וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחקר ענק חושף את הסוד לחיים ארוכים

2.11.2014 / 10:54

במשך כארבעה עשורים נבדקו 2,500 גברים שקיבלו המלצות לחיים בריאים. מעטים מהם הקשיבו להן במשך השנים, אבל אלה שעשו כן הרוויחו

ניסוי של 35 שנים בגברים. telegraph.co.uk, צילום מסך
חלק מהמתנדבים שהשתתפו בניסוי/צילום מסך, telegraph.co.uk

לרובנו אולי כבר נמאס לשמוע על עצות טובות לחיים בריאים, אך מסתבר שהעצות האלה משתלמות בסופו של דבר. מחקר ענק ויחיד מסוגו שנפרס על פני 35 שנים בדק 2,500 גברים בגילאים 45-59, שנתבקשו לעקוב אחרי ההמלצות הבאות: איכלו טוב, התאמנו, שתו פחות אלכוהול, אל תעשנו ושימרו על המשקל שלכם. משנת 1979, שבה התחיל הניסוי, רק 25 גברים הצליחו למלא את ההוראות במלואן , אך בהשוואה לחבריהם, בריאותם היום טובה יותר והם הורידו את הסיכויים שלהם לחלות במחלות לב, סוכרת וסרטן.

במחקר של אוניברסיטת קרדיף באנגליה נתבקשו המתנדבים ומשפחותיהם מדרום ויילס באנגליה, לדווח על פעילותם הפיזית, צריכת האלכוהול והתזונה שלהם כל חמש שנים. בנוסף נערכה להם בדיקה גופנית שנועדה לבדוק האם נתגלו מחלות חדשות בגופם. התוצאות הראו כי הנבדקים שלא עישנו, היו בעלי מדד BMI תקין, צרכו הרבה פירות וירקות, מעט אלכוהול ועשו פעילות פיזית קבועה היו בעלי סיכון נמוך יותר לחלות במחלות כרוניות.

חוף הים של תל אביב יוני 2012. נמרוד סונדרס
לא להיכנע לגיל. גם בגיל השלישי/נמרוד סונדרס

התוצאות הן קריאת השכמה

"25 המתנדבים שהצליחו לעמוד בהוראות שניתנו, אומנם לא חסינים היום מפני כל המחלות, אבל גם אם פיתחו אותם, זה היה בשלב מאוחר לעומת אלה שהזניחו את בריאותם", הסביר פרופסור פיטר אלווד, עורך המחקר. ואכן, התוצאות הראו כי אלו שחיו אורח חיים בריא "דחו" את מחלות הלב שלהם בכ-12 שנים, ואת הדימנציה (שיטיון) בכ-6 שנים. "המחקר הזה הוא לא רק תרומה עצומה למדע הבריטי, אלא קריאת השכמה. התוצאות חיוניות לבריאות הציבור ויכולות לעזור לאנשים מבוגרים רבים בכל העולם, לחיות חיים בריאים וארוכים יותר", אמר פרופסור ג'ון גלשר, מומחה לדמנציה מאוניברסיטת קרדיף.

לייטון ג'ונס בן ה-80, מורה פנסיונר שהיה מ-25 המתנדבים שפעלו לפי הוראות הבריאות שניתנו להם, רוכב עד היום על אופניים 50 קילומטרים בשבוע ונוהג לעשות הליכות קצרות שלוש פעמים בשבוע, על אף גילו המתקדם. "עקבתי אחרי ההוראות שניתנו לנו במשך שנים רבות. הרכיבה על האופניים שומרת על הגוף שלי בכושר, ומשחק "שבץ נא" שומר על המוח שלי בכושר", אמר לטלגרף הבריטי. ג'ונס הודה שהוא שותה כמעט כל ערב בירה או יין, אך הוא עושה זאת במתינות.

גם ריי גרייס בן ה-80, הצליח לעמוד בכבוד בכל שנות הניסוי ומלבד הליכות קבועות, הוא גם ממשיך לשפוט במשחקי כדורגל בקולג' המקומי. "מבחינתי הניסוי הזה הוא הצלחה גדולה. נפגשתי עם החוקרים 12 פעמים במהלך השנים, ושמרתי על ההוראות שניתנו לנו. אין ספק שזוהי חוויה בעלת ערך רב לחיים".

עוד בנושא:
אנשים מבוגרים חדים יותר בבוקר
פעילות גופנית יכולה להגן מפני אלצהיימר
מחקר: תחושת משמעות מאריכה חיים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully