וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפך לנכה בגלל אבחון לקוי - ותובע 10 מיליון שקל על רשלנות

9.8.2016 / 0:32

לפני שלוש שנים הגיע נער מהצפון למיון בבית חולים פוריה כשהוא סובל מכאבים. הרופאים עמדו לשחררו אך אביו התעקש ונוירולוג הורה על בדיקה נוספת. משם הובהל לביה"ח רמב"ם ונותח באיחור רב

בית החולים רמב"ם בחיפה, ינואר 2013. ערן גילווארג
בשל ההחמרה במצבו הרפואי מתקשה הצעיר בפעולות בסיסיות. בית החולים רמב"ם/ערן גילווארג

משפחתו של צעיר בן 20 תושב הצפון תובעת את בתי החולים פוריה ורמב"ם בטענה לרשלנות רפואית חמורה, על סך עשרה מיליון שקל. בתביעה שהוגשה לאחרונה לבית המשפט המחוזי בחיפה, באמצעות עו"ד אלבר נחאס, נטען כי כישלון בדיקה רפואית שנערכה לצעיר לפני שלוש שנים ואיחור ניכר באבחון ובטיפול גרמו לו לנזק קשה והביאו לכך שהיום הוא מרותק לכיסא גלגלים.

עוד צוין בתביעה כי הצעיר מתקשה בביצוע פעולות פשוטות מאז המקרה, כמו אכילה, קשירת שרוכי נעליו ולבישת בגדיו. כן נטען כי ההחמרה במצבו הרפואי הביאה להפסקת לימודיו, בגינה לא השלים את בחינות הבגרות, וכי לא גויס לשירות צבאי.

עוד בוואלה! NEWS:
משרד הביטחון מתנצל: "הסכם איראן אינו כמו הסכם מינכן"
"מצוקה בלתי נסבלת": מתכוננים לשביתה נרחבת בבתי החולים
האב שבתו ואשתו נהרגו בתאונה בפוריידיס: "איבדתי את היקר מכל"

בית החולים פוריה – בטבריה. דוברות פוריה,
בית החולים פוריה בטבריה/דוברות פוריה

על פי כתב התביעה, המקרה החל כשהצעיר התעורר עם כאבים חזקים בצוואר וחולשה בידיו וברגליו. אביו נסע עמו לחדר המיון של בית החולים פוריה בטבריה, לשם הגיעו כבר בשעה 6:30 בבוקר. בתום בדיקות שנערכו לו, חיבר הרופא מכתב שחרור ואחות בחדר המיון ביקשה לפנות את הנער ממיטתו. אולם אביו סרב ועמד על כך שלבנו יערכו בדיקות נוספות. למקום הוזמן נוירולוג והצוות הרפואי הסכים להשאיר את הצעיר במיטתו בחדר המיון 20 דקות נוספות.

בעקבות בדיקת הנוירולוג נלקח הצעיר לבדיקות סי.טי מוח ועמוד שדרה צווארי, שש שעות אחרי שהגיע לבית החולים. בבדיקה התגלה כי הוא סובל דימום בעמוד השדרה ובעקבות כך הוחלט לפנותו במסוק לבית החולים רמב"ם בחיפה.

אולם, על פי הנטען בכתב התביעה, גם בשלב זה לא זכה הצעיר לטיפול ראוי שהיה עשוי למנוע הדרדרות במצבו. הוא הגיע לחדר המיון ברמב"ם בשעה 13:21 בצהריים, נבדק בידי נוירוכירורג והופנה בדחיפות לבדיקת MRI – אליה נכנס רק כשעתיים וחצי אחר כך. בעקבות ממצאי הבדיקה הועבר לחדר הניתוח רק אחרי השעה 18:00, חמש שעות לאחר שהגיע לבית החולים. לאחר הניתוח נותר לאשפוז במשך תשעה ימים, בהם עבר טיפולים נוספים, ובהמשך הועבר לשיקום בבית החולים לוינשטיין ברעננה, שם טופל במשך כחמישה חודשים.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי
עומס במיון בית חולים רמב"ם, ספטמבר 2015. דוברות רמב"ם,
חדר מיון בבית החולים רמב"ם/דוברות רמב"ם

לכתב התביעה צורפה חוות דעת מומחה של פרופ' פליקס אומנסקי, שניהל בעבר את המחלקה לנוירוכירורגיה בבית החולים הדסה עין-כרם בירושלים. על פי חוות הדעת, סקירת ספרות רפואית מעלה שאחד הגורמים החשובים לשיפור נוירולוגי במקרה כגון זה הינו פרק הזמן שעובר מתחילת המחלה ועד הניתוח. לכן טוענים הנער והוריו כי האיחור במתן הטיפול הרפואי היה בבחינת רשלנות שגרמה לנזקים הקשים מהם סובל הצעיר.

לטענתם אם האבחון היה מתבצע מיד עם הגעתו לבית החולים פוריה, באותו הבוקר, ואם לא היה נגרם עיכוב בזמן שחלף עד הניתוח, הרי שכלל לא היה נגרם לו נזק, או לכל היותר היה מדובר בנזק מינורי. "הרשלנות בעניינו של התובע עולה כדי רשלנות חמורה ופושעת ואנשי הצוות הרפואי בפוריה נהגו בתובע בבורות רפואית ובחוסר אכפתיות מדאיגה", נטען בכתב התביעה.

תגובת בתי החולים: "נגיב לטענות התביעה בבית המשפט"

בכתב התביעה מתואר כי חייו של הצעיר ומשפחתו השתנו מקצה אל קצה וכי נגרם להם נזק כבד, אליו נלוו הוצאות רבות. הצעיר, שהיה תלמיד מוכשר ומצטיין בתחומי האלקטרוניקה והמחשבים, כך נטען, הפך מוגבל ונכה. ההורים שהיו בזמן המקרה בעיצומו של הקמת עסק, צמודים לבנם ונזקקים לעזרה נוספת.

מבית החולים רמב"ם נמסר: "כתב התביעה התקבל אצלנו. נגיב עליו בבית המשפט".

מבית החולים פוריה נמסר: "מפאת סודיות רפואית אנו מנועים מלהתייחס לפרטי המקרה. אנו נגיב לטענות התביעה בבית המשפט".

(עדכון ראשון: 23:08)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully