וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רופאים מודים: סירופ נגד שיעול הוא בזבוז כסף

23.10.2014 / 8:10

מזג האוויר מתחיל להתקרר, וגם אנחנו. רקע לפני שאתם הולכים לבית המרקחת לקנות תרופות לצינון ולשיעול, כדאי שתעצרו ותקראו, כי התרופה האמיתית כבר נמצאת ברשותכם

סירופ נגד שיעול. ShutterStock
סירופ או תרופה?/ShutterStock

לקראת עונת השפעת והנזלת, שירות הבריאות הלאומי (NHS)באנגליה ורופאי משפחה מובילים מהממלכה אומרים כי סירופ השיעול, שרוב הילדים וחלק מהמבוגרים מקבלים לפחות פעם אחת במהלך החורף, אינו יעיל לריפוי השיעול. לדבריהם, התרופות הביתיות המסורתיות, העשויות לימון ודבש, יעילות יותר במקרים של שיעול סטנדרטי והן מרגיעות את הגירוי בגרון שגורם לשיעול.

שוק תרופות השיעול מגלגל מיליארדי דולרים בשנה, רובם במהלך חודשי החורף, כך שההצהרה שמגיעה מהממלכה הבריטית אינה דבר של מה בכך. "אף שכמה מהמרכיבים בסירופ השיעול יכולים להקל על סימפטומים שקשורים בשיעול, כמו חום ואף סתום, אין דרך מהירה להפטר משיעול ויראלי. שיעול שנגרם על ידי זיהום ויראלי, יעבור רק אחרי שהמערכת החיסונית תלחם ותנצח את הווירוס", נכתב באתר הבריאות הלאומי.

עוד בנושא:
התרופה הכי טובה: שיטפו את הידיים
מי צריך להתחסן נגד שפעת?
לטפח את העור עם מה שיש בבית

במחקרי עבר שנערכו בעשור האחרון ובדקו אלפי חולים עם שיעול חמור, לא נמצא כל הבדל בין אלו שהשתמשו בתרופות השיעול ובין אלה שנטלו תרופות דמה (פלסיבו). מחקר שפורסם בכתב העת הרפואי paediatrics אף גילה כי כוס מים יעילה לילד שמשתעל, ממש כמו סירופ. עורכי המחקר העריכו כי השימוש בסירופ הוא בעיקרו פסיכולוגי ונועד עבור ההורים, יותר מאשר הילדים.

בעקבות ההצהרה מסר איגוד הקניינים הבריטי שמייצג את צרכני חברות התרופות כי "תרופות לשיעול לא מרפאות את השיעול עצמו, אלא יכולות להקל על התסמינים הנלווים". בהצהרה הובהר כי כל התרופות בשוק עוברות אישורים קפדניים ונבדקת ההשפעה שלהם על החולים ועל תסמיני המחלה. "רק טענות שאושרו על ידי הגורמים המוסמכים יכולות להופיע על גבי האריזה ובפרסומות", נכתב.

יש מקרים שאסור לחכות

בעוד שלחולים מסוימים סירופ השיעול יכול לסייע, ממליצים בשירות הבריאות הלאומי האנגלי במקרים מסוימים לא להמתין ולפנות ישירות לרופא המטפל. בין המקרים שבהם מומלץ לפנות ישירות לרופא המטפל: תינוקות שסובלים משיעול תקופה ארוכה, או מבוגרים שסובלים משיעול שגורם להפרעות נשימה, בלבול, חום גבוה ושיעול שכולל כיח דמי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully