וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המשבר בהדסה: חרף מינוי המגשר - מנהל המחלקה האונקולוגית לילדים יעזוב

התפטרותו של פרופ' מיכאל ויינטראוב, מנהל מחלקת המטולוגיה ואונקולוגיה ילדים בבית החולים, תישאר בעינה. גם יתר חברי הצוות הרפואי הבכיר צפויים לעזוב. "אינני יודע לאן פניי מועדות או מה יהיה עם שאר הרופאים", אמר היום פרופ' ויינטראוב לוואלה! NEWS

צולם במלון ריץ קרלטון, הרצליה. צילום: יותם רונן, ניב אהרונסון וראובן קסטרו, עריכת וידאו: נעה לוי

(בווידאו: יעקב אילון מראיין את פרופ' זאב רוטשטיין לאולפן וואלה! NEWS)

למרות החלטת שר הבריאות יעקב ליצמן אתמול (שלישי) על מינוי מגשר למשבר בבית החולים הדסה עין כרם בירושלים, קיבל הבוקר פרופ' מיכאל ויינטראוב הודעה כי התפטרותו התקבלה. ד"ר גל גולדשטיין, המטו-אונקולוג בכיר בבית החולים שיבא תל השומר, יחליפו בניהול המחלקה החל מחודש יוני.

בתחילת השבוע התפטרו שישה רופאים חברי הסגל הבכיר של מחלקת המטולוגיה ואונקולוגיה לילדים בבית החולים עקב סכסוך חריף עם מנהל הדסה עין כרם, פרופ' זאב רוטשטיין. ההתפטרות צפויה להיכנס לתוקף בחודש יוני הקרוב. מלבד פרופ' ויינטראוב, התפטרותם של חמשת הבכירים הנוספים במחלקה טרם התקבלה, וההערכה היא כי ההנהלה מחפשת גם עבורם מחליפים.

פרופ' ויינטראוב סיפר בשיחה עם וואלה! NEWS כי אינו יודע מה יעלה בגורל המחלקה. "הבוקר קיבלתי שיחת טלפון קצרה ולקונית ממנהל בית החולים פרופ' זאב רוטשטיין, בה הוא הודיע לי שיש לי מחליף. אני מתכוון להעביר לו חפיפה מסודרת עד יציאתי מהתפקיד ולדאוג כי כל הילדים יטופלו. אינני יודע לאן פניי מועדות או מה יהיה עם שאר הרופאים שהתפטרו, ההתפטרות נשארת בעינה והם מחכים למחליפים שלהם", אמר.

בדיון חירום בנוגע למשבר בהדסה, שהתקיים אתמול בכנסת, סירב פרופ' ויינטראוב לגישור. מנגד, תמך פרופ' רוטשטיין בהליך וקרא לכל המתפטרים להישאר במחלקה ו"להצעיד אותה קדימה כתף אל כתף עם ההנהלה". בהנהלת הדסה אישרו הבוקר את הדברים. בשיחה עם חלק מהרופאים המתפטרים עולה כי הם נשארים איתנים בהחלטה המשותפת לעזוב את המחלקה.

עוד בוואלה! NEWS:
דיווח בגיאורגיה: איש עסקים ישראלי נרצח באכזריות בטביליסי
האישה שהטביעה למוות את בנה בן הארבע שמה קץ לחייה
הסיפור הנשכח של הכפר הצ'רקסי שהציל עשרות ילדים יהודים בשואה

בית החולים הדסה עין כרם, מאי 2012. עומר מירון
בית החולים הדסה עין כרם/עומר מירון

זמן קצר לאחר היוודע דבר המינוי החדש, הורי ילדי המחלקה ההמטו-אונקולוגית קיבלו את הבשורה ברגשות מעורבים. אחד מההורים כתב בקבוצת התמיכה שהקימו בפייסבוק למען רופאי המחלקה: "אין אמון, פרופסור ויינטראוב צדק! אתמול בכנסת ביקש פרופ' רוטשטיין שלום בית בעודו מחכה לתשובה מד"ר גולדשטיין שיבוא להחליף מנהל המחלקה, שקרן שאין כדוגמתו". הורה אחר מנה את דרכי פעולתם, משנודע כי ההתפטרויות יוצאות לפועל, ואין מענה להורים ולילדים: "לצערי פרופ' רוטשטיין לא נתן לנו את הצ'אנס להצליח להושיב את הצדדים למשא ומתן במטרה לנסות ולפתור את משבר האמון העמוק בין שני", כתב ההורה לחבריו. "לאור זאת, בכוונתנו להתמקד כרגע בשורש הבעיה של הנושא וזה שר הבריאות ליצמן, שעדיין אינו מוכן לפגוש אותנו ולהעמיד דרישה ברורה: כל הילדים המטופלים יסיימו את הטיפולים אצל אותם הרופאים בבית חולים אחר לשם יעבור הצוות. צר לי שהגענו למצב זה, קיוויתי מאד שנצליח לגשר בין שני הצדדים, אך מכיוון שהתקבלה ההחלטה אנו עומדים בצורה מלאה מאחורי הרופאים המלאכים שלנו ו'באשר ילכו נלך'".

הורה אחר הפנה גם הוא אצבע מאשימה לעבר יעקב ליצמן: "מעתה בכוונתנו לטפל ישירות בשר הבריאות, להציג את חלקו בפגיעה הקשה בילדים חולי סרטן חסרי ישע, עד שהלחץ הציבורי יגרום לו להבין שהוא נבחר ציבור שבא לשרת את הציבור ולא לפגוע בילדים חולי סרטן. עליו למצוא את הפתרון כך שכל ילד שיבחר יוכל להמשיך את הטיפול שלו עם הרופא שמכיר אותו ואיתו הוא בנה את האמון המשותף".

זאב רוטשטיין לשעבר מנהל בית חולים הדסה מתראיים ליעקב אילון בתוכנית וואלה! TALK. ראובן קסטרו
"לצערי מנהל הדסה לא נתן לנו את הצ?אנס". פרופ' רוטשטיין/ראובן קסטרו

אתמול התקיים בוועדת הבריאות בכנסת דיון חירום אמוציונאלי בו השתתפו הרופאים המתפטרים, פרופ' רוטשטיין, הורי הילדים וקומץ ילדים המאושפזים במחלקה, הציגו כל אחד מהצדדים את עמדתו, כאשר פרופ' וינטראוב הדגיש כי מעבר להחלטה המקצועית שנעשתה ללא ידיעתו ותפגע באופן ישיר בילדים, מדובר במשבר אמון עמוק שנפער בין הסגל הבכיר להנהלה, שאינו ניתן לגישור. בין היתר, הוצעו לרופאים שורה של הטבות בתנאי העבודה והשכר כשבועיים לפני התפטרותם על מנת למנוע צעד זה, כפי שנחשף בוואלה! NEWS, אולם הרופאים סרבו.

בדיון בוועדת העבודה, הרווחה והבריאות של הכנסת שנערך אתמול, אמר יו"ר הוועדה, ח"כ אלי אלאלוף (כולנו), במהלך הדיון כי הפתרון למשבר בבית החולים נמצא בידיהם של שני הצדדים ותלוי במערכת האמון ביניהם. עוד אמר היו"ר כי חייבים לפתור את המשבר באופן מידי וכי השר ליצמן ייפגש עם כל הצדדים וכן עם משפחות המטופלים.

שר הבריאות יצחק ליצמן, הכנסת 25 בינואר 2017. נועם מושקוביץ
זוכה לביקורת מצד הורי הילדים המאושפזים. ליצמן/נועם מושקוביץ

פרופק דחה ויינטראוב את מינויו של המגשר והוסיף כי "אמרנו את דעתנו הנחרצת שאנחנו לא מעוניינים בגישור". לדבריו, החלטת ההנהלה נלקחה ללא הסכמת רופאי המחלקה. "כשנודע לנו במקרה, הבענו התנגדות נחרצת. באחת הפגישות אף העלנו את המצוקה במיטות וכוח אדם", סיפר ד"ר ויינטראוב. "קשה לי מאוד לעבוד במוסד שבו ההנהלה לוקחת החלטה מבלי להתייעץ עם הסגל הרפואי. אני מוטרד לעבוד במוסד שזהו המודל הניהולי שלו".

בפתח הדיון, הבהיר פרופ' רוטשטיין כי אינו מתכוון לחזור בו מהחלטתו. "נקלעתי למשבר, אך לא אחסוך ואפילו בשקל על מנת לטפל במשפחות", הבהיר. "אנחנו תמימי דעים שלידים צריכים להיות מטופלים כילדים ולא כמבוגרים, אבל לא אמנע מהם טיפול בגלל שיש לי רק ארבע מיטות. אני לא אסכים שבהדסה יהיה רופא שיסרב לטפל בילד שנמצא מחוץ למחלקה שלו".

משה בניטה, אביו של נועם אשר נפטר ממחלת הסרטן לפני שנתיים, הביע זעזוע מההחלטה. "תלכו לאונקולוגיה מבוגרים תראו מה הולך שם, זה גיהנום לשים שם ילד זה גזר דין מוות", קבע. "במחלקה שלנו יש מתנדבים, יש משחקים, יש בית ספר אפילו. איזה מן דבר זה להעביר ילד משם? למה משרד הבריאות לא פותר את הבעיה של המיטות בבית החולים?", תהה האב, שבנו אושפז במחלקה במשך שנתיים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully