וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ה-FDA אישר לראשונה תרופה להגברת החשק המיני לנשים

19.8.2015 / 9:48

התרופה החדשה - שזכתה לכינוי "ויאגרה נשית" או "ויאגרה ורודה" - היא התכשיר הראשון שנועד לטפל בבעיה שמטרידה כשליש מהנשים הבוגרות. אבל מומחים מזהירים מתופעות לוואי קשות

רויטרס

עכשיו זה רשמי: מינהל המזון והתרופות האמריקאי (FDA) אישר לשימוש תרופה חדשה לטיפול בחוסר חשק מיני אצל נשים. התרופה - שזכתה לכינוי "ויאגרה נשית" או "ויאגרה ורודה" - היא התכשיר הראשון שנועד לטפל בבעיה הנפוצה יחסית. "זאת לא תרופת פלא לטיפול בבעיה, אבל בהחלט מדובר בהתקדמות בתחום הבעיות בתפקוד מיני בנשים", אומרים מומחים בתחום.

התרופה, Addyi, או בשמה הגנרי Flibanserin, נועדה לטיפול בהפרעה שנקראת "תסמונת החשק המיני ההיפואקטיבי" (HSDD), הנפוצה בקרב נשים בגיל הפוריות. התופעה מתאפיינת בחשק מיני ירוד, שאינו כתוצאה מבעיות גופניות אחרות, מבעיות בין-אישיות ביחסים או משימוש בתרופות מסוימות המדכאות חשק מיני.

על פי הערכות, כשליש מהנשים מעל גיל 18 סובלות מחוסר חשק מיני. המספר הזה מטפס ל-50 אחוז בקרב נשים בגיל המעבר. מדובר במספר גבוה של נשים שהעיסוק בנושא מרתיע אותן, והתופעה פוגעת במערכות היחסים שלהן ויוצרות מתח רב בבית. עד היום, יום הטיפול המוצע לנשים הסובלות מהבעיה היה טיפול נפשי בלבד.

"האישור שניתן היום לתרופה מספק לנשים הנמצאות במצוקה כתוצאה מבעיות בחשק המיני פיתרון תרופתי רשמי", אמרה ד"ר ג'אנט וודקוק, ראש המרכז למחקר ולהערכה של תרופות ב-FDA. "אנחנו בארגון פועלים לקידום בריאות האישה ומחויבים לפיתוח תרופות בטוחות ויעילות לטיפול בבעיות בתפקוד המיני בקרב נשים".

אדי תרופה להגברת החשק לנשים. רויטרס
"הויאגרה הוורודה"/רויטרס

Addyi פועלת באמצעות השפעה על פעילות הסרוטונין במוח, אך הדרך שבה התרופה משפרת את החשק המיני אינה ידועה לאשורה. הטיפול אינו נטול בעיות. ה-FDA דחה כבר פעמיים את אישור התרופה בעבר, בעיקר בשל תופעות הלוואי שלה, שכוללות בין היתר סחרחורות, בחילות, ירידה בלחץ הדם והתעלפויות. כמו כן, קיימת סכנה רבה בנטילת התרופה עם אלכוהול. זאת הסיבה שהתרופה תשווק רק עם מרשם רופא.

עוד באותו נושא

האם קנאביס הוא הוויאגרה הנשית?

לכתבה המלאה

התרופה עובדת על המוח, לא על איברי המין

האם התרופה צפויה לשנות את חייהן של נשים רבות הסובלות מהבעיה? נשים הסובלות מהתופעה מתארות מתח רב סביב הנושא. אך לדברי צחי בן ציון, מנהל המרפאה לבריאות מינית ופסיכיאטר מחוז דרום בשרותי בריאות כללית, "לא מדובר בבשורה גדולה בתחום, אלא בבשורונת. זה לא שמי שתיקח את התרופה תהפוך פתאום לנפקנית".

לדבריו, "לקרוא לזה 'ויאגרה נשית' זה לא מדויק. הוויאגרה לא קשורה בחשק, אלא מגבירה את זרימת הדם לאיבר המין הגברי במקרה של בעיות בזיקפה. התרופה החדשה, מנגד, עובדת על מנגנונים מוחיים שקשורים בחשק. מדובר בתרופה שפותחה במקור כתרופה נגד דיכאון, אך הסתבר שהיא מעלה את החשק המיני".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully