וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"ב-2030 נוכל לעצור את מחלת הסרטן ולשלוט בה"

5.7.2016 / 9:30

פרופסור איתן פרידמן, מומחה לאונקו-גנטיקה: "נבין יותר את המנגנונים המולקולריים של ההליך הסרטני ונוכל לעצור אותם ולשלוט בהם. המחלה תהפוך לכרונית, לא תתקדם ולא תהרוג"

אתר רשמי

שינוי התפיסה של המאבק העולמי בסרטן, ובמרכזו התבססות על בדיקת כמו פאונדיישן, הממפות ומנתחות את הקוד הגנטי של הגידול, ומאפשרים רפואה מותאמת אישית, הוביל אנשי מקצוע בכירים לחזות כי תום תהליך המחקר ועיבוד המידע יבשר גם על תיוג הסרטן כמחלה כרונית.

"החלום הישן, על סילוק המחלה מחיינו, אולי לא יקרה, אבל יקרו תהליכים, נבין יותר את המנגנונים המולקולריים של ההליך הסרטני ונוכל לעצור אותם ולשלוט בהם – המחלה תהפוך לכרונית, לא תתקדם ולא תהרוג את האנשים", העריך פרופסור איתן פרידמן, מייסד ומנהל היחידה לאונקו-גנטיקה במכון הגנטי בבית החולים שיבא. "להערכתי בשנים 2025-2030 המילה סרטן תפסיק להוות איום משמעותי עבור החולים".

פרופסור פרידמן, מציין כי רפואת הסרטן כיום עוברת שינוי משמעותי ויש חשיבות רבה למיקוד ההולך וגובר בבדיקות מיפוי גנומיות כמו פאונדיישן.

לדבריו, "אם עד עכשיו התייחסנו לסרטן על פי המיקום שלו, היום אנחנו מתייחסים לסרטן כאל מחלה גנטית, והמיפוי הגנומי של הגידול הוא זה שקובע באיזה קצב הוא יתפתח, ולאיזה תכשירים הוא יהיה רגיש. המיפוי והפיענוח של הפרופיל הגנטי-גנומי מסייע בצורה משמעותית מאוד: הוא נותן לנו פרספקטיבה רחבה הרבה יותר ואפשרויות לאיתור טיפולים שיוכלו להתמודד עם הגידול. זוהי פריצת דרך בלתי רגילה".

וואלה! NEWS בשיתוף חברת רוש FoundationOne

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully