נושאים חמים

תשכחו מקרם: 8 מזונות שמוסיפים לחות לגוף

מזג האוויר הקר אומנם מגביר לנו את התיאבון, אבל על הדרך הוא גם מוריד את כמות המינרלים בגוף וגורם ליובש לא אטרקטיבי של העור. אז מה עושים? אוכלים, אבל את הדברים הנכונים

חדשות מתפרצות לפני כולם הורידו עכשיו הורידו עכשיו להורדת האפליקציה מ-Google Play להורדת אפליקציה מ-AppStore
טריק פשוט לבחירת אבוקדו (צילום מסך)
רק בריאות (צילום: shuttestock)

כל עונה מספקת אתגרים לא פשוטים עבור העור שלנו. בקיץ אנחנו צריכים להגן עליו מפני השמש, ואילו בחורף מזג האוויר הקר והרוחות מחייבים אותנו למרוח קרם לחות, ודי הרבה ממנו. אבל יש פתרון הרבה יותר הגיוני, והוא מגיע בכלל דרך המאכלים שאתם מכניסים לגוף שלכם.

כשהעור שלנו יבש זה בעצם אומר שהגוף מרוקן ממינרלים וחומרים חיוניים והוא דורש חומרים מזינים שיוסיפו לו לחות. במהלך חודשי החורף, למרות הטמפרטורות הנמוכות, מומלץ לשתות הרבה מים ולהימנע מאכילת מזונות עשירים בסוכר, מלח, או קפאין, שמייבשים את העור. כדי לשמור על הלחות יש כמה מזונות שכדאי לכם להוסיף לצלחת שלכם החורף הזה. הנה כמה מהם:

אבוקדו
אכילת אבוקדו טרי או אפילו שימוש בשמן אבוקדו לבישול, נחשבת למיטיבה מאוד עם העור. אבוקדו עשיר מאוד בנוגדי חמצון וויטמין E, שמאיצים את התחדשות העור. השומנים הלא רוויים הנמצאים באבוקדו עוזרים גם הם לשמור על העור לח ולהפחית דלקתיות בגוף.

בטטה
ירק זה שנחשב לבעל מדד גליקמי נמוך, דווקא עשיר באחד הוויטמינים המועילים ביותר למניעת עור יבש - ויטמין A. ירקות ופירות כתומים כמו גזר, דלעת, בטטה ופפאיה מספקים לנו את הפרו ויטמין A - בטא קרוטן שנחשב לנוגד חמצון חזק השומר על בריאותינו וחשוב מאוד לעור.

אני רק שאלה: למה השפתיים נסדקות בחורף?

בטטה (ShutterStock)
כוח כתום (אילוסטרציה: shutterstock)

דגים
דגים עשירים באומגה 3, ולכן מפחיתים רמות דלקת בגוף וטובים לעור. חומצות השומן נמצאו גם כמשפרות את טקסטורת העור. דגי מים קרים מכילים יותר מחומצות שומן אלו, כך שעדיף לאכול יותר סרדינים, מקרל, סלמון וטונה. רצוי להעדיף את הדגים הקטנים מאחר והם מכילים פחות רעלים וגם לאכול דגים שגדלו בסביבתם הטבעית ולא בברכות.

מלפפון
הקליפה של המלפפון עשירה בוויטמין A ו-C שעוזרים בריפוי והרגעה של העור ומונעים ממנו נזקים. מלפפון הוא מקור מצוין למינרל הסיליקה, שעוזר בחיזוק רקמות החיבור, כמו גם משפר את האלסטיות של העור ומוסיף לו גם לחות.

אגוזים
אם יש ויטמין שנחשב לשומר העור, זה ויטמין E. הוא מגן על תאי העור מפני נזקים חמצוניים ואפילו מפני נזקים של מזג האוויר. בנוסף לוויטמין החשוב, אגוזים מכילים גם אבץ שהוא מינרל חיוני לתפקודים רבים בגוף. האבץ הוא אנטי דלקתי, והוא אף מגן מפני קרינת UV.

אני רק שאלה: האם קור גורם בהכרח למחלות?

קערה מלאה באגוזים (ShutterStock)
מכילים הרבה ויטמין E (צילום: shuttestock)

עלים ירוקים מכל הסוגים
העלים הירוקים עשירים במינרלים ומהווים מקור טוב לסיליקה שבשילוב עם ויטמין C בונה את הקולגן שכל כך חשוב לבריאות העור. עלים ירוקים גם מכילים סיבים תזונתיים שחשובים לתפקוד מערכת העיכול, וכלורופיל שמסייע בשיפור הובלת החמצן בדם ומהווה נוגד חמצון חזק ביותר, שלו תפקיד גם בטיהור הרעלים מהדם ומהכבד.

ירקות ממשפחת המצליבים
כרובית, ברוקולי, קולורבי וכרוב, נחשבים לעשירים בוויטמינים ובנוגדי חמצון חשובים, כמו ויטמין A, ויטמין E ונוגד חמצון בשם לוטאין שמאט את תהליכי ההזדקנות.

אלוורה
אולי תתפלאו לשמוע אבל אלוורה לא רק מועילה לעור כשמורחים אותה מבחוץ, אלא גם כשצורכים אותה מבפנים. בשילוב עם מים או כתוספת למשקה בריאות, האלוורה מנקה את מערכת העיכול מרעלים ומעניקה זוהר ורכות לעור.