וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קבוצות הפייסבוק להורים שעשו לנו את השנה

מיתר שליידר

28.12.2015 / 10:30

לא תמיד קל להיות הורים, אבל צרת רבים היא חצי נחמה, ובדיוק לשם כך קמו קבוצות ההורים בפייסבוק. אספנו את הקבוצות שאתם פשוט חייבים להכיר. אם יש לכם ילדים ויש לכם פייסבוק, אתם כבר עומדים בתנאי הסף

לומדים ביחד און ליין. ShutterStock
יש לכם ילדים ופרופיל בפייסבוק? התקבלתם!/ShutterStock

אפשר ללמוד הרבה על אדם רק על ידי בחינת פיד הפייסבוק שלו והקבוצות שבהן הוא חבר. כאשר אנשים הופכים להורים, הדבר ניכר באופן מיידי גם בפרופיל הפייסבוק שלהם, ואנחנו לא מתכוונים רק לתמונות מתוקות של תינוקות וילדים שאיתן הם מציפים את הפיד, אלא גם ואולי במיוחד לתמהיל הקבוצות שבהן הם חברים. פייסבוק מציעה להורים מגוון רחב של קבוצות תמיכה, ייעוץ, שיתוף ומה לא.

לפניכם רשימה של 8 הקבוצות שאתם חייבים להכיר:

ילדים משחקים ברופא וחולה. ShutterStock
דוקטור, תציל אותי/ShutterStock

1. ילדוקטור

קבוצה שהיא פחות או יותר התגשמות חלומותיהם של כל אם ואב לחוצים – צוות של רופאים, אחיות, רוקחים, יועצות הנקה, מלוות התפתחויות ועוד, שעונים בהתנדבות על שאלות רפואיות של הורים לגבי ילדיהם. את הקבוצה ייסד ד"ר גילי גולדבלט, רופא ילדים מביה"ח ברזילי באשקלון ותוך זמן קצר היא התרחבה הן מבחינת חברי הקבוצה והן מבחינת חברי הצוות. רופאים ואנשי מקצוע מכל תחום והתמחות הנוגעת לילדים מקדישים מזמנם הפנוי ועונים לשאלותיהם של הורים חרדתיים ומודאגים – החל מהורדת חום, עבור בפציעות ותאונות ועד ניתוחים ומחלות כרוניות, לא עלינו.

עשה ואל תעשה: חוקי הקבוצה הנוקשים אוסרים מכל וכל מענה של חברים שאינם נמנים על הצוות המקצועי. זאת, כדי להבדיל את הקבוצה מקבוצות הורים אחרות שבה הורים מייעצים מניסיונם האישי וכדי להבטיח שהתשובות המתפרסמות בה יהיו מבוססות על ידע מקצועי ועובדות בלבד.

מספר חברים: כמעט 14,000

לעמוד הקבוצה - לחצו כאן

הצעה שאסור לפספס

התקדמו לדור הבא של ברי המים של תמי4: קטנים יותר, חכמים יותר

לכתבה המלאה
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
ממים הם שפה בפני עצמה ולוקח זמן ללמוד אותה. ממים של הורים/מערכת וואלה!, צילום מסך

2. ממים של הורים

אחת הקבוצות הכי מצחיקות בפייסבוק. אבות ואמהות מאווררים את תסכולי ההורות בהומור ובכישרון רב באמצעות ממים (בגדול, אלה תמונות המכילות טקסט בתבניות מסויימות שמקבלות משמעות קבועה ומוכרת). הממים הם שפה בפני עצמה ולעתים לוקח זמן להבין אותה, על כן מנהלי הקבוצה טרחו ויצרו מגוון מדריכים שמהווים מורה נבוכים עבור חברים חדשים, ומסבירים כיצד אפשר לחולל מם, הסברים על תבניות פופולריות וכן, שרשור "ייעוץ טכני" שבו ניתן להתייעץ על התבנית הנכונה לכל מם.

עשה ואל תעשה: הנשק האולטימטיבי של חברי הקבוצה הוא הומור והם יודעים היטב להפנות את חיציו הרעילים כלפי מי שמאיים לערער את הסדר הממי – מפרסמים למיניהם שמעלים פוסטים של ספאם לעמוד זוכים לתגובות מטרילות ומשעשעות. חברים שמעלים ממים מחוץ לתבנית או שבממים שלהם מופיעות שגיאות כתיב, רחמנא ליצלן יזכו גם הם לתיקונים בשפת הקבוצה – ממים כמובן.

מספר חברים: למעלה מ-36,000

לעמוד הקבוצה - לחצו כאן

3. אמהות מבשלות ביחד

מטרתה המקורית של הקבוצה היתה ליצור קהילה של אמהות שמחליפות מתכונים, מתייעצות ומשתפות בנושאים שקשורים בבישולים – החל מארוחות יומיומיות ועד לארוחות חג. אבל חלק מהחברות בה משתמשות בה לעתים כבמה להשווצות וכמסחטת לייקים. יודעות ח"ן מספרות שהרף שנדמה שכמה מחברות הקבוצה מציבות הוא בלתי אפשרי – למשל, תמונות של עוגת זילוף מפוארת ומורכבת עם הכיתוב "נסיכי שלי אבא של שבת, אז הכנתי עוגה בקטנה". עוד פוסטים משעשעים שעולים בקבוצה מפעם לפעם הם של הרואות בבצק/גמבה/מלוואח – נשים שמעלות תמונות של מאכלים ושואלות את החברות האם גם הן רואות שם תינוק, משל מדובר בנבואה.

עשה ואל תעשה: אל תיכנסו לשם אם אתם רעבים.

מספר חברים: למעלה מ-264,000

לעמוד הקבוצה - לחצו כאן

אמהות מבשלות ביחד – עובר בבצק. פייסבוק, צילום מסך
הרואות בבצק. אמהות מבשלות ביחד/צילום מסך, פייסבוק

4. אמהות קונות ביחד

להיות הורה זה עסק יקר, מאוד. קבוצת אמהות קונות ביחד נפתחה כדי להתמודד עם הבעיה הזו - הקבוצה מתפקדת כקבוצת רכישה למוצרים, ממוצצים לתינוק לשואבים רובוטיים, עגלות לתינוק, כסאות בטיחות, חדרי ילדים, מוצרים לבית ולמטבח, כרטיסים להופעות ועוד. בתחילת דרכה הקבוצה פנתה רק לאמהות, אך עם הזמן היא נפתחה לכולם.

הקבוצה מתמחה ברכישות קבוצתיות ובימי מכירות מרוכזים שמוזילים משמעותית את המחירים בשוק. ומוכיחה שלא חייבים לקבל כל מחיר שמציגים לנו כעובדה, ושבעזרת כוח קבוצתי אפשר להוזיל משמעותית את המוצרים בשוק.

עשה ואל תעשה: מנהלי הקבוצה מאוד מקפידים שלא יפורסמו בקבוצה מוצרים או שירותים מבלי שמשווקיהם יעניקו הנחה מיוחדת לחברי הקבוצה.

מספר חברים: 124,000

לעמוד הקבוצה - לחצו כאן

5. מאמאזון

האמא של כל קבוצות האמהות בפייסבוק, גם בגלל הראשוניות אבל בעיקר בגלל שכו-לן נמצאות בה. מדובר בקבוצה מאוד פעילה שכל פוסט בה זוכה להמון תגובות. מאמאזון מיועדת לאמהות בלבד. הדיונים בקבוצה סגורים, והחברות מתבקשות לא להוציא דבר החוצה. הקבוצה מתמחה בייעוץ ובתמיכה בכל מה שקשור לאמהות, והמטרה המובהקת שלה היא להעניק לכל אמא את התחושה שהיא לא לבד, בכל רגע. ככזו, הפוסטים בקבוצה נוגעים בכל נושא אפשרי – מצבע היציאות של התינוק, דרך ריבים עם החמות ועד התייעצויות לבחירת שם לרך הנולד.

עשה ואל תעשה: תמונות של פיגועי קקי או תפרחת חיתולים – בתגובות ולא בפוסט הראשי, בבקשה.

מספר חברות: מעל 90,000

לעמוד הקבוצה - לחצו כאן

החלפת חיתול לתינוק. ShutterStock
תפסיקו להחריד אותנו עם תמונות של טוסיקים בוערים בפוסט הראשי/ShutterStock

6. מאמאטבע

כמו מאמאזון, רק עם חיתולי בד ומזון אורגני. קבוצה לאמהות ונשים עם גישה אלטרנטיבית וטבעית שבוחרות לגדל ילדים בצורה בריאה וטבעית יותר, לדעתן. בקבוצה הזו תוכלו להתייעץ על מתן תרופות טבעיות לילדים, לשמוע על לינה משותפת עם הילדים, מתכונים בריאים ועוד. הקבוצה מיועדת לנשים בלבד, החל מההיריון ולאורך כל שלבי ההורות (גם סבתות מתקבלות בברכה), שמעוניינות בהורות פחות מיינסטרימית.

עשה ואל תעשה: באופן כללי, גישות מיינסטרימיות זוכות לבוז מצדן של חברות הקבוצה. אז אל תגלו להן שהילדים שלכם לא ינקו, אוכלים שוקולד, רואים טלוויזיה ומשתמשים במגבונים לא מתכלים.

מספר חברות: מעל 6,000

לעמוד הקבוצה - לחצו כאן

7. המדריך לשינה מתוקה

להיות הורה זה מעייף, מאוד. ושינה היא אחד הנושאים שיותר טורדים את מנוחתם של הורים. בקבוצה הזו תוכלו להיעזר בחברי הקבוצה ובמנהלת הקבוצה וללמוד טכניקות איך ללמד את הילדים להרדים את עצמם. האג'נדה המקצועית מאחורי הקבוצה היא שאת רוב בעיות השינה ניתן לפתור מבלי לשלם כסף, אלא רק עם הנחיה ותמיכה טלפונית ואפילו אינטרנטית. בקבוצה תוכלו למצוא הסברים מפורטים שידריכו אתכם כיצד ללמד את ילדיכם לישון לבד ויש אפשרות גם להציג שאלות למומחים ולהורים האחרים בקבוצה.

עשה ואל תעשה: תפסיקו לקפוץ על כדור הפיזיו, תניחו את הילד במיטה – ותקראו את קבצי ההסבר של השיטה.

מספר חברים: כמעט 19,000

לעמוד הקבוצה - לחצו כאן

תינוק מקבל חיסון לצהבת. ShutterStock
זהירות! מוקש. חיסונים/ShutterStock

8. מדברים על חיסונים

נושא החיסונים הוא אחד מהמוקשים הנפיצים ביותר בקבוצות הורים למיניהן. שאלה תמימה בנושא חיסונים בקבוצה הלא נכונה עלולה להצית ויכוח אידיאולוגי ואמוציונלי ואיפשהו בדרך אתם תגלו שהשאלה שלכם הפכה לבמת הטפה של בעד ונגד חיסונים. בקבוצה הזאת, כפי שמודגש היטב בתיאורה ובפוסט הנעוץ בראשה – מסתמכים רק על עובדות מדעיות ומחקרים מבוססים. ישנם לא מעט אנשי רפואה ואנשי מקצוע שנמנים על צוות הקבוצה ועונים לשאלות. גם לחברי הקבוצה מותר לענות לחברים אחרים על הפוסט (שלא כמו בילדוקטור למשל), אך באם תגובתם אינה מדעית או מבוססת, מנהלי הקבוצה ימחקו אותה.

עשה ואל תעשה: אם חפצי חיים אתם, אל תזכירו את המחקר שקשר בין חיסונים לאוטיזם. הוא הופרך לחלוטין אגב, אבל הוא ממשיך לזרוע היסטריה בלבבות הורים ברחבי העולם.

מספר חברים: כ-8,000

לעמוד הקבוצה - לחצו כאן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully