וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ככה נגמר הכסף? המחיר הקשה של חרדת טיסות

הקיץ כאן וכולם טסים לחופשות, כולם - חוץ ממי שסובל מחרדת טיסות. ד"ר אילן רבינוביץ' מתארח באולפן וואלה!NEWS ומסביר מדוע הסובלים מחרדת טיסה משלמים מחיר כבד, ואיך אפשר לטפל בזה

עריכה: ניר חן, מעצב גרפי: אביחי ברוך

מושיק עפיה התחיל את קריסתו הכלכלית בחרדת טיסה שעלתה לו ב-600 אלף שקלים. על אביב גפן מספרים שהחזיר מטוס לבסיסו בשל התקף החרדה שאחז בו. גם דניס ברגקאמפ, כדורגלן העבר ההולנדי, סיפר על מוגבלתו בניידות בשל חרדת טיסה משתקת. עבור כל האנשים שסובלים מחרדת טיסה - מדובר בסבל אמיתי ובפחד משתק, כזה שמועצם עם כל סיפור על מטוס שהתרסק. הפחד הזה מתעצם אף יותר כשכותרות אתרי החדשות מבשרות על מיגון לייזר נגד טילים בטיסות לאילת מחשש שדאעש יתקוף מסיני.

מושיק עפיה. עידן שחם, עידו שחם
הפסיק 600 אלף שקלים בגלל הפחד לטוס/עידו שחם, עידן שחם

מדוע טיסה גורמת לכזו חרדה? אומנם כל בר דעת יודע שטיסה בשמיים בטוחה יותר מנסיעה בכבישי ישראל, אבל הבעיה המרכזית בטיסה היא חוסר השליטה. התחושה של אדם שמרגיש צורך להיות בשליטה שהוא תלוי באנשים אחרים ובגורמי השמיים, במיוחד אם הוא פרפקציוניסט או טוטאלי, גורמת לקושי רב. למעשה, כבר המחשבה על הטיסה יכולה לגרום לו לחרדה.

התחושות הפיזיות שמלוות חרדת טיסה - בין היתר הזעה, כאבי בטן ולחץ בראש - הן אמיתיות לגמרי, הן אינן בראשו של הסובל מחרדה, והן מוסיפות לקושי. במקביל, הוא מלא במחשבות קשות שאינן מרפות שהנורא מכל עומד לקרות. מדובר בסערה רגשית נוראית, ועד שהגלגלים נוגעים בקרקע, הוא כבר חש שעבר עליו מכבש.

חשוב להכיר את החרדה הזו ולהפסיק לפחד מטיפול פסיכולוגי. מדובר בבעיה שהיא לחלוטין ברת טיפול בעזרת 6 תרופות מקובלות שמעלות את רמות הסרוטונין במוח. אחרי שהטיפול בתרופות מתחיל להשפיע, אפשר להתחיל בטיפול קוגניטיבי- התנהגותי על מנת להכחיד לחלוטין את הפחד, ואז גם להפסיק את הטיפול התרופתי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully