וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אוכלת בשביל שניים, גם כשהילד בן שנה

18.12.2014 / 8:27

אם אתן מסתכלות במדורי הרכילות, אתן בטח חושבות שכל האימהות חוזרות לגזרה אחרי חודשיים. במציאות לא כך הדבר, ורוב האימהות צריכות להיאבק במשקל, שרק עולה שנה לאחר הלידה

אישה בהיריון. ShutterStock
היריון. אחת הסיבות להשמנה אצל נשים/ShutterStock

נשים נוטות לפחד מהקילוגרמים שיתווספו אליהן לגוף במהלך הלידה. מחקר חדש גילה כי החשש שלהן לא מוצדק, וכי הוא רלוונטי רק כשנה לאחריה. על פי הנתונים, 75 אחוזים מהנשים שוקלות יותר כשנה לאחר הלידה מאשר שקלו לפניה.

המחקר, שנערך על כ-750 נשים ממעמד סוציו אקונומי נמוך מחמש מדינות בארה"ב, מצא כי שליש מהנשים שמשקלן הוגדר בטווח הנורמלי לפני ההיריון, נטו שנה לאחר הלידה לסבול מהשמנת יתר. רבע מהאימהות שקלו שנה לאחר הלידה כ-10 קילוגרמים יותר מאשר לפניה.

"התוצאות של המחקר מראות לנו כי היריון יכול להוביל להשמנת יתר אצל נשים רבות", הסבירה עורכת המחקר, דוקטור לוריין אנדרס מאוניברסיטת שיקאגו. "נושא השמנת היתר הוא בעל חשיבות גדולה וקיימת עליה של אנשים שסובלים השמנת יתר לא רק בארה"ב כי אם בכל העולם. במחקר ביקשנו לבדוק איפה מתחילה ההשמנה אצל נשים, והאם אפשר למנוע או להפוך אותה".

כ-70% מהנשים בארה"ב סובלות מהשמנה

הדאגה של דוקטור אנדרס ועמיתיה אינה מגיעה מגחמה, אלא מגובה בסקרים שנערכו השנה ומצאו כי 35 אחוזים מנשים בגילאי 20 סובלות מהשמנת יתר, ואילו 34 אחוזים סובלות ממשקל עודף. על פי המרכז לבקרה ומניעת מחלות בארה"ב שערך את הסקרים, מדד של BMI (היחס בין הגובה למשקל) שעומד על 30 ומעלה מזכה את בעליו בתואר המפוקפק כסובל מהשמנת יתר, ואילו מדד שבין 25 ל-30 נחשב למשקל עודף בלבד.

ג'יזל. מייל און ליין, צילום מסך
כן, היא אחרי לידה. ג'יזל בתמונות שצולמו השבוע/צילום מסך, מייל און ליין

במהלך תקופת המחקר רואיינו הנשים שלוש פעמים ומשקלן נמדד. התוצאות הראו כי בממוצע הן עלו כ-14.5 קילוגרמים במהלך ההיריון, והן שקלו בממוצע 78.5 קילוגרם כשנה לאחר הלידה. כאמור, 75 אחוזים מהן שקלו יותר כשנה לאחר הלידה מאשר לפניה, כש-47 אחוזים מתוכן דיווחו על עליה של כחמישה קילוגרמים. במחקר אף נכתב כי הגורמים שנמצאו כתורמים ביותר להרזיה לאחר הלידה היו הנקה, ופעילות גופנית מתונה.

אוכלות בשביל שניים

ואם כבר מדברים על פעילות גופנית, דוקטור אנדרס הודתה כי לעובדה שהנשים במחקר הגיעו מרקע סוציו אקונומי נמוך יכולה להיות השפעה על התוצאות, בעיקר בשל העובדה כי יתכן ולא הייתה להן אפשרות כלכלית להתאמן.

העורכים טענו בנוסף, כי לפני כל כניסה להיריון האישה צריכה לעשות תוכנית מסודרת עם הרופא שלה בנוגע למשקל הרצוי, ואף לנסות לראות אותו מעבר לפגישה הנהוגה כל חודש וחצי. "הבעיה העיקרית אצל נשים בהיריון היא שהן מעלות יותר מדי משקל בתקופת ההיריון כי הן 'אוכלות בשביל שניים'. ככל שהמשקל עולה, כך גם קשה יותר לאחר מכן להפטר ממנו", הם כתבו.

.

מיה דגן, יעל גולדמן. שוקה כהן,
יעל גולדמן ומיה פפר. גיסות ורזות/שוקה כהן
נינט טייב, יוסי מזרחי. ניר פקין
כמה זמן יקח לה לחזור לגזרה אחרי ההיריון? נינט טייב/ניר פקין

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully