וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המתנות שהכי ישמחו את הילדים שלכם בפסח

30.3.2015 / 7:27

חג החירות הפך לחג השיעבוד לקניית מתנות למארחים ולילדים. אפשר למרוד, אפשר להכין משהו ביתי אישי ואפשר לקנות מתנה. הנה כמה מתנות שהיינו רוצים שהילדים שלנו יקבלו

מתנות. ShutterStock
מתנות/ShutterStock

הימים שלפני פסח הם ימים של קדחת קניות וסידורים. בנוסף לבישולים ולניקיונות, המסורת כבר (כמעט) מחייבת הבאת מתנות לכל המי ומי. אספנו כמה המלצות על מתנות לילדים קצת אחרות שמתאימות גם למשחק או בילוי משפחתי.

משחק רביעיות פרחים וחיות – "בשבילים של סבא"

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
רביעיות פרחי וחיות ארצנו. הפקה עצמית משמחת ומתנה עם ערך מוסף/מערכת וואלה!, צילום מסך

יוזמה יפה של ענבל בן יעקב שהחיפוש האישי שלה אחר רביעיות פרחים ובעלי חיים כמו שהיו פעם - הביא אותה לייצר אותן בעצמה (חלק מהכסף גויס בהד-סטארט). הקלפים (רביעיות פרחים ובעלי חיים) מוקדשים לסבא שלה, גבריאל שביט, שהיה מורה לביולוגיה ומורה דרך והלך לעולמו השנה. הוא זה שהוריש לה את האהבה לטבע ורביעיות הפרחים מבוססות על צילומיו.

זוהי מתנה לכל המשפחה עם ערך מוסף וניכר שהושקעה בפרוייקט תשומת לב לפרטים הקטנים אך החשובים. קלפי המשחק עמידים ובאיכות גבוהה, על כל קלף מפת תפוצת פריחה, גלגל מועדי פריחה ומידע קצר על הפרח או בעל חיים. בנוסף, יש אייקונים המציינים נושאים כמו פרח מוגן ובסכנת הכחדה, צמח רעיל או אכיל (ויש אפילו אחד שהוא גם וגם – אבל את זה תצטרכו לגלות לבד).

בן יעקב עשתה עבודה יסודית, לא הסתמכה על חושיה החובבניים בתחום ולקחה ייעוץ מדעי עבור המשחקים ועל כל קלף מצוין גם קרדיט לצלם. את רביעיות הפרחים אפשר גם לקחת לשטח ולהשתמש בהן כמיני מגדיר. הן מחולקות למשפחות (פרפרניים, שושניים, נרקיסיים וכו) וכך גם החלוקה ברביעיות בעלי החיים, גם הן מלוות בצילומים ומידע.

"בשבילים של סבא" - משחקי רביעיות טבע. להשיג באינטרנט: 60 ¤ למשחק, 110 ¤ ל-2 משחקים.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
הרביעיות ארוזות בקופסת פח ומתאימות כמתנה לכל המשפחה/מערכת וואלה!, צילום מסך

ספר לפעוטות - "זהירות פופיק"

ספר ילדים חדש מאת שרון קנטור ששמו אמנם מסגיר את השיגוע העלילתי שבו אבל גם עושה חשק לבדוק מה מתחולל שם בין דפיו (רמז: הבור העמוק בעולם). ספר חמוד על תושייה, דמיון פרוע ואומץ שכולל הערות ציניות מאוירות המזכירות הפורמט הטלוויזיוני של "דאבל דייט" (תוכנית הדייטים המצחיקה של דנה מודן ורועי לוי). ההערות קורצות להורים המקריאים אבל גם ילדים ימצאו את החיבור אליהן. על האיורים יניב שמעוני, שברא את עולמות הדמיון של "הדוד אריה" ו"הסיפור המושלם" וחוגג פה כמצופה.

"זהירות פופיק", מאת שרון קנטור, איורים: יניב שמעוני. הוצאת כנרת. 54 ש"ח

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
ספר משעשע לקטנים מלא בתושייה ושובבות/מערכת וואלה!, צילום מסך

ספר לכל המשפחה - "טיול ילדותי"

ספר טיולים חדש שמיועד לילדים ולכל המשפחה. הצילומים בו הם של צלם האוויר והנוף דובי טל והתוכן של איש הטיולים והעט, משה גלעד ואיקי גלעד, שתרמה כאן רעיונות להפעלות ודברים שמעבר למסלול עצמו.

הספר מחולק לאזורים בארץ ובכל מסלול (מתוך 50) יש מידע היסטורי, גיאוגרפי מקוצר המתאים לילדים ולהורים שצריכים לשלוף הסברים ולענות במהרה על שאלות כמו "איך נוצר מכתש?" ו"מי בנה מחדש את הטרסות בסטף?". הטקסט בנוי משאלות מודגשות שמקלות על ההתמצאות. השאלות שכל ילד יתחבר אליהן הן: "למה זה מעניין"? ו"מה הכי כיף לעשות כאן". אין פה מסלולים חדשים או אטרקציות סודיות והקסם טמון בעריכה המקלה על מתן הסבר ממצה של הורה לילד.

"טיול ילדותי – הורים וילדים מטיילים". דובי טל, משה ואיקי גלעד. הוצאת עם עובד. 110 ¤.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
עריכה שמקלה על שליפת תשובות עבור ילדים מטיילים וסקרנים. טיולי ילדותי/מערכת וואלה!, צילום מסך

משחק לפעוטות - קרוקודיל שיווי משקל

משחק עץ חמוד של חברה חדשה בישראל: Classic World המייצרת צעצועי עץ. משחק התנין מפתח תיאום עין-יד ושיווי משקל. כל שחקן מגלגל את הקובייה ומניח גליל בצבע שהקובייה מראה. כך מעמיסים עליו מטען עד שאחד השחקנים מפיל את כל המבנה.

קרוקודיל שיווי משקל. 50 ¤. להשיג בחנויות הצעצועים. פרטים נוספים כאן

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
להעמיס עד שהתנין מאבד יציבות. קרוקודיל שיווי משקל/מערכת וואלה!, צילום מסך

משחק קלפים - רביעיות מצחיקות ומה זה הרעש הזה?

משחק נהדר לפעוטות ולכל המשפחה שמעורר צחוק, כי ככה זה כשעושים פרצופים. הרעיון הוא להרכיב רביעייה בלי דיבור, אלא רק על ידי חיקוי הפרצוף שבקלף. המשחק הוא למעשה כמה משחקים ואפשר לשחק עם הקלפים גם משחק הזיכרון, טלפון שבור של פרצופים וגם סתם לעשות תחרות פרצופים מול המראה.

על אותו עיקרון יצא כעת משחק נוסף בסדרה: "מה זה הרעש הזה?". הרעיון דומה, אבל במקום פרצופים כדי להרכיב רביעייה צריך להשמיע את הצליל/קול/נקישה שמשמיע האובייקט שבקלף. את שני המשחקים הגתה נטע סילוני, מפתחת תכנים חינוכיים, ואיירה טלי מנשס. שניהם מתאימים מאוד למשחק משפחתי צוהל.

"רביעיות מצחיקות", "מה זה הרעש הזה?", 49.90 ¤. להשיג בסטימצקי, צומת ספרים וחנויות צעצועים.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
משחק משפחתי צוהל. פרצופים מצחיקים/מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
להרכיב רביעייה בלי תנועות ודיבורים רק על ידי קולות. מה זה הרעש הזה?/מערכת וואלה!, צילום מסך

משחק - מה בתמונה?

משחק המבוסס על זיכרון חזותי. הכרטיסים השונים נחשפים למשתתפים שצריכים להתבונן בהם היטב ולזכור מה הם רואים בהם לפני שהם נהפכים. קובייה מכריעה איזו שאלה יישאל המשתתף שזהו תורו ויש לו 10 שניות לענות ולבחון את זיכרונו. הגרסה לגילאים גדולים יותר - "העולם המופלא" מתרכזת בערים וארצות וכוללת לא רק ציורים, אלא גם טקסט – עליית דרגה מבחינת יכולת זיכרון והפנמה.

"מה בתמונה?", "העולם המופלא" - 99.90 ¤, להשיג בחנויות הצעצועים

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
שכלול הזיכרון החזותי. מה בתמונה והעולם המופלא/מערכת וואלה!, צילום מסך

טרולי לילדים

בדיוק מבקרים אצל המשפחה שפורחת לטיול אחרי הסדר? שמחו את הילדים עם טרולי משלהם בצורת בעל חיים (המגוון גדול ומשמח) בו יוכלו לשים את המשחקים שלהם, הבובות, הספרים או לארוז לבד את הבגדים. לטרולי 2 תאים, גב קשיח והידית מתכווננת לגובה הילד. עיצובי החיות חפים מקיטש מאוס.

טרולי ליטל לייף, 240 ¤. להשיג בחנויות לציוד מחנאות וחנויות לתינוקות

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
דג, צב, חיפושית וחברים. טרולי לילדים/מערכת וואלה!, צילום מסך

פנס חלל

רעיון מצוין למתנה קטנה, חביבה ולא יקרה שתשלח את כל הילדים לחדר חשוך. פנס החלל מגיע עם שלושה גלגלי תמונות שמכניסים לתוך חריץ ואז הוא הופך למקרן קטן ומקרין תמונות של חלל, כוכבים ואסטרונאוטים על הקירות ועל התקרה. מאותה סדרה יש גם פנסי חיות. סך הכול אפשר להקרין באמצעותו 24 תמונות וניתן לחדד את התמונה להגדיל ולהקטין. יופי של התעסקות.

פנס חלל, רשת "ביג", "שוקה" ובחנויות המשחקים המובחרות. 40 ¤. פרטים כאן

פנס חלל מאיר. מאתר מרמלדה, צילום מסך
מתנה שתשלח את כל הילדים לחדר חשוך. פנס ומקרן חלל/צילום מסך, מאתר מרמלדה

בעלי חיים מקיפולי נייר

ערכות היצירה והמדבקות של חברת Djeco הן מושקעות ויפות ולא תמיד מאוד יקרות. קחו לדוגמה את בעלי החיים האלה שעם כמה קיפולים הופכים לחיות מצחיקות בתלת ממד. אפשר למצוא ערכות יצירה רבות אחרות של החברה במחירים מגוונים.

קיפולי נייר. 39 ¤ להשיג כאן

חיות מקיפולי נייר משחק של דג'קו. מתוך אתר נימיגו, צילום מסך
יצירה לבנים ולבנות בכל מיני נושאים. ערכות יצירה של דג'קו/צילום מסך, מתוך אתר נימיגו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully