וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פעוטה כבת שנתיים נדבקה בזיהום בדמה - ומתה בבית החולים

מותה נקבע בחדר המיון לילדים בבית החולים שיבא שבתל השומר לאחר פעולות החייאה. "הגענו והיא הייתה מחוסרת הכרה, ללא דופק וללא נשימה. ביצענו בה פעולות החייאה ופינינו אותה לבית החולים", סיפר חובש מד"א

חדר מיון, תל השומר. פברואר 2015. ראובן קסטרו
מותה נקבע לאחר פעולות החייאה. חדר המיון בתל השומר/ראובן קסטרו

פעוטה כבת שנתיים מתה היום (חמישי) בחדר מיון ילדים בבית החולים שיבא שבתל השומר. הפעוטה הגיעה במצב אנוש לבית החולים ולאחר שפעולות ההחייאה לא צלחו, הצוות הרפואי בבית החולים נאלץ לקבוע את מותה. סיבת המוות היא ככל הנראה זיהום בדם.

"קיבלנו במד"א קריאה על פעוטה מחוסרת הכרה. כשהגענו למקום, ברחוב סמוך לבית ראיתי את הילדה כשהיא ללא דופק וללא נשימה, ביצענו בה פעולות החייאה מתקדמות וממושכות והיא פונתה בניידת טיפול נמרץ במצב אנוש לבית החולים תוך כדי ביצוע פעולות החייאה", סיפר חובש רפואת חירום במד"א עופר דיווקר, שהגיע לביתה של הילדה באור יהודה.

בינואר האחרון נפגע באורח אנוש פעוט כבן שנה כתוצאה מזיהום. הוא הבוא לבית החולים זיו שבצפת כשהוא סובל מחום גבוה, כשל מערכתי כללי ופרכוסים. התינוק הועבר לטיפול במחלקת טיפול נמרץ כשהוא מונשם ומורדם.

עוד בוואלה! NEWS:
קרן של תקווה: הקשיש שיצא מחדר הטיפולים לאור השמש אחרי שנתיים
"משחקים בחיי ילדים": כנס חירום לפתרון משבר הרופאים בהדסה עין כרם
האחות שהותקפה באסף הרופא: "חשבנו שהרצח של טובה קררו ישנה משהו"

ד"ר מיכאל בן אקון, סגן מנהל מיון ילדים בבית החולים שיבא בתל השומר, אמר בשיחה עם וואלה! NEWS כי "רוב המחלות אצל הילדים בגילאים האלו הן מחלות ויראליות. יש המון וירוסים בדרכי הנשימה העליונות. המיעוט שבמיעוט שבהם יכול להתפתח לזיהום חיידקי משני". לדבריו, "רק לאחר שלושה-ארבעה ימים של מחלה עורכים בדיקות דם ובדיקות נוספות להבין האם מדובר במחלקה חיידקית ולא ויראלית וברוב המקרים שיש מחלקה חיידקית – כמו דלקת ריאות – ניתן לטפל בה באמצעות אנטיביוטיקה דרך הפה, השריר או הווריד".

עוד אמר ד"ר בן אקון כי "מיעוטם של הילדים מגיעים בגלל מחלות כאלו לבית החולים ומקרה כפי שקרה אתמול הוא ממש ממש נדיר. זה לא משהו שקורה כל יום". לדבריו, "אין מקום לבהלה מיותרת. גם מי שסובל מדלקת ריאות יכול לקבל טיפול לא מסובך ולהחלים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully