וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חימום חורף: המזונות שיגנו על הגוף גם כשקר ורטוב בחוץ

24.11.2016 / 11:00

עונת החורף דורשת היערכות מחודשת כדי לאפשר את המשך האימונים ושיפור הביצועים. לא רק מאזן האנרגיה עומד למבחן אלא גם החשק לרוץ וההתמכרות לאכילה רגשית. כל מה שצריך לדעת לפני שיוצאים לחימום

צמח הקקאו. tepic, ShutterStock
קקאו. מקור לחומצות אמינו/ShutterStock, tepic

איך שגלגל השנה מסתובב. כשמגיע הקיץ עולה ההתלבטות לגבי אכילה נבונה של הפירות הייחודיים והשפעתה על מאזן האנרגיה של הגוף. אבל עוד לפני שהספקנו להיפרד מהאבטיח המתוק, הגיעה עונת המעבר ומנעד המזונות משתנה ודורש התאמה מחודשת. רגע לפני שהחורף מגיע שוב מגיעה ההתחבטות בנוגע לכמיהה ללחמים, למתוקים ולשאר פחמימות, ובעיקר איך מתגברים על הקושי לצאת לאימון גם כשקר ורטוב.

כל עונה והאתגרים שלה, ואם יש מתכון שמנצח את כולם הוא מתכון ההתמדה וההבנה העמוקה שבדרך חיים הכוללת אכילה בריאה ושגרה של פעילות גופנית יש יתרונות מוכחים ויציבים לאורך זמן. ואולם, עונת החורף דורשת היערכות מחודשת כדי לאפשר את המשך האימונים, מעקב אחר שעות הגשם וחוזק הרוח. מדוע כל זה הכרחי? משום שלמזג האוויר יש השפעה ניכרת על מצב הרוח, כמו גם על החשק למזונות מתוקים.

מיעוט האור בימי החורף משפיע על רמות הסרוטונין, הורמון שמעלה את מצב הרוח, מווסת רעב ומשפיע על הרגשות החיוביים. ללא ספק, מדובר במעגל שקל להיכנע לו, וכדי להחזיר את יכולת השליטה, כדאי לנקוט את הצעדים הבאים.

השתדלו לרוץ באור

כן, זאת משימה מאתגרת, בין השאר כי היא דורשת תמרון גדול בשעות היממה, אבל כדאי לתכנן את האימון לזמנים בהם השמש זורחת בשמיים. ריצה בחושך היא מאתגרת כפליים ודורשת מאבק במחוגי השעון הביולוגי וגם דורשת היערכות תזונתית שתמנע מהגוף להשקיע אנרגיה בחימום המערכות השונות. ככל שתרבו להיחשף לאור השמש כך ישתפר גם מצב הרוח ויפחת הצורך באכילה רגשית.

ריצה. אדידס, אדידס
כדאי לתכנן את האימון לזמנים בהם השמש זורחת בשמיים/אדידס, אדידס

לאכול ולהתחמם

גם רצים, שגופם מתחמם מהר יותר, סובלים מקור בתקופת החורף. לפיכך, חשוב לצרוך חומצות אמינו שירחיבו את כלי הדם ויעודדו זרימת דם מוגברת. חומצות אמינו נמצאות במזונות כמו בשר רזה, עופות, דגים, שקדים, בוטנים, שיבולת שועל, קקאו ושוקולד.

להישאר בריא

הצטננות והידבקות בווירוסים שונים היא מנת חלקם של בני אדם באשר הם ורצים לא יוצאים דופן במקרה הזה. בניגוד למה שנהוג לחשוב, הידבקות בווירוסים לא נגרמת כתוצאה משהייה בקור אלא במקומות סגורים וצפופים. כדי להימנע מאותם מחלות, מומלץ לצרוך מרק עוף (זה רק נראה כמו תרופת סבתא) ועדיף לכלול בו מרכיבים כמו בצל, גזר ותפו"א.

תפוזים. ShutterStock
פירות הדר. מנה גדושה של ויטמין C/ShutterStock

ירידה בחשק

החורף הוא נחלתו הקבועה של הדיכאון. למזג האוויר יש השפעה כימית על המוח וכדי להימנע מגרירת המרכיב השלילי הזה לאורך זמן, מומלץ לצרוך סרוטונין ואומגה 3. זה אומר שאכילת דגי סלמון טריים היא מתבקשת בחורף, כמו גם חטיפי אנרגיה עם חלבונים, בייגל ואפילו פופקורן.

ויטמין C

פירות עונת החורף מתאימים עצמם היטב לגוף ולצרכיו. פירות ההדר של החורף מספקים מנה גדושה של ויטמין C וסיבים תזונתיים. הבטטה מכילה ויטמין A, אשלגן וסיבים תזונתיים והכרובית מדהימה מכילה מגוון ויטמינים, מנרלים וסיבים תזונתיים. וכל שאר פירות וירקות העונה טובים לגיוון ולאכילה בריאה.

וואלה! NEWS בשיתוף אדידס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully