וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הדסה: הרופאים חוזרים לעבודה; הפוליסות לא יפגעו

19.2.2014 / 18:52

בית המשפט המחוזי נעתר לדרישות הרופאים, בתוכן הדרישה לאשר את המשך התשלומים לפוליסת הביטוח שלהם. לאור ההסכם יהיו הרופאים מוגנים מתביעה אישית עד תום הקפאת ההליכים

כנס עובדי הדסה לאחר סיום השביתה. פברואר 2014. נועם מושקוביץ
עובדי הדסה חוגגים את חזרתם לעבודה, היום/נועם מושקוביץ

בית המשפט המחוזי בירושלים החליט הערב (רביעי) להיעתר לבקשת רופאי בית החולים הדסה ולאשר את המשך התשלומים לפוליסת הביטוח שלהם, המבטחת אותם מפני תביעות משפטיות. בתוך כך, יצא לפועל צו הקפאת ההליכים על רופאי המרכז לחודשיים וחצי הבאים, צעד שמטרתו לאפשר את הבראת המוסד. בכך תמו עיצומי הרופאים, והם ישובו מחר בבוקר לעבוד באופן מלא. יתר עובדי הדסה חתמו אמש על הסכם עם ההנהלה ושבו לעבודה הבוקר.

עוד בנושא השביתה בהדסה:
דעה: לאן נעלם משרד הבריאות?
הדסה: חוזרים לעבודה - נחתם הסכם זמני בין הצדדים
השרה גרמן הודיעה על הקמת צוות שיבחן קריסת הדסה

בהחלטתו שנמסרה הערב, כתב שופט בית המשפט המחוזי, דויד מינץ: "בסופו של יום, אני נעתר לשני התנאים שהציבו הרופאים, תוך עיון בתנאי השלישי שנדחה, ומחיל את צו ההליכים על הצוות הרפואי. התוצאה היא כי נסללה הדרך לחזרתם של הרופאים לעבודה". בדיון הקודם דחה השופט את נושא הקפאת ההליכים על הרופאים, והיום אישר אותו. משמעות הדבר היא שלא יהיה ניתן לתבוע את הרופאים באופן אישי כאמצעי לעקוף את הקפאת ההליכים של בית החולים.

כנס עובדי הדסה לאחר סיום השביתה. פברואר 2014. נועם מושקוביץ
כנס שקיימו עובדי הדסה לאחר השביתה, היום/נועם מושקוביץ

הנהלת בית החולים הדסה חתמה הלילה על הסכם עם נציגי האחים והאחיות ועם עובדי המינהל והמשק. מדובר בהסכם זמני שתקף לחודשיים וחצי - עד תום הקפאת ההליכים. במסגרת ההסכם, עובדים שמרוויחים פחות מ-15 אלף שקלים לא יספגו קיצוץ בשכר ויקבלו את שאר רכיבי השכר שקוצצו, כמו כוננויות והחזקת רכב. כמו כן, הזימונים לשימוע לפני פיטורים שנשלחו לעובדים - הוקפאו.

אמנון ברוכיאן, יו"ר ועד עובדי מינהל ומשק, שהיה שותף לחתימה על ההסכם בירך על התוצאות: "זה אמנם הסכם זמני אבל חוזרים לעבודה, והעובדים לא ייפגעו. הכי חשוב שמחר אנו פותחים את בית החולים, לזה הוא מיועד". עוד הוסיף ברוכיאן: "אחרי 19 ימים קשים מאד, נחתם הלילה הסכם טוב והוגן המאפשר לנו לחזור לעבודה שאנחנו אוהבים בראש שקט. בית החולים הדסה הוא הבית שלנו, ובתקופה הקרובה נתגייס בחפץ לב להבראתו של בית החולים הטוב בארץ".

sheen-shitof

עם הנחה בלעדית

השיער נושר? מכשיר הפלא האמריקאי ישים לזה סוף במהירות

בשיתוף HairMax
כינוס האחיות של הדסה לאחר סיום השביתה. פברואר 2014. נועם מושקוביץ
כינוס האחיות, היום/נועם מושקוביץ

עובדי הדסה נקטו בעיצומים ב-18 הימים האחרונים לאחר שנודע להם ששכרם יקוצץ במסגרת תכנית ההבראה של בתי החולים. עד כה, האחים והאחיות ועובדי המנהל והמשק קיבלו רק מחצית משכר חודש ינואר ומקדמות מזעריות על חשבון חודש פברואר. "כתוצאה מכך, רבים מהעובדים נקלעו לקשיים בכלכלת ביתם ובתשלומים השוטפים", נמסר מההסתדרות שמלווה את המאבק. במהלך השביתה היו מיטות האשפוז לא מאוישות, המסדרונות שוממים וחדרי הניתוח סגורים, ותושבי ירושלים והאזור פונו לבית החולים שערי צדק.

לפניות לכתב: talk2yaira@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully