וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"מבינים טוב יותר את הסרטן": התקווה החדשה של הבדיקות המתוחכמות

10.7.2016 / 13:28

בדיקה גנומית סייעה למטופל עם סרטן ריאות סופני למצוא תרופה יעילה. ד"ר עבד אגבאריה, מנהל היחידה האונקולוגית בבית החולים בני ציון בחיפה. "אחרי יומיים הוא עמד על הרגליים וביקש לשוחח איתי. זה לא נס, זו הזמינות של בדיקות כמו פאונדיישן"

אתר רשמי

המאבק בסרטן עומד במוקד עולם הרפואה מאז המאה ה-17, חוקרים ורופאים, מדענים ומהנדסים, עומלים רבות על מציאת פתרון למחלה.

בהתאם, הובילה בחינה מחודשת של אופי המאבק בסרטן לשינוי תפיסה מהותי: הגדרת הגידול על פי מיקומו בגוף שונתה במקרים רבים להגדרתו על בסיס המידע הגנטי שלו, ומיפוי גנומי מקיף של גידול, בדומה לבדיקת פאונדיישן, יצר פתח לאיתור טיפולים ממוקדים ולרפואה מותאמת אישית.

"מחולה לחולה, הבדיקות הגנומיות מקדמות אותנו בהבנת המכניקה של הגידול", סיפר ד"ר עבד אגבאריה, מנהל היחידה האונקולוגית בבית החולים בני ציון בחיפה.

"אחד החולים שלי, עם סרטן ריאות שהוגדר כסופני, עבר בדיקת מיפוי כזו ולאחר שזו איתרה מוטציה מסוימת, המלצתי למשפחה על כדורים וטיפול שמתאים למוטציה. אחרי יומיים קיבלתי טלפון שהוא עומד על הרגליים ומבקש לדבר איתי. זה לא נס, זה משהו ריאלי, בזכות הזמינות של הבדיקות האלו עבור החולים ועבורנו".

על פי אגבאריה, "אנחנו מסוגלים לעשות - באמצעות שימוש בביולוגיה מולקולרית ובדיקות מאוד מתוחכמות כמו פאונדיישן - מיפוי של הגידול עצמו. סריקה של הגנים שיכולים לגרום לתהליך הסרטני יכולה להוביל, בסופו של תהליך, למציאת טיפול מתאים. זה צעד חשוב בהתקדמות שלנו בהבנת התהליך הסרטני. יותר ויותר אנו הופכים את הסרטן למחלה כרונית: החולים מקבלים טיפול וחיים איתה, ממשיכים לתפקד מבלי שהיא גורמת לתמותה כפי שאנו רואים כיום".

וואלה! NEWS בשיתוף רוש נציגת FoundationOne

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully