וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מצטערים לאכזב: המדע קבע שאין שום סיכוי שיש חיים אחרי המוות

20.5.2018 / 8:03

מקווים להגיע לגן עדן? מפנטזים על גלגול נשמות? על פי תיאוריית הקוונטים כל זה ממש לא אפשרי: "המידע שבמוח לא יכול להתקיים אחרי שאנחנו מתים, אנחנו צריכים להסתכל למציאות בפנים"

הרצאה על חיים אחרי המוות/Dr OZ

אחת השאלות העתיקות ביותר של הגזע האנושי, בכל הדתות ובכל רחבי העולם, היא "מה קורה אחרי המוות?". בין אם אנחנו מאמינים בקיומם של גן עדן וגהנום, או מתים לגלות שגלגול נשמות הוא דבר אמיתי, כולנו מתחבטים בשאלה הזו מפעם לפעם ומפחדים בעיקר מתשובה אחת - כלום.

למרבה הצער, זוהי בדיוק תשובתו של דוקטור שון קארול, קוסמולוג ופיזיקאי מהמוסד הטכנולוגי של קליפורניה. על פי קארול, כדי שנוכל "לחיות" גם אחרי המוות, ההכרה שלנו צריכה להתנתק לחלוטין מהגוף עצמו, אך זה לא יכול לקרות - כי ההכרה מורכת מסדרה של אטומים ואלקטרונים. "הטענות שההכרה שלנו ממשיכה להתקיים אחרי שהגוף מת עומדות בפני מחסום בלתי עביר", אמר, "חוקי הפיזיקה מסבירים באופן מלא את חיי היום-יום שלנו, והם בשום אופן לא תומכים באפשרות שהמידע שבמוח שלנו יכול להתקיים אחרי שאנחנו מתים".

עוד בנושא:
מצמרר: רופאים תיעדו פעילות מוחית כעשר דקות אחרי המוות
אור בוהק או חלל חשוך? אנשים שמתו וחזרו לחיים מספרים על החוויה

נשמה עוזבת את הגוף. oshonews, צילום מסך
אז לאן מגיעים אחרי האור?/צילום מסך, oshonews

על פי קארול, האפשרות שיש חיים אחרי המוות דווקא נבדקה על ידי המדע, על די שימוש בתיאוריית הקוונטים. על פי התיאוריה, יש שדה אחד ביקום עבור כל סוג של חלקיק - אחד לכל הפוטונים, אחד לאלקטרונים וכן הלאה. אם היה סוג מסוים של חיים לאחר המוות, מבדקי הקוונטים היו חושפים את קיומם של "חלקיקי נשמה" כלשהם ובהתאם לכך גם "כוחות נשמה", והם לא.

לדעתו של קארול, רק אחרי שכל המדענים יסכימו עם דבריו הם יוכלו להתחיל להבין לעומק איך המוח האנושי פועל. "ברגע שנתגבר על חוסר הנכונות שלנו להסתכל למציאות בפנים, נוכל להתחיל להתעסק בשאלות הרבה יותר מעניינות", הוא אמר, "וכך להתחיל להבין לעומק איך המוח האנושי וההכרה שלנו עובדים באמת".

עוד באותו נושא

יש חיים אחרי המוות? האיש שמת פעמיים מגלה

לכתבה המלאה
  • עוד באותו נושא:
  • חיים
  • מוות

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully