וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גברים, עישון מריחואנה פעם בשבוע עלול לפגוע לכם בפוריות

2.9.2015 / 7:30

בעיות פוריות הן כבר מזמן לא רק עניינן של נשים, ולפי מחקרים אחרונים הנטל כעת הוא חצי-חצי. מחקר חדש קושר כעת בין עישון מריחואנה באופן קבוע לירידה בפוריות הגבר

מריחואנה. ShutterStock
מסוכן לפוריות/ShutterStock

רבות מדובר על הסגולות של צמח המריחואנה. אך מחקר חדש שנערך בדנמרק מאיר חלק מעט פחות מוצלח של הצמח: עישון מריחואנה יותר מפעם בשבוע עלול להוריד את ספירת הזרע אצל גברים בעד כשליש, ואף לפגוע באיכותו.

החוקרים מצאו כי גברים שהשתתפו במחקר והעידו כי צרכו מריחואנה יותר מפעם בשבוע היו בעלי ספירת זרע נמוכה יותר ב-29 אחוזים מהגברים שהשתתפו במחקר שלא צרכו כלל או צרכו לעיתים תכופות פחות את הסם. עם זאת, המחקר לא קובע כי יש קשר חד משמעי בין עישון מריחואנה לספירת זרע נמוכה.

החוקרים, מאוניברסיטת קופנהגן, שאלו 1,215 גברים בגילאים 18 עד 28, אם צרכו מריחואנה או סמים אחרים כגון קוקאין, אקסטזי או אמפטמינים, בשלושת החודשים שקדמו למחקר. מי שהשיב בחיוב נשאל גם באיזו תדירות הוא נוהג לצרוך את הסם. בנוסף, אספו החוקרים מכל המשתתפים דגימות זרע, על מנת לבחון את ספירת הזרע ומידת הריכוז שלו.

אילוסטרציה. ShutterStock
ירידה של כעד 50 אחוזים בספירת הזרע ובאיכותו/ShutterStock

על פי תוצאות המחקר, שפורסמו לפני כשבועיים בכתב העת American Journal of Epidemiology, כ-45 אחוזים מהנשאלים השיבו כי הם צרכו מריחואנה בשלושת החודשים האחרונים. 10 אחוזים מהם עישנו מריחואנה בנוסף לשימוש בסמים נוספים.

אם בקרב אלו שהעידו כי עישנו רק מריחואנה בשלושת החודשים האחרונים ספירת הזרע ירדה בכ-29 אחוזים, אצל אותם 10 אחוזים, שהשתמשו בסמים נוספים, נמצא כי ספירת הזרע הייתה נמוכה ב-55 אחוזים וריכוז הזרע היה נמוך ב-52 אחוזים. עוד מצאו החוקרים כי המשתתפים שעישנו מריחואנה בשלושת החודשים שקדמו למחקר, נטו יותר גם לעשן סיגריות ולצרוך אלכוהול וקפאין, בהשוואה לאלה שלא השתמשו במריחואנה.

עוד באותו נושא

גברים, שימו לב: 9 דברים שפוגעים לכם בפוריות

לכתבה המלאה

גרוע כמו סיגריות

מדדים כמו צריכת אלכוהול, סיגריות וקפאין עלולים אף הם להשפיע על ספירת הזרע, כך שהחוקרים לקחו זאת בחשבון בשקלול התוצאות. "לא ניתן לשלול את האפשרות שגברים שצורכים מריחואנה באופן קבוע מנהלים אורח חיים פחות בריא באופן כללי, מה שעשוי להוות גורם המשפיע על ספירת הזרע", כתבו החוקרים.

כמו בעישון, שהוא השפעות בריאותיות שליליות רבות על מערכות גופניות שונות וגם על ייצור הזרע, גם בצריכת סמים מגיעות תרכובות מזיקות לזרם הדם ולאיברי הגוף. תרכובות אלה, בין השאר, משפיעות לרעה גם על תאי הזרע. גם אם בדיקת הזרע לכאורה תקינה, עלולה להיפגע יכולת ההפריה של הזרע באופן משמעותי מעישון של סמים קלים וקשים כאחד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully