וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

למה משה פרץ הצליח לעצבן הורים רבים?

12.7.2015 / 11:03

ראיון שהתקיים בסוף השבוע עם הזמרים משה פרץ ועומר אדם העלה את חמתו של דניאל הרוש, אב לשתי בנות, אז הוא כתב על זה סטטוס שסחף אחריו תמיכה של הורים רבים

משה פרץ. ניר פקין
"לאמא יש את המקום הטבעי ולבעל יש את המקום הטבעי". משה פרץ ואישתו ירדן/ניר פקין

סטטוס נרגז אחד, שפורסם בסוף השבוע בפייסבוק, הצליח לעורר עניין רב בקרב הגולשים, בעיקר ההורים שביניהם. הסטטוס, שנכתב על ידי דובר מפלגת העבודה לשעבר דניאל הרוש (34), אב לשתיים – עלמה (4) ושקד (2), פורסם בתגובה לראיון במוסף "ישראל היום" עם הזמרים משה פרץ, אייל גולן ועומר אדם, שם נקטו אמירות שובניסטיות מאוד מסוג "לאמא יש את המקום הטבעי שלה". הסטטוס גרר בתוך כמה שעות כמות עצומה של לייקים (כ-16 אלף) ושיתופים (כ-3,000).

הרוש, שדוגל בהורות משותפת, ומיוזמי השדולה שהתקיימה בכנסת הקודמת (ועשויה לשוב בקרוב לפעילות) "הורות בעידן של קריירה", מספר בראיון עם וואלה! News כי התקומם מאוד נוכח האמירות של הזמרים.

הבוקר גיליתי שאני פראייר. כאבא שתמיד רצה להיות מעורב, ששאף, למרות המגבלות, להיות גורם משמעותי בחיי בנותיו, החל מהמטלות ה...

Posted by Daniel Harush on Saturday, July 11, 2015

פרץ, אב לילדה, אמר בראיון, "אני לא אומר שהמקום הטבעי שלה הוא המטבח...כמו כל הילדים, הילדה הולכת לאמא. זה טבע האדם וטבע בעלי החיים...אמא מרגישה את הצאצאים יותר טוב מהבעל. אסור לבלבל. צריך כל הזמן לשמור על הסדר הזה...ברגע שמתחילים לבלבל בין המקומות הטבעיים נהנה בלאגן...וחמישים אחוז מהזוגות מתגרשים". הזמר עומר אדם, שאין לו ילדים, הוסיף: "זאת הבעיה בדור של היום, שנשים וגברים מתחילים להתבלבל במקומות".

בסטטוס שכתב, הפנה הרוש אצבע מאשימה כלפי פרץ ואדם: "אתם אנשים חסרי אחריות. יש לכם קהל ענק ובתוכו לא מעט צעירות וצעירים עבורם אתם מודל לחיקוי. יש אנשים ובעיקר נשים נפלאות שנלחמות יום-יום, שעה-שעה בתקשורת, ובארגוני חברה אזרחית וגם בכנסת, מלחמה סיזיפית וארוכה כדי לעקור את השיח המדיר והמקטין הזה מין השורש...זו לא חכמה לבוא להצטלם עם הילדה (כמו שפרץ דאג לעשות בכתבה) וליהנות רק מה'קוצי-מוצי'. החכמה היא להיות שם ברגעים הפחות זוהרים ששזורים בהורות, החל מרגע הלידה, ולחלוק אותם. יחד".

sheen-shitof

בדקו התאמה לטיפול

פיתוח ישראלי: פתרון מדעי לאקנה בגוף עם מעל 90% הצלחה

בשיתוף מעבדות רבקה זיידה

"תכוונו את השעון שלכם ל-2015"

עוד כתב הרוש: "מאז שהפכתי לאבא, ובמיוחד מאז התחלתי להעמיק בנושא האיזון בין משפחה לעבודה, פגשתי עוד ועוד אבות שמערערים על אותו הסדר שפרץ ואדם מציגים כגזירה משמיים. הם מעורבים בכל פרט בחיי ילדיהם, דואגים לימים בהם יוכלו לצאת מוקדם מהעבודה כדי לבלות איתם, נשארים איתם בבית כשהם חולים ובאופן כללי מהווים גורם משמעותי בחייהם. ותראו איזה קטע, לא רק שהם לא בדרך לרבנות, יש להם זוגיות מעולה ומשפחה מאושרת. יש עוד הרבה שרוצים להיות כאלה, אבל חוששים לדבר על זה בגלל שאנשים כמו פרץ ואדם יגידו עליהם אחר כך שהם מתבלבלים ופועלים נגד חוקי הטבע, או בגלל שהבוס שלהם לא יבין או בגלל שכך הם גדלו וקשה להם להשתחרר מהסדר הישן...אז משה פרץ ועומר אדם...רבאק, תכוונו את השעון שלכם ל-2015...".

בין המגיבים לסטטוס אנשים – ובעיקר נשים – שתמכו וחיזקו את ידיו של הרוש ("אמת! קראתי את האמירות מימי הביניים ונגעלתי"; "כל מילה בסלע!"), לצד כאלו שהסתייגו מדבריו ("השוויון גרם להרס ענק של בני הזוג ושל הילדים עצמם. אני בחורה שובניסטית").

דניאל הרוש. באדיבות המצולמים
גם אבות מהווים גורם משמעותי בחינוך הילדים. דניאל הרוש עם ביתו/באדיבות המצולמים
"הורים שמגדלים את הילדים יחד, ובהרמוניה, נותנים יותר לעצמם ולילדיהם. זה אף פעם לא סימטרי, ולא צריך להיות"

הרוש מוסיף כי כיום הוא פעיל בהתנדבות בעמותת "כולנו משפחה", הפועלת בתחום האיזון של בית ומשפחה, וכן מצוי בחופשה מסוימת מהקריירה בכדי להימצא לצד בנותיו הצעירות. "החלטתי לקחת קצת חופש, גם בשבילן", הוא מסביר. הצלחת הסטטוס, הוא מודה, הפתיעה אותו. "מספר הלייקים הגדול ביותר שקיבלתי עד היום הוא 1,500. כנראה שנושא ההורות נוגע לרבים, בעיקר סביב הדיון המגדרי".

מה הכי צרם לך במה שאמרו הזמרים בכתבה?
"הדברים הצורמים ביותר היו ההצגה של הורות כמאבק על טריטוריות והאמירה ששינוי סדרי ההורות המסורתיים גוזר על הורים גירושים. זו אמירה חסרת אחריות, מה גם שברור שההפך הוא הנכון והמציאות מוכיחה זאת. הורים שמגדלים את הילדים יחד, ובהרמוניה, נותנים יותר לעצמם ולילדיהם. זה אף פעם לא סימטרי, ולא צריך להיות. גם מאוד חרתה לי האמירה של פרץ: 'אשה צריכה לדעת את המקום הטבעי שלה'. מה זה אמור להביע? אם יש לך סידור עם אשתך, והוא עובד לשניכם, אחלה. למה לא להגיד – 'היא מסופקת, אני מסופק – ואם היא תרצה לפתח את הקריירה שלה, נפעל לכך שזה יסתדר'".

רצו לצאת 'גברים'

"הורות היא לא תמיד חוויה נעימה", מוסיף הרוש. "לפעמים היא כפוית טובה, אפילו. אבל היא חלק מההגשמה העצמית שלי. הקריירה לא עומדת בפני עצמה. אבות שלא מבינים את זה – וחושבים שהם עושים את שלהם רק דרך הפרנסה – מפספסים. אם כך ינהגו, ייווצר ריחוק בינם לבין הילדים שלהם. אם הם חושבים שמדובר בפער שאפשר לגשר עליו בכסף ומתנות – הם טועים. ההפסד הוא שלהם, ושל הילדים שלהם".

"יש לי את החשד", אומר עוד הרוש, "שהזמרים מרשים לעצמם להגיד את מה שאמרו, כי הם חושבים שזה מה שהקהל שלהם חושב. בפועל, הם מזלזלים בו, כי חלק גדול ממנו לא מסכים אתם. הוכחה טובה לכך היא הסטטוס שכתבתי. הוא לא עשה רעש רק בקרב חובבי מוסיקה קלאסית".

לדברי הרוש, הציבור צריך להתנגד ולהוקיע אמירות מסוג אלה של פרץ, בדומה לכל אמירה גזענית, כזו או אחרת. "ברגע שאותן דמויות יראו שהאמירות האלה מוקעות, ואף עלולות לערער את הצלחתם, הם יחשבו פעמיים. לא נראה לי שהם באמת מאמינים במה שאמרו, אלא בסך הכל רצו לצאת 'גברים'. אני מקווה שהבינו שזו לא הדרך".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully