וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תרופות במקום טילים

25.8.2014 / 14:22

מטוסים ללא טייס לא חייבים לשמש רק למלחמה: חברה אמריקאית מפתחת טכנלוגיה שתאפשר לשנע תרופות וציוד מציל חיים לאזורים מוכי אסון ולמיליארד אנשים בעולם שלא ניתן להגיע אליהם בכלי רכב

מטוס ללא טייס של חברת  מטרנט. אתר יצרן
חיסונים לעולם השלישי? מל"ט של חברת מטרנט/אתר יצרן

ישראל נחשבת למעצמה בכל הנוגע לשימוש במטוסים ללא טייס (מל"טים) לצרכים צבאיים, בעיקר בתחומי המודיעין והתקיפה. אך בארה"ב יש מי שחושב כי השימוש במטוסים אלה יהפוך לכלי חשוב לא רק בשעת מלחמה, אלא גם להובלת ציוד וחילוץ רפואי. כבר היום קיימת חברת סטארט אפ אמריקאית שמפתחת את התשתית לרשת מל"טים הטסים ומנווטים עצמאית כרשת חלופית להובלת ציוד ותרופות לעולם השלישי.

ד"ר ג'רמי טראקר, מומחה לרפואת חירום מבית החולים סנט מארי שבמרילנד ארה"ב, מסביר כי מל"טים יוכלו לשמש ככלי בטוח להובלת ציוד קטן יחסית כמו חיסונים, תרופות, כדורים ואפילו מים נקיים לאזורים מרוחקים או מוכי אסון. "אני מעריך כי השימושים הראשוניים במל"טים יהיו עבור אזורים מוכי אסון", אמר טראקר בראיון לרויטרס, "התועלת שבהטסת ציוד באמצעות מל"ט היא ביטול הצורך באזור לנחיתה, והיכולת להגיע לנקודה המדויקת והקרובה ביותר לאנשים שזקוקים להם".

"כיום אנשים מודאגים ממגפת האבולה", אומר טראקר לשם המחשת חשיבות המוצר, "השימוש במל"טים יכול היה לאפשר הטסת ציוד ותרופות ישר לאזורים הנדרשים. אני חושב שבעתיד נוכל לראות מנהל של משבר הומניטרי מזמין קליניקה ניידת שלמה, ותוך לחיצה על כפתור והצגת נקודת היעד היא תגיע באופן עצמאי".

מיליארד בני אדם שאי אפשר להגיע אליהם

גם בתקופות רגיעה יש אזורים שלמים בעולם שלא ניתן להגיע אליהם בצורה יעילה באמצעות כבישים. על פי חברת הסטארט אפ Matternet העוסקת בפיתוח רשת מל"טים המנווטים וטסים עצמאית, יש כמיליארד אנשים בעולם שלא ניתן להגיע אליהם באופן רציף באמצעות כלי רכב כל השנה. לצורך פתרון הבעיה מפתחת החברה כלי טיס, תוכנה ורשת ניווט התאפשר שליחת חומרים וציוד רפואי ללא צורך ביד אדם לאזורים המרוחקים והמנותקים בעולם.

המל"טים יוכלו לדלג מעל הקשיים הגיאוגרפיים בהשקעה הרבה פחות גדולה מבניית תשתיות כבישים ורכישה מכוניות, ובצורה זו לשפר באופן מהותי את האספקה לאזורים מרוחקים בעולם. המל"טים של Matternet מפותחים כך שהם יטיסו וינווטו את עצמם, בלי צורך בכוח אדם רב, על מנת לנהל מערך גדול של מטוסים. החברה בונה גם מערך לוגיסטי על האדמה, בו ינתחו, יוטענו ויעבירו המטוסים את האספקה.

ב-2012 ביצעה החברה ניסויים ראשונים בהעברת ציוד רפואי למחנות שהוקמו בעקבות האסון בהאיטי. בניסוים אלו הם גילו כי המחיר של תעבורה בצורה זו זול הרבה יותר מלוגיסטיקה רגילה.

הובלת תרופות לבתי קשישים?

מעבר לשימוש הרפואי גם חברת Amazon רואה במל"טים כלי חשוב לשיפור השירות שלה. החברה הכריזה לאחרונה שהיא עומדת להשיק שירות חדש במסגרתו אנשים יוכלו לקבל משלוח עד הבית באמצעות כלי טייס זעירים ללא טייס בתוך ארה"ב.

היכולת לדייק את השליחויות ישירות לאדם הרצוי יכולה לסייע בעתיד גם במשלוח של תרופות לבתים של אנשים מבוגרים. אין ספק שגם לשימושים צבאיים של רפואה בעת לחימה יכול להיות למל"טים יתרון רב.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו

הרצאת ב-ted של מייסד Matternet:

אורי גורן הוא מנכ"ל חברת אי-פוכונדר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully