וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כשיש כבר ילד בבית: איך מקבלים את הילד השני?

7.7.2016 / 7:08

כיצד מתכוננים ללידה של ילד נוסף כשבבית כבר יש אחד או שניים? מצד אחד הכול נראה פשוט יותר כי אנחנו כבר יודעים משהו על טיפול בתינוק, מצד שני הכול משתנה כשיש עוד ילדים בבית. טיפים להכנה רגשית, ניהול יעיל של הזמן וארגון הבית

ילדים משועממים ליד השולחן. ShutterStock
מומלץ להכין את הילדים ליום הלידה/ShutterStock

ילד ראשון הופך זוג הורים צעירים מזוג לזוג פלוס 2. בפלוס הזה טמון עולם שלם של שינויים ומהפכות. כשנולד הילד השני, הוא מגיע כבר אחרי "המפץ הגדול" של השינוי המשפחתי המשמעותי – אבל בעצם מדובר בתוספת שגם היא משנה לחלוטין את המאזן המשולש שהתבסס עד כה.

ההכנה לילד השני (וגם לאלה שיבואו אחריו) כוללת הכנת תשתית רגשית לבואו של אח נוסף, חשיבה על ניהול זמן נכון אחרי שהקטן או הקטנה מגיעים הביתה וארגון מחדש של הבית ושל המרחב הפיזי.

הכנה רגשית

כמו שאי אפשר ממש להתכונן רגשית לבואו של ילד הראשון (אבל אפשר להתכוונן), כך גם לפני הילד השני צריך לסמוך על הטבע ועל החושים האימהיים וההוריים. בדרך כלל הם מכוונים למקום הנכון.

חשוב לא לקחת קשה מחשבות ורגשות שאולי אין לכם מקום בלב לעוד ילד, כי ברגע שהוא מגיע קורה מה שצריך לקרות ואם לא באופן מיידי אז אחרי תקופת הסתגלות קצרה. יש להם לתינוקות את היכולת הזו להרחיב את הנפש ולהגמיש את חדרי הלב.

מה שכן, כדאי מאוד לשוחח עם האח/אחים ואחיות שבבית על הצפוי לקרות ולשדר להם שתמיד תהיו שם עבורם גם כשיהיה עוד תינוק ולא תוכלו להתפנות אליהם בדיוק כשהם יבקשו.

כדאי לפתח עם הילדים שיחה בהתאם לגילם ולברר בה איך הם מרגישים לקראת השינוי, ממה הם חוששים ומה משמח אותם. בנוסף, מומלץ להכין אותם ליום הלידה בו אמא ואבא לא יהיו בבית ואי אפשר יהיה להצטרף אליהם ולעדכן מי ישמור עליהם ואיך צפויים להיראות הימים שאחרי הלידה.

כשכבר חוזרים הביתה עם תינוק חדש תנו לילדים להרגיש שהתינוק הזה שלהם כמו שהוא שלכם ותחת השגחה תנו להם להחזיק, לגעת, ללטף. זו גם הזדמנות טובה להראות להם איפה נוגעים ואיפה לא ובאיזו עוצמה.

ילדים מטפסים על מיטת תינוק. ShutterStock
תינוק דורש זמינות מלאה של אמו/ShutterStock

ניהול זמן

חשיבה על ארגון מחדש של הזמן היא משמעותית אם חשוב לכם שהמסגרת המשפחתית תמשיך לעבוד ולתקתק כמו שצריך. אפשר גם לתת לדברים לזרום, אבל זה תלוי באופייכם, במסגרות העבודה ומסגרות החינוך של הילדים.

תינוק דורש זמינות מלאה של אמו והתמרון בין הדרישות הקיומיות של הרך הנולד לבין תשומת הלב שאח/ות גדולים ממשיכים לבקש יחד עם ענייני הבית הוא המפתח לצליחת היום יום. מעבר להכנה הרגשית כדאי לדאוג שתהיה עזרה בשבועות הראשונים ואולי אפילו אחר כך, כדי שאמא תוכל להתפנות כל יום לילדים הגדולים ולבלות איתם זמן איכות.

זמן האיכות לא חייב להיות ארוך ואפשר למשל לקבוע לספר סיפור או לשחק משחק והצורך וזה ממלא את הצורך. מעבר לכך, לפני הלידה כדאי לחשוב מראש על הצרכים, הקשיים והציפיות בנוגע לחלוקת הזמן ביום יום ולמצוא פתרונות נקודתיים.

חדר תינוק עם אהיל בהיר. Sklep Spozywczy, ShutterStock
לפני כל לידה עובר הבית שינויים וארגון מחדש/ShutterStock, Sklep Spozywczy

ארגון הבית

לפני כל לידה עובר הבית שינויים וארגון מחדש. צריך לעשות מקום לעוד עגלה, מיטה, ארון בגדים או שידה ולפעמים זה זמן טוב לשנות את סידורי הלינה בחדרים ולארגן מחדש את המרחב הביתי.

אלה דברים שכן כדאי לחשוב עליהם מראש כי כשחוזרים הביתה נעים ורגוע יותר לדעת היכן מניחים את הסלקל והעגלה וכדאי גם להתאבזר מבעוד מועד בריהוט חדש אם צריך.

וואלה! NEWS בשיתוף סימילאק

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully