וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כשבחילות הבוקר הופכות למחלה

7.12.2014 / 8:39

קייט מידלטון אושפזה בגללן בבית חולים - והיא לא לבדה. עבור הרבה מאוד נשים בחילות בוקר הן הרבה יותר ממטרד קטן בדרך להורות. סיפורה של האם שהבחילות גורמות לה לפחד מהיריון נוסף

אישה בהיריון. ShutterStock
לפעמים זה פשוט קשה/ShutterStock

להדר מלאך (30) אין זיכרונות מחויכים מההיריון. את שתי בנותיה, בנות 5 ו-3, היא אוהבת בכל מאודה, אבל את תקופות ההיריון הקשות לא תשכח כל חייה. בשני ההריונות סבלה מלאך מבחילות ומהקאות קשות, ששיתקו אותה ופגעו אנושות בתפקוד היומיומי שלה.

במשך 13 השבועות הראשונים להיריון, לא יכלה לצאת מהבית, סבלה מירידה משמעותית במשקל, התקשתה לעמוד על רגליה ולבצע מטלות יומיומיות ואף נאלצה לקבל נוזלים בעירוי. כעת, תרופה יעודית חדשה לבחילות בהיריון, שנמצאת בשלבי אישור של משרד הבריאות, עשויה להציע למלאך ולנשים שסובלות כמוה, הקלה משמעותית.

הדר מלאך. באדיבות המצולמים
13 שבועות של סבל. הדר מלאך/באדיבות המצולמים

"לשמחתי, נכנסתי להיריון בקלות, אבל ההריונות עצמם היו מאד קשים. בהיריון הראשון, עוד לפני שידעתי בכלל שאני בהיריון – הקאתי. ביום טוב, הייתי מקיאה עשר פעמים וסובלת מבחילות בלי סוף. הגעתי לשלב שהקאתי דם, כי הוושט היתה פצועה", מספרת מלאך, "העבודה שלי מאד גמישה, אבל למרות זאת לא עבדתי כרגיל. את הימים הטובים ניצלתי לשלוש-ארבע שעות עבודה מרוצפות פגישות, וגם אז לא הצלחתי להעביר את הדרך הלוך וחזור מבלי לעצור ולהקיא. ניסיתי פתרונות טבעיים, כמו לאכול מאכלים יבשים כמו קרקרים, או לצרוך ג'ינג'ר. בהמשך, קיבלתי פראמין בעירוי, אך דבר לא עזר".

עוד באותו נושא

תשובת הרפואה הסינית לחידת הבחילות בהיריון

לכתבה המלאה

49 קילו בשבוע 19

"כשהגעתי לשבוע ה-19, שקלתי 49 קילו. לא הצלחתי לאכול כלום והייתי מאד מיובשת", היא מספרת, "הגעתי למצב שבו נסעתי פעמיים בשבוע לבית חולים לקבל נוזלים. ניסיתי למצוא דברים לאכול, ובחרתי לפי מה שהכי פחות נורא להקיא. לא היה לי כוח לצאת מהמיטה לפני תשע בבקר, ובשמונה בערב כבר נזרקתי על הספה בסלון".

למרות התדמית של בחילות הבוקר כתופעה מעט לא נעימה אך לא מזיקה, בכל שנה עבור כ-2,000 נשים הרות, מדובר בתקופה קשה מאד שמשבשת ואף עוצרת את חייהן. המצב של מלאך מכונה בשפה הרפואית Hyperemesis Gravidarum, והוא המצב החמור ביותר של בחילות והקאות בהיריון.

קייט מידלטון לובשת מעיל מתיו ווילאמסון ועונדת עגילי קיקי מקדונו בביקור בוויילס, 8 נובמבר 2014. splash
קייט מידלטון. אושפזה בגלל בחילות קשות/splash

הדר מתקשה עם התדמית הקלה של בחילות בוקר, ועם כך שאין מודעות לחומרה אליה הן יכולות להגיע. "כשקייט מידלטון התאשפזה בגלל הבחילות וההקאות, הזדהיתי איתה, ושמחתי על העלאת המודעות לכך שזו ממש מחלה. זה משבית ואין בזה שום דבר משמח. מישהי אמרה לי שזה דבר טוב, סימן להיריון חזק, ויכול להיות שהיא צודקת, אבל לי היתה עוגמת נפש גדולה כשלא יכולתי ליהנות מההיריון ולשמוע מכולם איזה יופי אני נראית. הבחילות הפסיקו בשבוע ה-13 ובשליש השני יצאתי קצת מהבית, אבל בשני ההריונות הייתי בשמירת היריון במהלך השליש השלישי, כך שהתקופה היפה היתה קצרה מאד".

לפעמים היריון זה לא כיף

"נשים מרגישות מחויבות להיות מאוהבות בהיריון ובסטטוס הנפלא שהוא, אבל לפעמים זה לא כיף, ולא עושה טוב. אני זוכרת שבשבוע השביעי להיריון פתאום הפנמתי שיש לפניי עוד שבעה שבועות כאלה, ולא הצלחתי לדמיין איך אני עוברת בכלל עוד שעה, שלא לדבר על שבועות. ידעתי שזה יגמר, אבל כשאת בתוך זה - התחושה נוראית".

כיום, עומדת מלאך בפני ההחלטה האם להביא ילד נוסף לעולם, ולמרות החששות, היא נשארת אופטימית. "העובדה שתרופה לטיפול בבחילות והקאות בהיריון עשויה להגיע לישראל מקלה על ההחלטה להיכנס שוב להיריון", היא אומרת. התרופה המדוברת היא דיקלקטין אשר נמצאת בשימוש בקנדה ובארה"ב וכעת עומדת בפני אישור משרד הבריאות. אם תאושר, זה יהיה הטיפול הייעודי הראשון בישראל לבחילות והקאות בהיריון.

מה השיטה שלכן להתמודדות על בחילות בהיריון? ספרו לנו בפייסבוק

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully