וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הכביסה עלולה להרעיל את הילדים שלכם

10.11.2014 / 11:30

נתונים חדשים מארה"ב מראים כי קפסולות הג'ל לכביסה שהחליפו את אבקת הכביסה הרגילה לפני כשנתיים, הן סכנה ממשית לילדים. לעורכי המחקר המלצות מפתיעות על מה צריך להקפיד כעושים כביסה

טבליות כביסה. צילום מסך
נראות תמימות, אבל עלולות להיות מסוכנות. קפסולות ג'ל לכביסה/צילום מסך

מאז שיצאו לשוק בשנת 2012, ועד שנת 2013, יותר מ-17 אלף ילדים מתחת לגיל 6 ברחבי ארה"ב, בלעו את תוכנן של קפסולות הג'ל לכביסה, כך על פי מחקר שמפורסם היום במגזין הרפואי Pediatrics.

עוד נכתב, כי על פי נתוני המרכז לשליטה ברעלים בארה"ב, 6,000 ילדים הגיעו בעקבות החשיפה לקפסולות אל חדרי המיון במדינה, 700 ילדים אושפזו בבתי החולים, וילד מפלורידה אף מת באוגוסט של השנה שעברה.

"היינו מאוד מופתעים מהמספרים", העיד ד"ר גארי סמית', עורך המחקר מבית החולים לילדים בקולומבוס, אוהיו בשיחה עם רויטרס. "ראיתי את המקרים האלה מגיעים לחדר המיון, אבל לא תיארתי לעצמי שאלו המספרים". סמית' ועמיתיו הוסיפו וכתבו כי בעבר רופאים דיווחו על מקרים של ילדים שנפגעו קשה ואושפזו כתוצאה מחשיפה אל תוכן הקפסולות.

נראות כמו ממתק צבעוני

הנתונים שהחוקרים התבססו עליהם הראו כי כשליש מהפניות לבתי החולים התייחסו לילדים בגילאי שנה עד שנתיים. "זה גיל שהמוביליות של הילד היא כבר רחבה והם מאוד סקרנים. ילד יכול לחשוב שהקפסולות האלה הן ממתק צבעוני ולנסות לאכול אותן", הסביר סמית'. ואכן לפי הנתונים, כ-80 אחוזים מהילדים שדווח כי נפגעו מהקפסולות, בלעו אותן בשלמותן, או את הנוזל שבתוכן.

החדשות הטובות הן שרוב המקרים הסתיימו בטוב ולא נגרם נזק גופני לטווח הארוך. במקרים אחרים, בהם בלעו הילדים כמות גדולה של החומר, הופיעו סימפטומים קשים כשהשכיחים בהם הם הקאות, שיעולים והחנקות, עייפות וגירוי בעיניים. סימפטומים קשים יותר יכולים להופיע בדמות התקפים, כאבי בטן קשים ואף תרדמת.

אילוסטרציה. ShutterStock
להרחיק את הילד לא רק ממכונת הכביסה/ShutterStock

למרות שהמומחים לא קבעו באופן וודאי אם המרכיבים של הקפסולות מסוכנים יותר מהמרכיבים של אבקת הכביסה המסורתית, עורכי המחקר טוענים כי על פי הסימפטומים לאחר ההיחשפות למוצר, נראה שהקפסולות מסוכנות יותר. "אלו סימפטומים שלא ראינו בעבר כשהיו רק אבקות כביסה, והיום אנחנו כן רואים אותם", הסביר סמית', "לא רק כמות החומר חשובה, אלא גם איזה חלק בגוף נחשף אליו". השערה נוספת, היא כי הקום שעוטף את ג'ל הכביסה, הינו מסיס במים, כך שבמקרה שהילד נושך את הקפסולה, הנוזל הרעיל מחליק ישירות לגרון שלו.

להשתמש רק באבקות כביסה

אז מה עושים כדי להימנע מהחשיפה של הילד לקפסולות הכביסה? "צריך להתייחס אל הקפסולות האלה כמו לכל כימיקל אחר", מסביר סמית' ומוסיף "מלבד העובדה הידועה שצריך להרחיק מהילדים מוצרי ניקוי, אנחנו ממליצים לכל מי שיש לו ילד בבית להשתמש באבקת כביסה רגילה. קיימת בעיה סיסטמתית במוצרי צריכה, והיא שהם מותאמים לשימוש ולנוחיות של מבוגרים, ומבוגרים בלבד".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully