וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

להמתיק את הגלולה: הילד מתקשה לבלוע כדור? יש פתרון

22.8.2016 / 7:30

בבתים רבים הופך מעמד נטילת התרופה לזירת קרבות, אבל זה ממש לא חייב להיות ככה. הנה כמה פתרונות יצירתיים שיעזרו לכם לתת טיפול מיטבי לילדים שלכם בצורה שמתאימה להם ביותר

אמא נותנת תרופה לילדה חולה. ShutterStock
הפכו את מעמד מתן התרופה לנעים וידידותי/ShutterStock

כשהילדים שלנו חולים ולא נמצאים במיטבם, אנחנו רוצים לעשות כל דבר שיקל עליהם. אבל לא תמיד הם משתפים פעולה עם מה שברור לנו שיגרום להם להרגיש טוב יותר. לא מעט הורים נתקלים בקשיים שונים במתן תרופה לילדיהם. לפעמים הילדים סולדים מהטעם של התרופה, לעתים אופן המתן מרתיע אותם, ויש גם לא מעט ילדים שהם בגיל ביניים – גדולים מדי לסירופ, אבל לא מספיק גדולים בשביל לבלוע כדורים.

לאורך השנים פיתחו הורים יצירתיים לא מעט שיטות להתמודד עם האתגרים הללו, ולאחרונה חלו גם חידושים בתחום התרופות שמספקים פתרונות מגוונים יותר. אז אם הילד שלכם חולה, קודם כל תנו לו חיבוק גדול. וכשיגיע הרגע לתת לו תרופה, הנה כמה אפשרויות שיכולות לעזור לכם:

תכשיר בצורת אבקה
זוכרים שכשהייתם קטנים והתקשיתם לבלוע כדור, אז אמא או אבא היו מרסקים לכם אותו בכפית ומוסיפים לו קצת מיץ, שלא יהיה מר? אז היום החיים הרבה יותר פשוטים. ישנן תרופות שניתן להשיג בצורת אבקה בטעמים, באריזות שניתן לקחת בקלות אפילו בתיק.

בדקו עם הרופא חלופות
יש תרופות שמגיעות במספר אופני מתן (סירופ, כדורים, נרות ועוד). לכן, אם אתם יודעים שילדכם מתקשה לבלוע כדורים למשל, בדקו עם הרופא או הרוקח האם ניתן לרכוש את אותה תרופה בצורת סירופ. ולהיפך, אם טעמו של הסירופ מרתיע את ילדכם, או שבגלל גילו הוא זקוק לכמות גדולה ומסורבלת ממנו, יתכן שניתן להחליף את המרשם לתכשיר שנוטלים באופן אחר.

ילד בולע כדור. ShutterStock
אין כמו תמריץ קטן כדי לעזור לילדים שלכם להתגבר על ההתנגדות או הפחד/ShutterStock

תכניסו קצת כיף
יש דרכים לגרום לילד להרגיש יותר בנוח ולהתיידד עם מעמד נטילת התרופה. חלק מהתרופות הקיימות כיום לילדים נושאות דמויות חמודות של חיות, דבר שמקל על ההיענות של הילדים. נסו לחבר אותם לדמויות אלה באמצעים שונים. אם התרופה מגיעה בצורת סירופ, אתם יכולים לתת לילד לקשט את הקופסה בציורים ומדבקות. אם המזרק מרתיע אותם, נסו להעביר את התרופה ממזרק המדידה לכוסית קטנה או לכפית, או שתתנו לילד לשאוב את התרופה למזרק לבד (במידה שגילו מתאים לכך). אפשרות נוספת היא לתת לילדים מזרק קטן משלהם כדי שיוכלו לתת תרופה לבובה או לדובי – ממש כפי שאתם נותנים להם. פעולות אלה יהפכו את מתן התרופה לידידותי יותר ומאיים פחות.

הסחת דעת
כדי להפחית את רמת הלחץ וההתנגדות של הילדים בעת מתן התרופה, נסו לעשות זאת על רקע משהו שהם אוהבים ומרגיע אותם. זה יכול להיות שיר אהוב, תוך כדי שאתם מספרים להם סיפור או קוראים להם מתוך ספר, או מול תכנית אהובה או משעשעת בטלוויזיה.

שיטת התמריצים
שיטת המקל והגזר מכירים? אז שימו את המקל בצד, אין לו מקום כאן. אנחנו נתמקד בגזר, קרי בפרס. אין כמו תמריץ קטן כדי לעזור לילדים שלכם להתגבר על ההתנגדות או הפחד שלהם ולשתף פעולה. אתם יכולים להבטיח להם משהו קטן כמו ממתק או מדבקה אחרי כל פעם שהם נוטלים תרופה יפה בלי להשתולל. אם קיבלתם מרשם לכמה ימים, אתם יכולים אפילו להציע להם פרס משמעותי יותר שאותו יקבלו בסוף תקופת המרשם, בהנחה שישתפו פעולה לכל אורך הדרך.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו

ישנן אם כן, לא מעט דרכים יצירתיות להתמודד עם האתגר של מתן התרופה לילדים סרבנים. וכל הורה יכול לנסות ולמצוא את הדרכים המתאימות ביותר לו ולילדיו – מה שעובד מעולה עם ילד אחד, לא בהכרח יתאים לאחר. בכל מקרה, הכי חשוב שתשמרו על ראש פתוח ולא תהפכו את מעמד נטילת התרופה לזירת קרבות. עם קצת מחשבה, יצירתיות ורגישות ניתן למצוא את הפתרונות שיאפשרו לכם לספק לילדיכם את הטיפול המיטבי שלו הם זקוקים, בצורה נעימה ובאווירה טובה.

מערכת וואלה! NEWS בשיתוף טבע

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully