וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

למה נשים מסירות את שיער הערווה שלהן, והאם זה בריא?

3.7.2016 / 14:57

מדובר בסוגיה שלא נהוג לכתוב עליה, אבל כבר אי אפשר להתעלם ממנה. מחקר חדש שנערך בארה"ב מראה כמה מהנשים דואגות למראה חלק למטה ומה הסיבות הכי נפוצות לכך

יוטיוב

בווידאו: הדוגמנית שמסבירה איך הכי טוב להוריד שיער

אם את אישה, ולמעשה גם אם אתה גבר, בוודאי דנתם לא פעם על הסוגיה הזו. כעת היא מגיעה גם לתחום מחקרי המדע. מחקר חדש שפורסם בכתב העת JAMA Dermatology בדק ומצא כמה נפוץ זה עבור נשים להוריד את שיער הערווה שלהן לחלוטין. התוצאות הראו כי 84 אחוזים מהנשים דיווחו שהן מורידות רק חלק מהשיער, כאשר 64 אחוזים הודו שהן מורידות את כולו. התוצאות המפתיעות ביותר בסקר לא היו כמות המגלחות, אלא העובדה ש-59 אחוזים מהנשים טוענות כי הן מגלחות בשביל היגיינה ובריאות, ולא כמו שנחשב בעבר – בשביל לשפר את יחסי המין. וזה מטריד את הגניקולוגים שלהן.

עוד בנושא:
הכאב הלא מוסבר שמציק לאחת משבע נשים
הנשים שפונות לניתוחי אסתטיקה אינטימית
חצי מהנשים לא מכירות את איברי המין שלהן

"נשים רבות חושבות שהן מלוכלכות ולא נקיות אם הן לא מורידות את שיער הערווה", אמרה עורכת המחקר, ד"ר תמי רוואן, גניקולוגית מאוניברסיטת סן פרנסיסקו בראיון לניו יורק טיימס. עוד ממצאים מעניינים במחקר שערכה ד"ר רוואן הראו כי הורדת השיער חוצה מגזרים וגילאים, אבל היא בעיקר מתרחשת אצל נשים בגילאי 18-34, לבנות ועם השכלה על תיכונית. לא נמצא קשר בין מצב כלכלי ומצב משפחתי. לטענת החוקרים וגניקולוגים אחרים, התופעה לא פוסחת על נערות בנות 13, שמושפעות בעיקר מהמדיה החברתית וסרטי פורנו בהם איברי מין נשיים מוצגים תמיד ללא שיער ערווה.

אילוסטרציה. ShutterStock
"נשים רבות חושבות שהן מלוכלכות ולא נקיות אם הן לא מורידות את שיער הערווה"/ShutterStock

לדברי אחת מהגניקולוגיות שהתראיינה לכתבה, היא פוגשת לפחות פעם בשבוע אישה צעירה שחושבת ששיער ערווה זה "לא בסדר" ושיש צורך להסירו כי זו הנורמה. בנקודה זו חשוב לציין כי שיער ערווה לא סתם נמצא שם, וחלק מתפקידו הוא לשמור על העור העדין ולמנוע כניסה של חיידקים אל האזורים המוצנעים והעדינים.

sheen-shitof

מחיר חסר תקדים

המכשיר של הישראלים שהמציאו את מסירי השיער בהנחה בלעדית

בשיתוף Epilady

בשביל הבריאות?

ממצאי המחקר מטרידים את ד"ר רוואן ולא רק אותה. לדברי גניקולוגים נוספים, כ-3 אחוזים מהמקרים שמגיעים לחדרי מיון וקשורים לאיברי מין, קשורים להורדת שיערות. הם מדווחים על מקרים של כוויות משעווה, זיהומים בנרתיק, אלרגיות, אבצסים וחתכים. אבל זה לא נגמר רק בפן הפיזי אלא ממשיך גם לפן הנפשי והרגשי ולתפישת הגוף של האישה. אז למה נשים עושות את זה? במחקר הנוכחי נשים טענו כי הן עושות זאת בעיקר לשם הבריאות וההיגיינה, אך יחד עם זאת הודו כי הן מורידות שיער פעמים רבות לפני ביקור אצל גניקולוג.

תוצאות אלה הן ראשוניות שכן המחקר בדק בנוסף את התופעה המקבילה בגברים, שמסתבר שהולכת וצוברת תאוצה גם היא. בין היתר החוקרים מבקשים לבדוק האם קיים קשר דמוגרפי ותפישתי של התופעה הזו. אם בעבר התופעה הזו נחשבה לנפוצה יותר אצל אנשים שמקיימים יותר יחסי מין אורליים, תוצאות המחקר הראו שזו לא הסיבה, ונשים רבות עושות זאת כי בני הזוג שלהן אוהבים את זה ככה, או שהן מרגישות שזה נראה יותר טוב, או הם הן לפני חופשה. כך או כך החוקרים לא מאמינים ל-59 האחוזים מהנשים שדיווחו שהן עושות זאת רק בשביל הבריאות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully