וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

להילחם בשפעת בעזרת הטבע

18.12.2014 / 8:33

אם כבר השתכנעתם שאכינצאה, פרופוליס וסמבוק שחור יודעים להדוף וירוסים ומחוללי מחלה - תוכלו לקרוא כאן איך הכי כדאי לצרוך אותם. אם אתם עדיין לא בטוחים בסגולות שלהם, הכתבה הזו בשבילכם

חולה. ShutterStock
אפשר לקצר את משך המחלה אם נותנים תוספים מיד עם הופעת הסימפטומים/ShutterStock

כשהווירוסים של החורף מתחילים להגיע ולהשבית את הבית, עולים שוב לסדר היום שלושה מרכיבים טבעיים שמסייעים במניעת מחלות ועוזרים לגוף להתמודד טוב יותר ומהר יותר עם הווירוסים הזדוניים שמרימים את ראשם.

שלושת השמות הכי ידועים בהקשר זה הם אכינצאה, פרופוליס וסמבוק שחור, ואפשר לצרוך אותם במגוון דרכים (סירופ, אבקה, קפסולות, סוכריות מציצה, טבליות). כשמחליטים ליטול תוסף כזה, בין היתר יש לקחת בחשבון אם מדובר בילד או מבוגר, לשים לב למינונים המומלצים ולהתחשב באופן שבו כל אחד מעדיף ליטול את תוספות הצמחים.

אכינצאה

פרחי אכינצאה ותמצית בבקבוק. ShutterStock
אכינצאה. מחזקת את מערכת החיסון ותומכת בה באמצעות הפעלת תאי דם לבנים/ShutterStock

מקור הצמח באמריקה ובמשך שנים שימש כצמח מרפא בקרב התרבות האינדיאנית לפני שצבר פופולריות במדינות רבות אחרות. האכינצאה פועלת על מערכת החיסון, מחזקת אותה ותומכת בה באמצעות הפעלת תאי דם לבנים וייצור אינטרפרון – מרכיב חשוב בתגובת הגוף לזיהומים ויראליים. מחקרים מראים שביכולתה לבלום בצורה יעילה את התפשטות נגיפי השפעת באמצעות מניעת יכולת הווירוס לשכפל עצמו.

עוד באותו נושא

התזונה שתשאיר את הילדים שלכם בריאים בחורף

לכתבה המלאה

פרופוליס

פרופוליס טבעי שדבורים מייצרות. ShutterStock
פרופוליס. תוצר של כוורת הדבורים שסגולותיו היו כבר ידועות למצרים ובני האינקה/ShutterStock

תוצר של כוורת הדבורים שסגולותיו היו כבר ידועות למצרים ובני האינקה. בעידן המודרני זכה לכינוי 'האנטיביוטיקה של הטבע'. הפרופוליס עשיר במיוחד בפלבנואידים המחזקים את המערכת החיסונית. הודות לפלבנואידים הוא מפגין יעילות גבוהה כנגד וירוסים ויעיל גם נגד חיידקים ונבגים. החומרים הפעילים בו פועלים גם לשיכוך דלקות ומאיצים את התחדשות התאים ולכן הוא גם טוב בריפוי פצעים מקומיים.

סמבוק שחור

פירות של סמבוק שחור ומיץ בבקבוק. ShutterStock
פירות סמבוק שחור. ידוע שהסמבוק פועל על הווירוסים ומעכב את התרבותם/ShutterStock

עץ/שיח הגדל באירופה ופריחתו מבשרת את בואו של הקיץ. השימוש בו כצמח מרפא החל כבר לפני אלפי שנים ומכל חלק של העץ (פירות, עלים, גזע) הפיקו תרופה אחרת. כיום ידוע שהסמבוק, בין יתר סגולותיו פועל על הווירוסים ומעכב את התרבותם (דבר שנבדק במגוון וירוסי שפעת). הוא טוב לשימוש נגד זיהומים במערכת הנשימה העליונה, שפעת והצטננות ויעיל לכיוח.

לקצר את משך המחלה

"צריכתם של רכיבים שתומכים במערכת החיסון עשויה להועיל הן במניעה והן בהפחתת סימפטומים בתקופת החורף"

עם היסטוריה של רפואה עממית בת אלפי שנים קשה להתווכח. השאלה איך הכי יעיל לצרוך את התוספים האלה כדי להשיג השפעה והטבה מקסימליות . סיגל טפר, דיאטנית קלינית, ויועצת לתוספי תזונה מחדדת את הנושא:

האם לא עדיף לצרוך צמחים בצורת המיצוי הכי טבעית שלהם?
"לרוב זה אכן המצב וקיימות דרכים שונות למיצוי לפי הרכיב הפעיל (מיצוי באלכוהול או מיצוי מימי). אולם לעיתים הטעם, בייחוד כשמדובר בילדים, הוא גורם מגביל ולכן מיסוך הטעם באמצעות נשא כלשהו, יקל על הצריכה ועל השימוש"

האם כדאי לצרוך את התוספים רק כשחולים או כל החורף?
"לחיזוק הגוף חשיבות גדולה ביכולת שלו להתגונן מפני וירוסים ומזיקים אחרים. לכן צריכתם של רכיבים שתומכים במערכת החיסון עשויה להועיל הן במניעה והן בהפחתת סימפטומים בתקופת החורף. רכיבים אחרים, שפועלים ישירות על וירוסים ו/או מחוללי מחלות אחרים יועילו בעיקר עם הופעה ראשונית של הסימפטומים.

לסמבוק השפעה על מניעת התרבותם של וירוסים, ולכן עשוי להועיל לקיצור משך המחלה, בעוד שלאכינצאה פעילות התומכת בגיוס מערכת החיסון להתמודדות עם הווירוסים הפולשים, ולכן עשויה להפחית הן את הסיכון לפתח התקררות והן את משך הסימפטומים. חשוב לזכור, שסימפטומים של התקררות מתחילים בדרך כלל יומיים שלושה אחרי ההדבקה ונשארים בין יומיים לשבועיים.

מחקרים שבדקו יעילות רכיבים כמו אכינצאה וסמבוק על קיצור משך המחלה והפחתה בסימפטומים, הראו שנטילה מוקדמת ככל הניתן, מיד עם הופעת הסימפטומים, הביאה להקלה ולקיצור משך המחלה."

האם יש הבדל בין מבוגרים לילדים?
"מובן שיש הבדל וחשוב לתת עליו את הדעת. בין ילדים ומבוגרים קיימים הבדלים בספיגה ובפירוק של מזון, רכיבי מזון ותוספי תזונה. קיימים רכיבים שמתאימים לשימוש במבוגרים אך לא מתאימים לשימוש בילדים קטנים. גם נטייה לאלרגיות קשורה לגיל, ולרמת הרגישות של הילד.

במתן תוספי תזונה לילדים, יש לבדוק האם הרכיב מתאים לשימוש והחל מאיזה גיל. יש צורך בהתאמת מינונים לילדים ולכן מומלץ לבדוק על האריזה את הוראות השימוש. חשוב לשים דגש על בטיחות לפי גיל וצורת מתן מתאימה שלא תסכן את הילד".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully