב הזה שבו כבר יש התנגדות של הילד לצחצוח, צריך להנחיל את ההרגל הזה משלב מאוד מוקדם, כבר מהשן הראשונה. ולא פחות חשוב מכך, יש להקפיד לעשות את זה נכון. הדס גולדברג, שיננית ומנהלת תכנית "חיוכים" של ג'וינט ישראל-אשלים - תכנית ניסיונית שבמסגרתה ילדים בגיל הגן לומדים לצחצח שיניים במהלך שהותם בגנים - התארחה באולפן וואלה! NEWS, הדגימה כיצד יש לצחצח שיניים לילדים בגיל הרך וסיפקה כמה המלצות להורים שמתמודדים עם ילדים סרבני צחצוח.

עוד בנושא:
מה הדרך הכי טובה לצחצח שיניים?
המאכלים שישמרו על השיניים שלכם

ילדים לומדים לצחצח שיניים נכון במסגרת תכנית חיוכים. ברק אהרון,
יש להתחיל לצחצח שיניים החל מבקיעת השן הראשונה/ברק אהרון

1. תתחילו מוקדם - מבקיעת השן הראשונה חשוב להקפיד על צחצוח באמצעות מברשת שיניים מותאמת לגיל, או בעזרת פד גזה רטוב. על פי המלצות משרד הבריאות, עד גיל שנתיים יש לצחצח ללא משחה, ומגיל שנתיים יש לצחצח עם משחת שיניים המותאמת לילדים.

2. צחצחו פעמיים ביום – הצחצוח החשוב ביותר הוא בערב, לפני השינה. לצחצוח בבוקר יש חשיבות מבחינת הקניית ההרגלים להמשך החיים. עדיף לצחצח לאחר ארוחת הבוקר ולנקות את הפה והשיניים משאריות המזון לפני שיוצאים לגן.

3. תהיו עדינים – אפשר לצחצח לילדים את השיניים בתנועות סיבוביות או אנכיות, תלוי בהעדפה של ההורה, אבל בכל מקרה, הקפידו על תנועות עדינות, כדי לתת לילדים חוויה טובה וחיובית וגם כדי לא לפצוע את החניכיים או השיניים העדינות.

עוד באותו נושא

כך צחצוח שיניים משפיע על המערכת החיסונית

לכתבה המלאה
ילדים לומדים לצחצח שיניים נכון במסגרת תכנית חיוכים. ברק אהרון,
כדי לא לשכוח או לפספס שיניים בצחצוח, הקפידו על סדר קבוע ושיטתיות/ברק אהרון

4. שמרו על סדר – צחצחו את השיניים על פי סדר מאורגן ושמרו על שיטתיות כדי לא לפספס או לשכוח שיניים מסויימות. התחילו תמיד מהשיניים האחוריות, הניחו את המברשת סמוך לקו החניכיים, ובתנועות אופקיות התקדמו בכל פעם שתי שיניים, לפי קשת השיניים עד שתגיעו לקצה השני. אחרי שתסיימו לצחצח את הצד החיצוני של השיניים, הכנסו לצדן הפנימי וצחצחו על פי אותו סדר. אחרי שמסיימים עם הלסת התחתונה, עוברים לעליונה וחוזרים על אותן פעולות. אל תשכחו בסיום גם לגרוף את הלשון ולהסיר ממנה שאריות מזון וחיידקים.

5. מה עושים על ילדים סרבנים? המפתח הוא להתחיל כמה שיותר מוקדם, ילד שמגיל חצי שנה מורגל לצחצוח לא ירבה להתנגד. אם בכל זאת הם מגלים התנגדות, חשוב מאוד לתת להם דוגמה אישית: שיראו את ההורים מצחצחים, אחים גדולים וכן הלאה. תהפכו את זה לחגיגה משפחתית של צחצוח. אפשר גם להוסיף את הצחצוח לשגרת האמבטיה, ועל ידי כך להמחיש להם שזה חלק מטקס הניקיון הכללי של הגוף. ואם גם זה לא עובד, נסו להמציא משחקים הקשורים בצחצוח ולהפוך את זה לחוויה משחקית.

תכנית "חיוכים" פותחה על ידי ג'וינט ישראל- אשלים, בשיתוף המחלקה לרפואת שיניים קהילתית של האונ' העברית והדסה, משרד הבריאות, משרד החינוך וקרן PEF-ISRAEL.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully