וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תצוף או תטבע? נתנו לתינוקת ליפול לבריכה ולהתמודד לבד

9.5.2016 / 12:30

סרטון מזעזע של תינוקת שנופלת עם הפנים קודם לתוך בריכה והוריה לא ניגשים לעזור לה עד שהיא מבינה לבד כיצד להתהפך במים ולצוף, הצית דיון סוער – האם זו התעללות או דוגמה להורות טובה?

אתר רשמי

הורים רבים מאמינים שחינוך טוב כרוך בלאפשר לילדים ללמוד ולהבין דברים חדשים לבד. בצורה זו הם גם מתנסים בדבר עצמו וגם רוכשים ביטחון בעצמאות וביכולות שלהם. לפעמים זה אפילו כרוך בלתת להם ליפול כשהם משתוללים, כדי שהם יבינו את ההשלכות הטבעיות של מעשיהם. קוראים לזה "שיעור לחיים". אבל לא בטוח ששיעורי שחייה צריכים להיות כלולים בתכנית הלימודים הזאת.

לאחרונה הועלה לפייסבוק סרטון לא קל לצפייה ומעורר מחלוקת, ובו נראית תינוקת כבת חצי שנה נופלת לתוך בריכה עם הפנים קודם, בעוד הוריה או המבוגרים האחראים שהיו בסביבה ממשיכים לקשקש בשוויון נפש ונותנים לה להתמודד לבד. הפעוטה נראית כשהיא מפרפרת במים, עד שהיא מצליחה להתהפך, ולנשום אויר מחוץ למים בעודה צפה בתנועות מגושמות. רק לאחר כחצי דקה, שבה הפעוטה נראית די מבוהלת וחסרת אונים (אם כי, צפה ונושמת), האישה שגם מצלמת את כל האירוע מואילה להושיט את ידיה ולמשות אותה מהמים.

הסרטון שהועלה לרשת על ידי המשתמש Dov שותף אינספור פעמים, ובתגובות שלו ניצת ויכוח האם מדובר בהתעללות או ברשלנות פושעת של הוריה של הפעוטה, או שמא זו דווקא דוגמה להורות טובה שמאפשרת לילדה להתמודד עם סיטואציות קשות בכוחות עצמה ומביעה אמון ביכולותיה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully