וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיאטת הצום החדשה שמבטיחה הרבה יותר מירידה במשקל

24.6.2015 / 6:44

זה אולי נשמע קיצוני, אבל מסתבר שאפשר ליהנות מהאפקטים הבריאותיים של צום בלי למות ברעב. מחקר חדש מצא את הדרך המאוזנת לשלב בין צום לדיאטה, ועוד אלמנטים בריאותיים חשובים

צום. ShutterStock
צום, אבל לא כמו שחשבתם/ShutterStock

דיאטת הצום הפכה בשנים האחרונות לטרנד מוביל אצל אלה שמנסים להוריד במשקל, למרות שרופאים ודיאטניות מסרבים להמליץ עליה מחשש שהיא עשויה להיות מסוכנת. כעת, מדענים פיתחו דיאטה שמחקה את היתרונות הבריאותיים של צום, בלי הרעב שמלווה אותו. היתרון: הגדול של השיטה: היא בטוחה, והיא דורשת דיאטה רק פעם בחודש למשך חמישה ימים.

במחקר, שפורסם בכתב העת Cell Metabolism ומומן על ידי המכון הלאומי להזדקנות בארה"ב, משתתפים שצמו לסירוגין במשך שלושה חודשים הפחיתו גורמי סיכון למגוון מחלות, בהן סרטן, סוכרת, מחלות לב וכלי דם ואפילו הצליחו לעכב הזדקנות של תאים. אומנם מספר המשתתפים בצום עמד רק על 19, אבל החוקרים אומרים כי התוצאות היו חד משמעיות ומבטיחות. לדברי החוקרים, הם עובדים כעת מול מנהל התרופות והמזון האמריקאי (FDA) כדי לקבל אישור ולערוך מחקרים נוספים.

5 ימים בחודש והגוף שלכם זוכה בהתחלה חדשה

אומנם מרביתנו עושים דיאטות כדי להוריד במשקל, אבל במחקר הנוכחי החוקרים, שמגיעים מתחום הגרונטולוגיה (מדע הזיקנה) דווקא ביקשו לבדוק איך דיאטת הצום פועלת על הגוף כדרך "לאתחל" אותו על ידי פינוי תאים פגומים והתחדשות של תאים אחרים.

ציר ירקות. נמרוד סונדרס
הרבה מרק ירקות/נמרוד סונדרס

הדיאטה שקיבלת את השם "דיאטה מחקת צום" (Fasting Mimicking Diet –FMD ) אינה קיצונית כמו צום, והיא עובדת בצורה כזו: במשך 25 ימים מתוך החודש, אפשר לאכול כרגיל. ביום הראשון מתוך חמשת ימי הדיאטה אוכלים 1,090 קלוריות, שמורכבות מ-10 אחוזים של חלבון, 56 אחוזים שומן ו-34 אחוזים פחמימות. מהיום השני ועד ליום החמישי של הדיאטה אוכלים 725 קלוריות שמורכבות מ-9 אחוזים של חלבון, 44 אחוזים של שומן ו-47 אחוזים פחמימות.

יש לציין כי המשתתפים בניסוי הדיאטה החדשה צרכו גם הרבה מרק ירקות, קרקרים כרוב ותה קמומיל. הקלוריות שנצרכו בימי הצום היוו בין 54-34 אחוזים ממה שאדם ממוצע אוכל ביום.

לא מרגישים את הצום, אבל מקבלים את אותו האפקט

המשתתפים במחקר עשו את הדיאטה על פני שלושה חודשים, כשלאחריהם בדקו החוקרים את מצבם הגופני. התוצאות הראו כי בקרב כל המשתתפים הייתה ירידה בסיכון לחלות במחלות מסכנות חיים.

זו אינה דיאטת הצום הראשונה שמאיימת להפוך לטרנד. קדמה לה דיאטת 5:2, שעובדת על עיקרון אכול כפי רצונך בחמישה ימים של השבוע, ואחר כך ביומיים הנותרים תאכל 500-600 קלוריות בלבד. ביומיים האלה הגוף שלכם אמור לאזן את הקלוריות, הסוכר, לחץ הדם והכולסטרול, ואתם גם אמורים לרדת במשקל.

לדברי עורכי המחקר הנוכחי, הדיאטה שלהם מתבססת על סכומים מדויקים של צריכת מזונות מסוגים שונים, כך שבניגוד לדיאטה 2:5, פה לא תרגישו שאתם בצום, אבל תקבלו את אותו אפקט.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully