וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גלגלי עזר: הפרוייקט שמתאים מכוניות ממונעות לילדים עם צרכים מיוחדים

18.5.2015 / 9:26

פרויקט התנדבותי שמנוהל על ידי שלושה פיזיוטרפיסטים מבקש להגשים חלום לילדים עם מוגבלויות ולהעניק להם מכוניות ממונעות שיאפשרו להם ליהנות מבלי להרגיש שונים

פרוייקט גו בייבי גו. ניב אהרונסון
נוגה בן ברוך נהנית מהמכונית החדשה שלה/ניב אהרונסון

לילדים של היום יש אינספור צעצועים, אבל לפעמים צעצוע אחד יכול לעשות שינוי גדול בחיים של ילד. פרויקט חדש מתאים מכוניות צעצוע ממונעות לילדים, "בימבה", לילדים בעלי מוגבלויות מוטוריות ומאפשר להם לשחק, להתנייד ועל הדרך להרגיש, ולו לרגע, כמו כולם. הפרויקט הוא התנדבותי ומבוסס על תרומות בלבד. אחת מהילדים שקיבלו כבר מכונית היא נוגה בן ברוך, שכבר מתאמנת על אחת המכוניות האלה ומרגישה "בעננים".

"הרעיון לפרויקט נולד אצלי אחרי פגישה עם ילד בן שלוש שלא יכול ללכת", מסבירה סטפני ליבזון, שהקימה את הפרויקט יחד עם חבריה נילי ויסרברג ומיכאל נודלמן, כולם פיזיותרפיסטים. אחרי שיחה עם האמא חשבתי מה אפשר לעשות. בדקתי קצת ברשת וגיליתי שיש פרויקט כזה בארצות הברית מ-2006 ופנינו אליהם. תחת השם שלהם, 'גו בייבי גו', התחלנו להריץ את זה בישראל".

מבוסס על תרומות בלבד

המטרה של הפרויקט היא להתאים מכוניות משחק ממונעות לצרכיהם של הילדים. "זה מתאים לכל ילד שיש לו קושי בהתניידות", מציינת ליבזון. "בין אם הוא משתמש בכיסא גלגלים, הליכון או קביים. אנחנו עושים התאמות לכל ילד". הפרויקט החל לפני חודש וחצי. "מתחילת הפרויקט קיבלנו פניות רבות של מתנדבים בתחומים שונים שרוצים לקחת חלק ולעזור. ביקשנו מאנשים שיתרמו את המכוניות של ילדיהם ופנינו לחברות שמייצרות את המכוניות. הפרויקט מתבסס על תרומות בלבד ואנחנו מחפשים ספונסרים שיאמצו אותנו ויעזרו לנו לשמח עוד ילדים ברחבי הארץ".

פרוייקט גו בייבי גו. ניב אהרונסון
"עושים התאמות לכל ילד"/ניב אהרונסון

חמישה ילדים כבר קיבלו מכונית מותאמת ו-40 ממתינים ברשימה לקבל אחת כזאת. אחת מהחמישה היא נוגה בן ברוך מרחובות, שפגשה את המכונית שלה בשבת האחרונה בכיכר רבין בתל אביב. "נוגה הייתה צריכה שנעביר את מנגנון ההנעה מהרגל ליד, כך שההנעה תהיה כמו באופנוע. היא הייתה צריכה חגורות אגן שישמרו עליה יציבה על האוטו וחגורות על הרגליים שישמרו את הרגליים במקום".

"מתקשה להדביק את הקצב עם אחותה הקטנה"

נגה בת השש נולדה בשבוע ה-23 להריון, במשקל 490 גרם, ולוקה בשיתוק מוחין. היא מתניידת בעזרת הליכון וסובלת גם מלקות בראייה ובשמיעה, ומסיבוכי פגות נוספים. "נוגה צריכה תיווך כמעט בכל תחומי החיים", מסבירה אמה, פאני בן ברוך. "הליכה, אכילה, לבוש, רחצה ולפעמים גם כדי להביע את עצמה". לפני שנתיים נולדה לנוגה אחות קטנה, עמית. "נוגה בחרה לה את השם. זה היה מאד אינטואיטיבי, אבל בסוף הן באמת חברות טובות". על פי האם, בזמן הליכה, נוגה מתקשה להדביק את הקצב עם אחותה הקטנה.

פרוייקט גו בייבי גו. ניב אהרונסון
נגה ואמה פאני/ניב אהרונסון
פרוייקט גו בייבי גו. ניב אהרונסון
מתאימים את הכלי לכל ילד/ניב אהרונסון

"אני חברה בהרבה קבוצות בתחום והפרויקט החדש עבר מפה לאוזן ולווטסאפ. כששמעתי עליו התרגשתי. ידעתי שזה יכול לעזור לנוגה ללכת אתנו, ללכת לגינה בלי לשמוע הערות כמו 'למה יש לך הליכון? כי את זקנה?', שילדים אחרים אומרים כתוצאה מחוסר מודעות. לצעצוע כזה יש יתרון גם מבחינת המהירות וגם שהוא יתן לה להרגיש כמו כל אחד מהילדים. אחרי הכל זה צעצוע".

בן ברוך פנתה לגו בייבי גו ובשבת קיבלה נוגה הקטנה בהתרגשות את המכונית שלה. "היא הייתה בעננים", אומרת האם בחיוך. "מיד התחילה לנסוע וזה היה פשוט מדהים. בינתיים אנחנו מתאמנים אצל סבא וסבתא שלה והמיומנות שלה מתפתחת. כשהיא תהיה מוכנה ניקח אותה לגינה. גם ככה תמיד מסתכלים עליה שם. הפעם יסתכלו עליה ויגידו 'וואו'".

לפנייה במייל לפרויקט גו בייבי גו לחצו כאן

פרוייקט גו בייבי גו. ניב אהרונסון
נגה על ההליכון/ניב אהרונסון
פרוייקט גו בייבי גו. ניב אהרונסון
צוות גו בייבי גו מלמד את נגה איך לנהוג בכלי/ניב אהרונסון
פרוייקט גו בייבי גו. ניב אהרונסון
שיסתכלו עליה ויגידו "וואו"/ניב אהרונסון

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully