וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחקר גילה באיזה חודשים גברים הכי פוריים

20.6.2015 / 9:48

לפי מחקר איטלקי חדש, דווקא בחודשים החמים התנועתיות של הזרע הגברי גבוהה פי שניים, מה שמעלה משמעותית את הסיכוי להיכנס להיריון

אילוסטרציה. ShutterStock
הלילה לא הולכים לישון/ShutterStock

מחקר איטלקי חדש מצא שהזרע הגברי פעיל יותר בחודשי אמצע השנה, ופעיל פי שניים בחודשים יולי ואוגוסט בהשוואה לינואר. המחקר ארך 11 שנים והתבסס על נתונים של יותר מ-5,000 גברים שטופלו במרפאה לבעיות פוריות בבית החולים האוניברסיטאי של פארמה, בצפון איטליה.

לפני החוקרים, בעיות בפוריות משפיעות על כ-15 עד 20 אחוזים מהזוגות, כשגיל מבוגר משחק תפקיד משמעותי בירידה בפוריות. פוריות הגבר לדבריהם אחראית לכמחצית מהמקרים הללו, כשאחד מהגורמים העיקריים היא תנועתיות זרע ( Sperm Motility) נמוכה. כדי להיות בעלי סיכויים גבוהים להיות פוריים, צריך שלפחות 40 אחוזים מהזרע יצליחו להגיע לביצית ולנסות להפרות אותה.

הורמונים, כולסטרול וויטמין D

התוצאות של המחקר מצאו כי תנועתיות הזרע הגיעה לשיאה בקיץ, והייתה נמוכה ביותר בחורף. הממצאים הראו כי מספר הגברים עם תנועתיות גדולה יותר מ-40 אחוזים היה 65.3 אחוזים בקיץ, ורק 50 אחוזים בחורף. "הראינו את קיומה של שונות עונתית בכמה היבטים פונקציונליים של זרע אנושי". הסביר ד"ר אלפרדו דה גיורגי, שהוביל את המחקר.

על פי המחקר שפורסם בכתב העת Chronobiology International, שינויים עונתיים ברמות של הורמונים כמו טסטוסטרון או הורמון הלחץ קורטיזול עשויים להיות אחראים לממצאים. בנוסף, גם רמות של ויטמין D וכולסטרול עשויים להיות בעלי השפעה על תנועתיות הזרע ואיכותו.

  • עוד באותו נושא:
  • פוריות

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully