וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הטריק הפשוט שיגרום לכם לשרוף יותר קלוריות בהליכה

12.10.2015 / 8:00

חוקרים מצאו שיטה יעילה לשרוף יותר קלוריות בהליכה היומיומית שלכם לעבודה או לקניות. כל מה שאתם צריכים לעשות זה ללכת נגד הטבע שלכם

אישה רצה או צועדת. ShutterStock
ללכת נגד דרך הטבע/ShutterStock

הליכה היא פעילות גופנית שרובנו מבצעים, אבל אנחנו יכולים להשיג ממנה הרבה יותר, ודי בקלות. על פי מחקר שפורסם בכתב העת Biology Letters, הליכה במהירויות שונות יכולה לשרוף 20 אחוזים יותר קלוריות בהשוואה להליכה בקצב קבוע. זה המחקר הראשון מסוגו שמדד את עלות האנרגיה המטבולית של הסטת מהירויות הליכה, ומחקרים קודמים התמקדו בהליכה באותה מהירות.

מומחי הנדסה באוניברסיטת אוהיו ביקשו ממתנדבים לעלות על הליכון תוך כדי שהם מחליפים בין הליכה מהירה בחזית המכונה או הליכה איטית בחלק האחורי שלו. התוצאות הראו כי הליכה במהירויות מגוונות גרמה לשריפת קלוריות מוגברת.

"המחקר שלנו מצביע על כך שכדי לשרוף יותר קלוריות צריך לשנות את מהירות ההליכה ולעשות כן לעתים קרובות", הסבירה החוקרת הראשית של המחקר נידהי סיטהפאטי, דוקטורנטית באוניברסיטה. היא מסבירה שאם אדם למשל מטייל בקניון ועושה קניות, הגברת קצב הצעידה למשך דקה כל חמש דקות תגביר גם את שריפת הקלוריות, אבל זה יקרה בעיקר בגלל שהוא הולך מהר יותר למשך דקה אחת. הסוג של שינויי המהירות שמדברים עליו החוקרים במחקר זה הוא תדיר ובלתי פוסק - כל כמה שניות ולא כל כמה דקות.

צפו בניסוי:

עוד אמרו החוקרים כי הליכה של 30 דקות בשלוש מהירויות שונות למשך 10 דקות כל פעם, גם כן תגדיל את שריפת הקלוריות בהשוואה להליכה מונוטונית בקצב אחד. בנוסף, הם מציעים למי שמחפש לשרוף כמה שיותר קלוריות תוך כדי הליכה בעיר, פשוט ללכת בדרך שמוגדרת על ידם כ"לא טבעית". לדבריהם, אנשים הולכים באופן שממזער את האנרגיה שהם שורפים, לכן כדי להגביר אותה, צריך להתרחק ממה שנראה ומרגיש טבעי. מה למשל? תנענעו את הידיים, תחזיקו אותן יציבות, תלכו עקום ולא בקו ישר וכן הלאה.

אם אתם רוצים ליהנות משריפת הקלוריות המוגברת אתם צריכים בעיקר ללכת ולעצור כמה פעמים במהלך ההליכה שלכם. בשיטה זו, כאשר יש הרבה עצירות ושינויים בקצב ההליכה, הגוף מוציא יותר אנרגיה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully