וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחקר גילה: סטוצים זה דווקא בריא

24.6.2014 / 17:27

חוקרים גילו כי למרות הדיעה השלילית על יחסי מין מזדמנים, הם לא משאירים אתכם עם ביטחון עצמי מנופץ בבוקר שאחרי, אלא משפרים את הערכה העצמית ומורידים את מפלס החרדה והדיכאון

אילוסטרציה. ShutterStock
אם הגישה חיובית - התוצאות חיוביות/ShutterStock

למרות העובדה שמין מזדמן הפך לדבר שבשגרה עבור הרבה מאוד אנשים, הדעה הרווחת היא עדיין שיחסי מין שלא בתוך מערכת יחסים נוטים להשאיר אותנו עם ביטחון עצמי נמוך ועם הערכה עצמית מנופצת. מחקר חדש שבוצע באוניברסיטת ניו יורק ופורסם בתחילת החודש שובר לראשונה את ההנחה הזו.

החוקרים ביקשו מ-371 סטודנטים לנהל יומן שבועי במשך 12 שבועות ולכתוב איך הם הרגישו אחרי סקס מזדמן. במקביל, הסטודנטים נשאלו אחת לתקופה במשך תשעה חודשים על חיי המין שלהם (תדירות, מספר פרטנרים, תחושות ועוד) וכן על בריאותם הנפשית. לאחר ניתוח הנתונים התגלה כי עבור אנשים שלא הגבילו את עצמם מבחינה מינית, יחסי מין מזדמנים נקשרו לביטחון עצמי גבוה, לסיפוק מהחיים ולרמות נמוכות של חרדה ודיכאון.

אל תתני לביישנות להרוס לך את חיי המין
מה אתה יודע על מחלת המין הנפוצה ביותר?

לפי המחקר, הנתונים הללו נכונים לגבי גברים ונשים כאחד, בתנאי שהם לא מתנגדים עקרונית ליחסי מין מחוץ למערכות יחסים. לדברי החוקרים, המחקר שלהם מלמד כי אם אדם "בעד" יחסי מין מזדמנים, זה מגן עליו מההשלכות הפחות חיוביות של המפגש (פגיעה בהערכה העצמית) ומאפשר לו ליהנות מהיתרונות שלו.

יש לציין כי הסטודנטים שנבחרו למחקר הזה היו ברובם אנשים עם גישה "פתוחה" לגבי מין ומיניות, וכאלו שלא מתנגדים ליחסי מין מזדמנים. בנוסף, חשוב לציין כי תוצאות המחקר מוגבלות, שכן רק קבוצת סטודנטים אחת נבחנה.

  • עוד באותו נושא:
  • סקס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully