וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אמא עובדת? זה יכול לשחק לטובתך

ליטל כסיף שניידר

31.5.2015 / 9:46

חושבת שהילדים תקעו לך את הקריירה? תחשבי שוב. האימהות מציידת אותך בכלים שיכולים להפוך אותך לעובדת טובה, יעילה ואפילו רווחית יותר. ליטל כסיף שניידר, מאמנת אישית ועסקית ואמא בעצמה, עם תובנות מאירות עיניים

קבוצות הורים בפייסבוק. ShutterStock
העבודה היא כבר לא מרכז החיים, וזה לא רע/ShutterStock

נשים רבות נוטות לחשוב שהאימהות תוקעת להן את הקריירה. הרי כאימהות, העבודה היא כבר לא מרכז חיינו, וכמות האנרגיה שיש לנו עבורה בהחלט פחתה מאז הלידה. אבל אם נשנה מעט את זווית ההסתכלות, נגלה שלא רק שהאימהות לא חייבת להפריע לנו בקריירה, אלא שאנחנו יכולות להפוך בזכותה לעובדות טובות יותר - שכירות או עצמאיות. הנה חמש דרכים מוכחות שבהן תוכלי לרתום את האימהות לקריירה, בלי שאחד יבוא על חשבון השני.

1. פרופורציות

לפני הילדים העבודה היתה מרכז, או לפחות חלק נכבד, מחיינו. לא פלא שנכנסנו בקלות ללופים שליליים על דברים שקרו במשרד: מגדול (כמו עסקה שנכשלה) ועד קטן (עשו לי פרצוף או לא נתנו לי מילה טובה). פעם הדברים האלה היו יכולים לגרום לך להרגשה רעה למשך כמה ימים, להוריד לך את האנרגיות ואת המוטיבציה. אבל אחרי שאת הופכת לאמא, הכל מקבל פרופורציות אחרות. קל יותר להבחין בין טפל לעיקר, כי מה זה פרצוף חמוץ מהבוס לעומת ילד שבדיוק סיים שלושה ימי חום גבוה? אז גם אם יש לך יום פחות מוצלח בעבודה, קחי רגע לעצמך, עצרי, תנשמי. עכשיו תתמקדי במה שחשוב באמת - החיים שמחוץ למשרד - וסביר להניח שיהיה לך יותר קל לתקתק עבודה.

2. אמא יקרה, הזמן שלה יותר

כבר היו לא מעט מחקרים שהוכיחו שאימהות הן עובדות יעילות יותר, ולא בכדי. כשאנחנו אימהות יש לנו מחויבות ברזל לילדים שלנו. בשעה מסוימת אנחנו צריכות לצאת לאסוף אותם, וצריכות להספיק הכל עד אז. לכן את לא מורחת את הזמן. חסל סדר אבטלה סמויה, הפסקות צהריים ארוכות וגלישה חסרת תוחלת בפייסבוק. אחרי הכל, ישיבה אפשר לקצר, אבל לילדים אי אפשר לאחר. זה אולי מנוגד לאינטואיציה שלך, אבל במצב כזה מקום העבודה שלך לא נפגע, אלא להיפך. פועל יוצא של הלו"ז האימהי שלך הוא שאת החלק הארי של עבודתך את מבצעת בשעות שממילא נחשבות פוריות יותר. את חושבת יעיל ומגיעה לתכלס, מוצאת פתרונות יצירתיים לקצר ולשכלל את הדרך. מקום העבודה שלך מרוויח עובדת יעילה ופרודוקטיבית.

sheen-shitof

פתרון טבעי

גבר, הגיע הזמן לשפר את התפקוד המיני ואת הזוגיות שלך

בשיתוף גברא

3. נתינה בגבולות הסביר

כשאת אמא, לא רק הזמנים נתחמים בגבולות, גם הנתינה שלך למקום העבודה. רבות מאתנו מנסות לנצל את השנים שלפני האימהות כדי לבסס מוניטין של עובדות מסורות, ולעתים מוצאות את עצמנו עובדות בצורה שאינה פרופורציונלית לחוזה שלנו או לשכרנו. הבוס יכול להפיל עליך משימה "דחופה" שעה לפני סוף היום - ואת? מתאבדת על זה בלי למצמץ. אבל כשאת אמא, את מכירה ומכבדת את מגבלות הזמן שלך, והגיע הזמן שתציבי גבולות לסביבה שלך. ישרי את מי שצריך, עמדי על שלך, היי אפקטיבית ולכי הביתה בשעה סבירה. לא, זה לא יפגע בעבודתך, ועקרון פארטו מוכיח את זה: גם כך ב-20% מהזמן אנחנו משיגים 80% מהתוצאה, את לא צריכה לעבוד בלי סוף כדי להיות מוצלחת.

אם אצלך זה לא מה שקורה, אני ממליצה שתשימי על עצמך את הכובע הניהולי, ותתעדפי את המשימות - מה את בוחרת לעשות היום ומה יכול לחכות למחר. מה זאת אומרת אין לך כובע ניהולי? בוודאי שיש לך! את אמא, משמע את מנהלת (משפחה ובית). ראיתי זאת עם מתאמנות רבות שלי - כשהן שמו גבולות לעצמן ויצרו הפרדה נאותה בין הבית למשרד, היה להן קל יותר לחנך לכך גם את סביבת העבודה. אל תחששי לשדר "העבודה היא לא כל חיי, אלא חלק מחיי". גם הבוס והקולגות מבינים את זה.

טיול משפחתי. ShutterStock
אל תשכחי שאת כבר מנהלת עסק אחד/ShutterStock

4. את כבר מנהלת

אם את במקרה גם בעלת עסק עצמאי, האימהות יכולה ללמד אותך לכמת את הזמן שלך בכסף ולהתנהל באפקטיביות. האנרגיות והזמן שלך נחוצים גם לילדים שלך, וזה מכתיב צורך חדש - לעבוד פחות זמן, ולהרוויח יותר, וזה אפשרי. דוגמה אחת מיני רבות היא נועה, מתאמנת עצמאית שלי. נועה היתה מאוד נדיבה עם הזמן שלה כלפי הלקוחות. כשנולדה בתה, זמנה הפך למוגבל והיא החליטה להתייעל. יחד למדנו איך להציב גבולות, מבלי להתפשר על איכות ושירותיות. בסוף התהליך היא צמצמה את שעות העבודה, פיטרה לקוחות שזללו אנרגיות, העלתה מחירים בצורה נכונה ולמדה להאציל סמכויות. כיום היא עובדת חצי מהזמן ומרוויחה פי שניים. כן, האימהות פשוט גרמה לנועה להרוויח יותר במקום פחות.

5. גמישות היא שם המשחק

"במקום להסתכל על האימהות כעל מכשול בדרכך המקצועית, הסתכלי עליה כעל שיעור לחיים"

אחד היתרונות של להיות אמא ועצמאית הוא שאת יכולה להתאים את העסק שלך לאימהות ולמשפחתיות אליהן את שואפת. הגמישות הזאת מיתרגמת גם לגמישות מחשבתית, ששווה לעסק הרבה כסף. מאחר שאת אדון לעצמך, הראש שלך פתוח, וידוע שהרעיונות הכי טובים באים כשאת בחופש. מרגישה דווקא שההיפך הוא הנכון - ומאחר שכל האחריות עליך, את לעולם לא בחופש ותמיד on the job? עצמאיות רבות מרגישות כך והחוכמה היא למצוא את הדרך להרגיש חופשיה. מה עושה לך את זה? קחי את הלפטופ לים, צללי לשנ"צ לטעינת אנרגיות, החליטי שאת משקיעה שעה במשהו כיף, כי שעת עבודה כשאת באנרגיות שווה שלוש כשאת מרוטה. הגיעו אלי מתאמנות שהיו שבויות לגמרי בעסק שלהן עד שמשהו מחשבתי השתחרר אצלן. הן פשוט הבינו שאפשר אחרת.

בשורה התחתונה, כשאת אמא יותר מאושרת, שלמה ומאוזנת גם העסקים פורחים - וזו לא קלישאה. במקום להסתכל על האימהות כעל מכשול בדרכך המקצועית, הסתכלי עליה כעל שיעור לחיים וכסט נוסף של כלים שמשפר ומקדם אותך. וזכרי שגם אם זה לא תמיד מרגיש ככה, את יכולה ללמוד איך לרתום את היותך אם להגשמת המטרה הזאת.

הכותבת היא מאמנת אישית ועסקית, מתמחה בליווי בשינוי קריירה, ליווי מנהלים, וצמיחת עסקים

  • עוד באותו נושא:
  • הורות
  • אמא

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully