וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

10 דברים שלא אומרים לאישה אחרי לידה

אנה צרפתי

3.3.2014 / 9:34

"יש לך עוד בטן", "נראה לי שצריך להלביש לו עוד שכבה" - הדברים חסרי הטאקט שאומרים לאישה בהיריון רק מחמירים אחרי שהיא יולדת. רשימה חלקית

אילוסטרציה. ShutterStock
אילוסטרציה/ShutterStock

זה עתה סיימת את המסע המפרך בחייך. הכנת את עצמך לבואו של תינוק חדש, לסערת הורמונים, לכאבים ומיחושים שונים, אולי אפילו לבייבי בלוז. אבל לא התכוננת לצבא שלם של קרובים וחברים שלא רק מגיע לבקר אלא גם מצטייד בעצות, שאלות, תשובות וסיפורי אלף לילה ולילה. אז חוץ מזרי פרחים ושוקולדים, הכיני את עצמך למטר של סיסמאות שלא מתאים לך לשמוע אותן לא עכשיו ולא בכלל.

אני יצאתי מבית חולים עם הג'ינס שהיה לי לפני ההיריון – כנראה שבכל אחת מאיתנו חבויה גל גדות פוטנציאלית. הסבירות שזה נכון היא מאוד נמוכה, ולעומת זאת, הסבירות שהזיכרון של חלק מהנשים קצת נפגע מההריונות היא הרבה יותר גבוהה.

נראה לי שקר לו – כל עוברת אורח מסתובבת מצוידת באינסטינקטים אימהיים גם כשלא מדובר בתינוק שלה, העצות הדודתיות האלו ילוו אותך לתקופה ארוכה, והם יגיעו מכל מקום אפשרי.

אמרתי לך שתוכנית הלידה הזו מיותרת/שזה כאבי תופת/שגם את תצרחי – ללא מעט אנשים אין סיפוק גדול יותר מ"אמרתי לך". הזדמנות פז לרקוד לי על שורת יבלות הנפש שפרחה לאחר הלידה. אז נכון כתבתי טבעי, בלי אפידורל והנקה מלאה, וקיבלתי במקום קיסרי ובעיות בהנקה. האמירה הזאת לא מנחמת ולא מועילה.

את לא מיניקה?? – מחסן רגשות האשמה פתוח כל יום רק בין 14-16. בבקשה לא לדפוק על השער מעבר לשעות האלו, והכניסה היא ליחיד בלבד ובהרשמה מראש.

וואי את נראית כאילו את עוד בהיריון – תודה רבה על המחמאה, עכשיו אני מרגישה הרבה יותר טוב.

אל תדאגי, היא תרד בהנקה – הכוונה היא להר שתקוע לי בין החזה לחלק התחתון של הגוף. אם היה לי זמזם מובנה שהיה מצפצף בכל פעם שמישהו היה אומר שקר כלשהו, הוא לא היה נח לרגע.

היא/הוא בכלל לא דומה לך – באמת? כי אני רק עברתי כאן. הכי מתאים להגיד את זה כשממש תרצו לחזק ולהעצים את תחושת ה"רחם להשכרה" שאני מרגישה ברגעים אלה.

את לא ישנה מספיק, לא יהיה לך מספיק חלב – לא יהיה לי בכלל חלב אם לא תפסיקו להעלות את מפלס החרדה שלי בכל פעם שאתם מנופפים סביבי באיומים האלה. פקססו לי את הרשימה ואני מבטיחה לעבור עליה בחודשים הקרובים.

עד הלידה הבאה את תשכחי הכול – זה נאמר בדרך כלל על ידי מאזין לתלאות הלידה, שאין לו מספיק כוח וסבלנות לשמוע את סיפור הגבורה עד הסוף. אבל לא, אני לא אשכח (טוב נו, אולי קצת). את הכאבים, את התפרים, ואת הזעקות. הכול נרשם.

אל תחכי יותר מדי עד הילד הבא – מבטיחה שלא, אבל לפני שאני נכנסת למבצע ילד נוסף, כדאי שאשתחרר קודם מבית החולים, לא?

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully