וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לא מתאים לילדים

3.7.2014 / 9:46

תערוכה חדשה בחולון בשם "בית חם" עוסקת באלימות וניצול ילדים במשפחה ומציגה עבודות מטלטלות של 14 יוצרים ישראליים ובינלאומיים

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
עבודה של חיה גרץ-רן/מערכת וואלה!, צילום מסך

בימים אלה מוצגת בגלריית המשכן בבית מאירוב בחולון תערוכה יוצאת דופן העוסקת בנושא הכאוב של אלימות וניצול ילדים במשפחה. את התערוכה אצרה נורית טל-טנא ומוצגות בה עבודותיהם של 14 יוצרים ישראליים ובינלאומיים. זו אינה תערוכה קלה לצריכה ואת הילדים מומלץ להשאיר בבית – אך היא מבקשת לחדד את ההכרה בקיומם של מצבי אלימות ודחק במשפחה.

לאורך ההיסטוריה התרחשו מקרי התעללות משפחתיים רבים, אלא שהיום, בעידן התקשורת, שבו הדיווחים הולכים ומתרבים והמודעות הציבורית גוברת - חל שינוי בחשיפה לתופעה ובהיקפה. התערוכה "בית חם" לא מנסה לבחון את סיבת קיום האלימות המשפחתית הביתית ושורשיה ואינה מפנה אצבע מאשימה כלפי ההורים דווקא, אך היא קוראת לצופה לפתוח עיניים אוזניים, ולהיות קשוב לסביבה הקרובה אליו – לפעול ולהגיב.

כך למשל מוצגת הארנבת הרישומית של יעל בלבן – המוגדלת לממדי ענק. הארנבת כדימוי מתקשרת לילדות, פריון, פחד, זריזות, ומיניות (playboy) והיא משמשת עבורה כייצוג של הילדות שנגדעה ולכן יש לה מבט בוגר. הרישום מצטרף לרישומים קודמים של בלבן המשלבים את האמוציונאלי עם השכלתני ומאפשר להעלות זיכרונות טעונים ומורכבים.

האמנית הסינית סיליה קא טונג (Silia Ka Tung) מציגה בובות בד זעירות, תפורות בחוטים צבעונים בשילוב פייטים וחרוזים. הבובות בתערוכה, כאובייקטים של פיסול רך, הן צבעוניות וזוהרות כממתק, כאוצר, ויחד עם זאת, הן חסרות פנים, סתומות עין וללא חיוך ומוצגות בפיסוק רגליים. הבובות מייצגות, מחד, בובת משחק רכה ומאידך, הן נוגעות בסוד מסתורי ואלים.

משתתפים בתערוכה: גד אפוטקר, דוד אמויאל, יעל בלבן, נועה בן-נון מלמד, חיה גרץ רן, מלי דה-קאלו, נורית ירדן, גיא כהן, מלכא בתיה, סיליה קא טונג, שרון רשב"ם פרופ, ד"ר אנדריי שרף, המשוררת והסופרת שז, שתכני שירתה עוסקים באלימות מינית ומשפחתית, וערן דוד בדינרי- מוזיקאי וסופר, שחווה התעללות בילדותו ומציג עבודת סאונד/שיר – "פעם אחת לא מזמן".

"בית חם", גלריית המשכן "בית מאירוב"
רח' הרצפלד 31, חולון. טל: 03-6516851
שעות פתיחה: ג', ד', ה' 17:00-20:00; ו' ושבת 10:00-13:00
עד 30.8. ללא תשלום

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מתוך עבודת הווידאו של דוד אמויאל/מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אחת הבובות של סיליה קא טונג/מערכת וואלה!, צילום מסך

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
צילום מהתערוכה של נורית ירדן/מערכת וואלה!, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully