וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נס החג של רן: זכה בלב חדש ובריאות בגיל 26

5.4.2015 / 19:10

רן אזולאי מקיבוץ מצובה סבל ממום מולד בלבו, והוא עבר כבר שלושה ניתוחים. לאחרונה הידרדר מצבו, וחייו היו בסכנה. בערב החג התקבל הטלפון שאליו שיווע: נמצאו איברים לתרומה. אחרי ניתוח מורכב של השתלה משולשת, הוא מתאושש בבית החולים. "אני מודה ומתרגש"

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
רן אזולאי בבית החולים בילינסון אחרי הניתוח/מערכת וואלה!, צילום מסך

חג הפסח הזה הוא שמח במיוחד עבור רן אזולאי, צעיר בן 26 מקיבוץ מצובה. בשבוע שעבר קיבל אזולאי את הבשורה שלה חיכה במשך שנים רבות, ובמיוחד בתקופה האחרונה - נמצא בעבורו תורם ריאות ולב. בלילה שלפני ליל הסדר הוא נכנס לניתוח המורכב, שארך שמונה שעות. כעת הוא מחלים ומקווה שהפרק הקשה בחייו נמצא מאחוריו. "חיכיתי לזה הרבה זמן", אמר היום בקול חלוש.

כשהיה תינוק קטן אובחן אזולאי עם מום קשה בלב. הוא עבר שלושה ניתוחי לב, אחד בגיל חמישה חודשים בלבד, שני בגיל חמש וניתוח נוסף כשהיה בן 21. לפני שלוש שנים בישרו לו רופאיו כי בשל מצבו, הוא זקוק להשתלה דחופה ומורכבת של שלושה איברים חדשים - לב ושתי ריאות, שניזוקו גם הן בשל מחלתו.

בשבועות האחרונים חלה הידרדרות משמעותית במצבו והיה ברור כי אם לא יימצא תורם מתאים בהקדם, חייו יהיו בסכנה מידית. אזולאי ובני משפחתו המתינו בכיליון עיניים לבשורה על מציאת תורם. ביום חמישי האחרון, הגיעה שיחת הטלפון המיוחלת. ניר ומיכל ליפשיץ, הוריו של צוף בן ה-22 שנהרג בתאונת דרכים, הסכימו ערב החג לתרום את איבריו כדי להציל אחרים. "זה לא מעשה גבורה. מרגש אותנו לדעת שהנס שלא קרה לצוף יקרה לאחרים", אמרו בכאב.

עוד ידיעות בריאות בוואלה חדשות
אח הותקף באסף הרופא: "עכשיו אני צריך לפחד מכל מטופל?"
ירידה של 25% במספר ההפלות בישראל ב-25 השנים האחרונות
שאריות של החיים: התקווה החדשה של חולי אלצהיימר

"חיכיתי לזה הרבה זמן. עכשיו אני בסדר, ומרגיש יותר טוב"

אזולאי נקרא להגיע במהרה לבית החולים בילינסון שבפתח תקווה, שם הובהל מיד לחדר הניתוח. "השתלה משולבת של לב וריאות היא אחת המורכבות שקיימות", הסביר פרופ' דן ערבות, מנהל המערך לניתוחי לב וחזה בבילינסון, שניתח את אזולאי. "מדובר באירוע שמתרחש אחת לכמה שנים. הניתוח החל בשתיים בלילה והשתתף בו כל הצוות הרפואי של המחלקה. הוא נמשך שמונה שעות ולמרות המצב המסובך, הניתוח עבר בהצלחה. אנחנו במחלקה רגילים לעבוד בשעות לא קונבנציונליות. האדרנלין מחזיק אותנו ערניים".

כעת מתאושש אזולאי מהניתוח, במחלקת ניתוחי חזה. הוא ישוב על כיסא, נראה חלש אך מחייך. "תודה לצוות הרפואי", אמר בקושי רב. "אני מודה לכולם ואני מתרגש. עכשיו אני בסדר ומרגיש טוב. קיוויתי מאוד שהניתוח יהיה כבר בחג. חיכיתי לזה הרבה זמן".

צוף ליפשיץ ז"ל שאבריו נתרמו לרן אזולאי. באדיבות המשפחה
צוף ליפשיץ, שאיבריו נתרמו לחולים אחרי שנהרג בתאונת דרכים/באדיבות המשפחה

בני משפחתו לא משים ממיטתו. אמו, ענת אזולאי, סיפרה: "זאת תחושה באמת מאוד מרגשת. רן חולה מאז שהיה תינוק, וחיכינו לניתוח המון זמן. אני שמחה שהוא קיבל הזדמנות חדשה לחיות כמו כולם. למרות המום שממנו סבל, רן השתדל לנהל חיים רגילים, הוא למד, יש לו חברה והוא התנדב לצבא, על אף הקשיים".

"אי אפשר היה לחיות ככה"

לדבריה, "התקופה האחרונה הייתה קשה במיוחד. הוא התקשה אפילו ללכת. למרות זאת, הוא תמיד היה שמח, עם רצון עז לחיות. נקווה שמכאן יהיה יותר טוב. קיבלנו את הילד במתנה". השמחה של משפחת אזולאי קשורה באבל הכבד של משפחת ליפשיץ. "אין לי מילים שיכולות להמחיש כמה אנחנו מודים להם ומעריכים אותם", אמרה אזולאי.

השתלה משולבת של לב וריאות אמנם נדירה, אבל התרחשה לפני מספר חודשים בבילינסון. ניסים אסכנדר, סטודנט למשפטים בן 27 מנצרת, עבר את ההשתלה המשולשת בחודש ינואר. בימים אלה הוא מתאושש בביתו. אסכנדר סבל מיתר לחץ דם ריאתי ראשוני, מחלה נדירה המקשה על הלב לספק חמצן לגוף. אף על פי שהוא סובל מהמחלה בשמונה השנים האחרונות, הוא לא ויתר והתאמץ לבנות לעצמו חיים.

הוא עזב את נצרת, עבר לתל אביב והחל ללמוד משפטים.
עם זאת, בתקופה שלפני הניתוח הידרדר מצבו והוא נאלץ לשוב לבית הוריו שבצפון. "אי אפשר היה לחיות ככה", הוא נזכר בקול חלש, כל מילה מדודה, כדי לא להתעייף. "קשה לנשום, אין נגישות לנכים, קשה נפשית. אי אפשר להתמודד עם דבר אחד או שניים. כל דבר הוא מלחמה שלמה".

לפניות לכתבת מור שמעוני: mor.shimony@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully