וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כשגם ההיריון הופך לדיגיטלי

29.3.2015 / 8:16

בשורה טובה לאמהות מודאגות: העתיד צופן עבורכם גן עדן של יכולות מעקב צפופות ותמידיות על העובר והתינוק שלכן, ובקרוב תכירו כל רגע וכל פעימת דופק. הנה כמה מהן

צילום: אתר החברה

עובדה ידועה היא שישראל היא שיאנית העולם בבדיקות היריון. ההיריון של אישה בישראל רצוף דאגות, בדיקות וצורך לדעת שהכל בסדר. אם כך, לאשה הישראלית צופן העתיד גן עדן של יכולות מעקב צפופות ותמידיות על העובר והתינוק שלה, היכולת להכיר כל רגע וכל דופק. בשנים האחרונות היכולות לחבר כמעט כל מוצר לרשת הגיעה גם למוצרי ההיריון, וכך נולדים מדי יום מכשירים שמאפשרים לנשים לקבל עוד ועוד פיסות מידע על המתרחש בבטנן.

המוצר שמעלה את הסיכוי להיכנס להיריון פי 3

מלבד עומס הבדיקות בזמן ההיריון, עובדה נוספת ידועה היא הירידה בשיעורי הפריון, והעלייה המקבילה בטיפולי פוריות על מנת להגיע להיריון. גם למקום הזה נכנסות אפליקציות ומוצרים, שאחת מהן היא החברה הישראלית Tempdrop המפתחת מד חום רציף שנצמד לגוף האישה. היכולת למדוד באופן רציף את הטמפרטורה של האישה מאפשרת למצוא את הטמפרטורה הבסיסית של האישה, שזו נקודה שבה החום הכי נמוך וזה לרוב מתרחש בזמן השינה.

היריון דיגיטלי. מתוך אתר החברה, אתר רשמי
מד חום אישי/אתר רשמי, מתוך אתר החברה

המעקב אחר השינוי בטמפרטורה מאפשר לאבחן את מועד הביוץ של האישה באופן מדויק ביותר, ובכך לפתור לא מעט מבעיות הפריון הנובעות מחוסר אבחון של הביוץ בזמן הנכון. על פי החברה, קיום יחסי מין המתוזמנים לביוץ מעלה את הסיכוי לקליטה להיריון פי שלושה, ביחס לביצוע יחסי מין לא מתוזמנים. המוצר הפשוט נדבק מתחת לבית השחי ומתממשק לאפליקציות המסוגלות לעקוב ולתעד את התוצאות.

בדיקת היריון דיגיטלית

גם בדיקות ההיריון מתקדמות לעבר עולם דיגיטלי יותר. אומנם עדיין אין מקלון בדיקה שמחברים לטלפון החכם, אך הבדיקות עברו דיגיטציה לדרגה של מדחומים דיגיטליים. בדיקה דיגיטלית באה עם מסך דיגיטלי קטן שעושה ספירה לאחור עד התוצאות. לאחר מכן הבדיקה מספקת תוצאה ברורה של בהיריון או לא בהיריון, ללא הצורך לפענח קווים שונים ולחשוב האם כן או לא. גם בארץ כבר זמינה בדיקה כזו בערך כ-10 חודשים.

מערכת בידור לעובר שברחם

עולם שלם של אביזרים המתחברים לבטן ההריונית הומצאו על מנת להשמיע מוזיקה לעובר הגדל. החל מהשבוע ה-23 העובר שומע את הקולות מחוץ לבטן, ולכן אימהות רוצות להשמיע לו מוזיקה מרגיעה על מנת לשמור על מזג חיובי. אחד המוצרים החמודים ביותר הוא רצועת Ritmo היושבת סביב הבטן ההריונית ומתחברת בצורה יחסית פשוטה לכל מכשיר שמשמיע מוזיקה דיגיטלית (אייפוד ודומיו) ומאפשרת ללכת בנוחות וללא חוטים גלויים.

היריון דיגיטלי. מתוך אתר החברה, אתר רשמי
ד"ש עם שיר לעובר/אתר רשמי, מתוך אתר החברה

מה שלומך עובר?

היכולת לשמוע את דופק העובר היא עניין נעים לאמא, אך גם בעל השלכות רפואיות, ויכולת לדעת לא מעט על בריאות ומצב העובר. גם בתחום הזה נולדו לא מעט כלים ואפשרויות, עם קצת גאווה מקומית - הפיתוח הישראלי Hera Med הוא אחד המעניינים.

המוצר, שטרם ניתן לרכישה, הוא מעיין פלסטיק עגול הנצמד לבטן ומשדר את הדופק העוברי לאפליקציה בטלפון החכם שיודעת לעקוב ולנטר. האפליקציה אינה קובעת אבחנה למצב העובר אך תוכל לתת מידע על הממוצעים הנורמליים של עוברים. המידע מועלה כמובן גם לענן מה שיאפשר חיבור לרופא או לאחות שיוכלו לראות את הנתונים ולסייע במידת הצורך.

מוניטור תינוקות. אתר רשמי
מוניטור ביתי/אתר רשמי

Hera Med שהציגו השבוע בכנס הטכנולוגיות הרפואיות של מכון היצוא MEDinIsrael מקווים להגיע בשנה הבאה לשוק. המוצר יקבל אישור כאביזר רפואי על האיחוד האירופאי וה-FDA האמריקאי.

ממשיכים לעקוב גם אחרי הלידה

גם לאחר הלידה הדברים הופכים להיות יותר דיגיטליים. ישנם כמובן מוניטורים שונים לתינוקות, כולל צמיד קטן המנתר את הילד מבחינת דופק, חום ועוד, בדומה לדובי עליו כבר כתבנו פה.

אבל פיתוח מעניין במיוחד הוא החיתולים החכמים, המתיימרים לאבחן את מצב התינוק על ידי הטמעה של מעין מעבדה הבודקת את השתן של התינוק בחיתול, ואת התוצאות מדווחת לטלפון החכם. זה יכול לאבחן דלקות בדרכי השתן, התייבשות וגם התפתחות של בעיות בכליות.

החיתולים עובדים באמצעות QR קוד שמוטמע על החיתול וסריקה שלו מעלה את התוצאות לענן עם כל הנתונים הנדרשים.

  • עוד באותו נושא:
  • הריון

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully