וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

התינוק אלרגי לחלב? תרכובות מזון חלופיות

מערכת וואלה! בשיתוף סימילאק

25.1.2015 / 8:53

אילו תרכובות מזון ניתן לתת לתינוקות שאובחנו כאלרגיים לחלב? אילו תמ"לים מתאימים לפגים? מי קובע מה רצוי לתת להם ואיפה רוכשים את החלופות? הכול על תחליפים לתמ"ל

תינוק אוכל מבקבוק. ShutterStock
יש כמה אפשרויות הזנה לתינוקות אלרגיים/ShutterStock

לפני 30-40 שנה כשתינוק נולד ולא ינק ההמלצה הייתה לתת לו חלב פרה, מקסימום לדלל אותו. אם הוא הוא התגלה כאלרגי זאת הייתה צרה. כיום, על פי המלצות משרד הבריאות חלב פרה ניגר מותר לתת לתינוקות רק מגיל שנה, ומי שלא ניזון מחלב אם – ניזון מתרכובות מזון לתינוקות המבוססת על חלבון חלב פרה. כל התרכובות החלופיות מספקות את כל צורכי התינוק בדומה לתינוק יונק.

במקרה של חשד לאלרגיה לחלב פרה יש לפנות להתייעצות עם הרופא המטפל ולא להחליט לבד על מעבר לפורמולה אחרת. יש כל מיני תגובות אלרגיות וכל מיני סוגי אלרגיה, והמעבר מתמ"ל אחד למשנהו חייב להיות בליווי רופא ובהמלצתו. חשוב גם לדעת שתינוקות שאלרגיים לחלבון חלב הרבה פעמים גם אלרגיים לחלבון סויה (וגם עבורם יש פתרונות).

אם התינוק אלרגי לחלב איך בוחרים איזה תחליף לתת לו?
רופא הילדים יכול להמליץ לתינוקות, הניזונים מתרכובת מזון לתינוקות ונמצאו אלרגיים לחלב, על אחת משתי אפשרויות בהתאם לסוג האלרגיה שאבחן: תרכובת מזון ללא חלב, על בסיס חלבון סויה (אם התינוק אינו אלרגי גם לסויה) או תרכובת מזון על בסיס חלבון חלב שעבר פירוק ליחידות קטנות ובכך לא מעורר תגובה אלרגית של מערכת החיסון. תמ"לים אלה מכילים את כל רכיבי התזונה להם זקוק התינוק.

מה ההבדל בין תמ"ל רגיל לבין תמ"ל צמחי?
מקור החלבון בתמ"ל רגיל הוא חלב פרה בעוד שבתמ"ל צמחי מקור החלבון הוא מהצומח, לרוב סויה. התמ"לים שמבוססים על חלבון מן הצומח נותנים פתרון תזונתי מלא כאלטרנטיבה לתמ"ל רגיל, למצבים בהם ההורים או איש מקצוע רפואי החליטו לא להזין את התינוק בתמ"ל חלבי.

האם כל התחליפים נמכרים על המדף או שלחלקם צריך מרשם רופא?
כל התמ"לים שהינם על בסיס חלבון שעבר פירוק ליחידות קטנות, המתאימים להזנת תינוקות עם אלרגיה לחלב פרה, נמכרים אך ורק בבתי המרקחת ולא ברשתות השיווק ליד כל התמ"לים האחרים. מרשם רופא עשוי להקנות הנחה מסוימת ברכישת התמ"ל. תמ"ל על בסיס חלבון סויה נמכר ברשתות השיווק על המדף ואינו מצריך מרשם רופא.

מתי משתמשים בתחליפים מיוחדים לפגים וכמה זמן רצוי להתמיד עם תרכובת זו?
יש תרכובות מזון לפגים ולתינוקות במשקל לידה נמוך, שלאחר השחרור מבית החולים מתאימות להזנה מגיל לידה ועד שנה, בהתאם להמלצת הרופא המטפל. התמ"לים האלה מכילים מינונים מתאימים של הרכיבים החיוניים להשלמת צרכיו הייחודיים של הפג.

פורמולות מיוחדות לתינוקות

תמ"ל על בסיס חלבון סויה כגון סימילאק איזומיל מהווה פתרון תזונתי מלא לתינוקות הסובלים מאלרגיה לחלב. חלבון הסויה מסייע בהפחתת בעיות עיכול מהן סובלים תינוקות הרגישים לחלבון חלב או לקטוז. הפורמולות כוללות את כל הרכיבים להם זקוק תינוק בהרכב שמאפשר ספיגה מירבית גם כשמערכת העיכול אינה במיטבה.

תמ"ל על בסיס חלבון חלב מפורק באופן מלא –מתאים למי שאלרגי לחלבון חלב וגם לחלבון סויה. החלבון המצוי בו מפורק כך שאינו מעורר תגובה אלרגית באותם ילדים שאובחנו כבעלי אלרגיה/רגישות לחלבון. כמו כן, תערובת השמנים שבו מסייעת לספיגת שומנים מקסימלית.

תמ"ל על בסיס חלבון מפורק באופן חלקי, דל בלקטוז כגון סימילאק קומפורט פורמולה המתאימה לתינוקות הסובלים מאי סבילות ללקטוז המסייעת בהפחתת בעיות עיכול כמו עצירות, גזים, שלשול. תמ"ל על בסיס חלבון מפורק חלקית אינו מתאים לילדים שאובחנו כאלרגיים לחלבון חלב פרה.

תמ"ל לפגים – לתינוקות שנולדו לפני הזמן או במשקל נמוך יש צרכים תזונתיים מוגברים משום שהם נולדו עם חוסר. הפורמולות המיוחדות לפגים נועדו לתמוך בפג לאחר השחרור הביתה ולסייע לו לאגור שומן, להדביק את קצב הגדילה ולקבל חיזוקים תזונתיים נוספים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully