וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סרטון מטריד: הקלות שבה ילדים הולכים עם זרים

מערכת וואלה!

4.5.2015 / 11:20

סרט חדש שרץ ברשת מראה עד כמה קל לשכנע ילדים ללכת עם זר גמור. שלושת הילדים שצולמו בסרטון שמעו מהוריהם לפני שאסור להם לדבר עם זרים, אבל ברגע האמת - זה לא עזר. צפו

יו טיוב

סרטון שרץ ברשת בימים האחרונים מעמת הורים רבים עם הפחד הכי גדול שלהם – חטיפת ילדם על ידי זר. הסרטון מציג כמה קל לגרום לילדים לסמוך על זר מוחלט וללכת איתו, גם כאשר מדובר בילדים ששמעו לא אחת מהוריהם כי אסור ללכת עם זרים.

הסרטון מתעד מעין ניסוי חברתי. צעיר בשם ג'ואי סלדס ניגש לגן משחקים כשבידו גור כלבים חמוד. הוא ניגש ראשית להורה, מציג את עצמו ואת מטרת הניסוי ומבקש רשות מההורה לדבר עם ילדו. בשלוש התקריות המצולמות, ההורים מאשרים לגשת לדבר עם הילד, אך מאמינים שהילד לא ילך עם ג'ואי, כיוון שלימדו אותו שאסור לדבר עם זרים. באופן מצער, שלושתם טועים. ג'ואי ניגש לכל אחד מהילדים עם גור הכלבים, וכל אחד מהם הולך איתו ברצון, בקלות ובמהירות לראות גורי כלבים נוספים.

לטענת יוצר הסרטון, מעל 700 ילדים נחטפים מדי יום בארה"ב. לא ברור אם הנתונים הללו נבדקו מחקרית, ואף לא ברור מצפייה בסרטון אם הילדים לא הלכו עם הזר רק אחרי שראו אותו משוחח עם אמא שלהם, אבל בכל מקרה אין ספק שהסרטון מעלה מסר מטריד במיוחד, לפיו גם ילדים שיודעים שאסור ללכת עם זרים יכולים להתפתות בקלות.

עם זאת, אף שהסרט מפחיד, יש לזכור שמרבית חטיפות הילדים מתבצעות על ידי קרובים ומכרים, ולא על ידי זרים. על פי מחקר אמריקאי שפורסם בשנת 2000, יותר מ-3/4 מחטיפות הילדים מבוצעות על ידי בני משפחה או מכרים של המשפחה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully