וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הורים שואלים: למה הילד שלי נושך אותי?

10.8.2014 / 12:14

הבן של י' מגבעתיים מנסה לנשק אותה, אבל בכל פעם מחדש יוצאת לו נשיכה כואבת במיוחד. איך מלמדים תינוק בן שנה לא להכאיב? הפסיכולוגית דפנה סנה-אטד עם התשובות

תינוק חמוד. ShutterStock
כמה חמוד ככה מכאיב/ShutterStock

במהלך שגרת היומיום שלנו עם הילדים, עשרות שאלות מטרידות אותנו - על מצבם הבריאותי, על ההתפתחות שלהם, על בעיות התנהגות ועל התפקוד שלנו כהורים. עכשיו יש כתובת מקצועית לשאלות שלכם - מדור הורים שואלים. את השאלות ניתן לשלוח אלינו לכתובת המייל הזו או לפרסם בעמוד הפייסבוק של וואלה! בריאות.

שאלה: י' מגבעתיים שואלת: הבן שלי בן שנה ולאחרונה הוא נושך כל דבר כי הוא סובל מכאבי בקיעת שיניים. הבעיה היא שהוא נושך גם אותנו, ומאוד חזק (בעיקר כשהוא מנסה לנשק). מה עושים? אני מרגישה שהוא צעיר מדי לחינוך, אבל זה פשוט כואב". זו תשובתה של הפסיכולוגית דפנה סנה-אטד ממרכז גאיה.

תשובה: כשיוצאות שיניים, תינוקות מוכנים לנשוך כל מה שמתקרב אל הפה שלהם במטרה להפיג את הכאב. לעיתים זה נשכן, מוצץ או בובה, לעיתים היד שלהם ולפעמים ילדים ומבוגרים אחרים. נשיכה של תינוק בן שנה יכולה להיות מאוד מכאיבה, במיוחד אם זו לא השן הראשונה שיוצאת.

שימו לב לתגובה שלכם לנשיכה. לפעמים צעקה, קפיצה או תגובה פתאומית אחרת דווקא נורא משעשעת ומצחיקה את התינוק. זה רווח משני. הוא גם נשך והקל לרגע על כאב השיניים וגם קיבל מופע. הילד שלכם מקבל שתי ציפורים במכה, ומבין ששווה לו לעשות את זה שוב.

אז מה עושים?
במצבים שבהם התינוק נושך אתכם, תעצרו אותו ואל תאפשרו לא להכאיב לכם. יש להסתכל לו בעיניים (לוודא שתשומת לבו נתונה לך) ולומר בתקיפות אך לא בכעס (הוא לא מכאיב בכוונה) "אסור לנשוך". מסר קצר, ברור וקולע. בגיל הזה תינוקות לא מסוגלים להבין משפטים מורכבים. אם אתם רוצים שהמסר יעבור, חשוב שיהיה קצר ופשוט.

חשוב לזכור כי לתינוקות בגיל הזה עדיין אין את היכולת לווסת את הכח שהם מפעילים, ולכן כשהם מנסים לחבק, ללטף או לנשק לפעמים זה יוצא מכאיב. חשוב להדגים להם איך לחבק או לנשק כך שזה יהיה נעים. אם הילד מתקרב לנשיקה ובסוף נושך, כדאי לומר "צריך לנשק בעדינות. שפתיים ולא שיניים" , וגם להדגים.

עוד נקודה למחשבה: שימו לב כשאתם מפגינים אהבה ובא לכם "לנשנש" אותו - אתם למעשה מדגימים ביטוי אהבה באמצעות נשיכות "אני אוכל אותך". אתם אומנם עושים את זה חלש ונחמד, אבל הילד שלכם עדיין לא שולט בעוצמה שהוא מפעיל. בתקופה הזו חשוב למצוא דרכים אחרות להפגין אהבה.

עוד בנושא:
לצחצח שיניים כבר מהשן הראשונה
7 טיפים לטיסה שקטה עם תינוקות
כך תעזרו לתינוק שלכם לישון כמו תינוק

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully