וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האם זו התינוקת הכי קטנה שנולדה בעולם?

31.12.2015 / 11:00

אליה פיית' פגס נולדה 3 חודשים וחצי לפני הזמן במשקל הלא ייאמן של 283 גרם. בבית החולים בצפון קרוליינה, שבו נולדה, טוענים שהיא אחת התינוקות הקטנים ביותר שנולדו אי פעם, ואולי אף הקטנה ביותר בעולם

צילום מסך

רגע לפני ששנת 2015 ננעלת, תכירו את התינוקת הכי קטנה שנולדה השנה – אליה פיית' פגס נולדה ב-23 בספטמבר בבית חולים בצפון קרוליינה, ארה"ב, במשקל זערורי של 283 גרם. אורכה היה 25 סנטימטרים, ואחד הרופאים שטיפלו בה לאחר הלידה סיפר כי היא היתה כל כך קטנה, עד שכף יד אחת שלו הצליחה להכיל את כולה – "כף רגל עד ראש", לדבריו. למעשה, אליה היא אחת התינוקות הקטנות ביותר שנולדו אי פעם, ואולי הקטנה ביותר.

אליה נולדה 3 חודשים וחצי לפני הזמן, והרופאים לא היו בטוחים בתחילה שהיא תשרוד. כשהם הכינו את הוריה – מייגן ואריק – לאפשרות שהיא תמות כתוצאה מסיבוכים של הפגות הקיצונית שלה, הם החליטו להעניק לה את השם השני פיית' (Faith) – אמונה. לדבריהם, הם גמרו אומר בלבם להתכונן לגרוע מכל, אבל לא איבדו אמונה לרגע.

אליה פיית' פגס התינוקת הכי קטנה בעולם. צילום מסך
אליה פיית' פגס והוריה, השבוע בבית החולים לילדים בצפון קרוליינה/צילום מסך

השבוע, ציינו ההורים הנרגשים את יום הלידה המקורי שבו היתה אמורה אליה להגיח לאוויר העולם, לו היתה נולדת במועד. ויש להם לא מעט סיבות לחגוג, שכן לא רק שאליה שרדה את הקשיים והסיבוכים – שכללו תלות במכונת הנשמה, מספר עירויי דם ועוד קשיים הקשורים בעובדה שהיא נולדה עם איברים מאוד לא מפותחים – אלא שהיא גם מתפתחת יפה כיום והרופאים צופים לה עתיד נורמלי לחלוטין. משקלה של אליה כיום הכפיל פי חמישה את משקל הלידה שלה, ועומד על כקילו וחצי. מאז שנולדה היא מטופלת בפגייה של בית החולים לילדים בצפון קרוליינה, אך הרופאים מעריכים כי בעוד כשבוע-שבועיים היא תוכל להשתחרר לביתה.

  • עוד באותו נושא:
  • פגים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully