וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קחו נשימה: כך תשרדו את חופשת הפסח של הילדים

27.3.2015 / 8:07

חופשת הפסח התחילה, ולמרות שאתם כבר יודעים בדיוק מה תעשו בכל יום, החשש מהבאלגן שביציאה מהמסגרות משפיע על כולם. מיכל שביב מסבירה איך אפשר לעבור בהצלחה את חופשת הפסח, ואולי אפילו גם ליהנות

ילדים ונסיעות באוטו. ShutterStock
היי, לפחות זה לא החופש הגדול/ShutterStock

חוץ מפריחות אביב, מצות ואפיקומן, פסח מביא איתו גם חופשה ארוכה של הילדים. ואנו זוכרים מה זה אומר: הוצאות גדולות, סדר היום שמשתבש, קושי להציב גבולות, דאגה לתעסוקה ולמקומות בילוי לילדים, והורים עייפים, מאוד. אז מה עושים?

ראשית, חשוב לזכור שהכל יחסי בחיים. כלומר, אנחנו מדברים על חופשה של שבועיים ויום, אך בעורף נושף לנו החופש הגדול. נכון שחופשת פסח נשמעת עכשיו קלה יותר? ובכל זאת, הנה כמה טיפים שיעזרו לכם לעבור את החופשה בהצלחה.

תכנון ותיאום ציפיות
התכנון ותיאום הציפיות עוזרים גם לכם וגם לילדים. הוודאות נותנת שקט וביטחון שכן אתם יודעים מה צפוי ומה הולך להיות. הכינו יחד עם הילדים לוח של ימות החופשה והכניסו בו את כל הפעילויות המתוכננות, תנו לילדים לצבוע ולקשט. זו יכולה להיות פעילות יצירה מהנה לילדים. תלו את הלוח במקום מרכזי וכך כולם יוכלו לדעת מה עושים בכל יום. אפשר גם למחוק כל יום שעובר.

שתפו את הילדים בתכנון הפעילויות, בקשו מהם רעיונות ושבצו אותם בלוח. אם הילדים ירגישו חלק מהתכנון, תהיה להם מוטיבציה לשתף פעולה עם התוכניות. בכלל, כאשר אנו משתפים את הילדים ומתייעצים איתם, הם מרגישים חשובים, משמעותיים, שמתחשבים בדעותיהם, מרגישים שייכים יותר למשפחה. זו הרגשה מאד משמעותית לילדים. בנוסף אנו מעבירים חלק מהאחריות לילדים.

הורים ילדים אייפד. ShutterStock
אל תבלו את הימים שלכם ככה/ShutterStock

סדר יום, כללים וחוקים של הבית
כאשר לא הולכים באופן קבוע למסגרות הגן ובית הספר, השגרה משתבשת. לכן, הגדירו עד כמה שאפשר את סדר היום בחופשה. גם כאשר לא הולכים למסגרות, חשוב שלילדים תהיה מסגרת של סדר יום. זה נותן להם ביטחון, שקט נפשי, וודאות. הגדירו מראש אילו חוקים מתגמשים ואילו לא. אפשר להגדיר ששעת הקימה וההשכבה יאוחרו, להגדיר מראש את זמן המסכים. מילות המפתח שתעזורנה לכם ולילדיכם לעמוד בכללים שהגדרתם – עקביות ונחישות. יחד עם כל זה, זמן חופשה זו הזדמנות ללמד את הילדים מהי גמישות. גמישות זה היוצא מן הכלל. בשיגרה אנו מתנהגים בצורה מסויימת, ובימי חופשה אנו יכולים להתגמש ולשנות את ההתנהגות.

בילויים והוצאות כספיות
הגדירו מראש את התקציב, את מקומות הבילוי שאליהם תצאו במהלך החופשה, שתפו את הילדים בסדרי העדיפויות, בעלות של כל בילוי, ובעמידה בתקציב. זהו חינוך לאחריות, ערך לכסף ותכנון כלכלי נכון. זכרו שיש הרבה בילויים שלא עולים כסף. עשו עם הילדים יחד רשימה של הבילויים הללו: גני משחקים, טיולים בטבע, רכיבה על האופניים. שבצו את הבילויים החינמיים במהלך חופשה.

עוד באותו נושא

פסח בא! איך מגייסים את הילדים לעזרה בבית?

לכתבה המלאה
גדילן. זיו ריינשטיין, מערכת וואלה!
נצלו את החופשה לטיולים בטבע. בכל זאת, האביב הגיע/מערכת וואלה!, זיו ריינשטיין

זיכרו שחופשת הפסח מגיעה אלינו בתקופת האביב, הזדמנות נהדרת ליהנות ממזג אויר נעים, פריחה וירוק בטבע. נצלו את החופשה להנאה משפחתית, לגיבוש ולצבירת אנרגיות.

מיכל שביב היא מנחת הורים בכירה במרכז להורות ומשפחה במכללת סמינר הקיבוצים

  • עוד באותו נושא:
  • פסח

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully